Pereiti į pagrindinį turinį

Sunkumų ištiktas „Martonas“: konkurentai pilasi degalus iš Baltarusijos

2009-08-11 08:59
Smūgis: "Martono" įmonių grupės darbuotojams algos šiemet mažinamos jau trečią kartą.
Smūgis: "Martono" įmonių grupės darbuotojams algos šiemet mažinamos jau trečią kartą. / Tomo Černiševo nuotr.

Viena sostinės automobilių verslo lyderių – "Martono" grupė – patiria vis didesnių finansinių sunkumų. Dėl augančios skolų kupros verslininkai kaltina ne tik politikus ir krizę, bet ir konkurentus.

Dar nenori parduoti

Verslo kuluaruose vis dažniau ir garsiau aidi kalbos, neva "Martono" grupę rengiamasi parduoti. Teigiama, kad skolose įklimpusias taksi, serviso ir automobilių nuomos ir prekybos įmones bandoma parduoti vos už keletą milijonų.

Tokias kalbas veikiausiai paskatino ir patys verslininkai. Mat grupės įmonės, kurių paslaugos yra vienos brangiausių sostinėje, sutartinai ėmė mažinti kainas.

Tačiau "Martono" savininkai tokias kalbas neigia. Kaip "Vilniaus dienai" teigė bendrovės "Martonas" direktorius Rimas Lekys, šiuo metu neketinama parduoti nei visos įmonių grupės, nei vienos ar dviejų atskirų bendrovių. Esą jeigu kas nors pasiūlytų ne kelis, o kelias dešimtis milijonų litų, apie įmonių grupės pardavimą būtų galima susimąstyti.

Trečias algų kirpimas

Net jeigu kalbos apie pirkėjo paieškas ir liks tik kalbos, tai nerodo, kad "Martono" įmonių padėtis yra puiki. R.Lekys pripažino, kad visose įmonėse vidutiniškai 10–15 proc. kerpami atlyginimai. Tai jau trečia algų pjūtis šiais metais – pirmos dvi buvo sausį ir kovą.

"Pavyzdžiui, servisuose padėtis įtempta, apyvarta smuko apie 30 proc. Visos grupės bendrovės turi sutarčių su biudžetinėmis organizacijomis. Ten, žinia, įjungtas taupymo režimas. Privatūs klientai taip pat taupo. Taigi ir mes imamės taupymo priemonių. Bandome taupyti ir per komunalines paslaugas, ir, aišku, žmonių atlyginimus", – sakė "Martono" vadovas.

Pašnekovas pabrėžė, kad pastarąja algų pjūtimi stengiamasi kuo mažiau paliesti kukliausiai uždirbančius įmonių grupės darbuotojus. Esą atlyginimai daugiausia mažėja geriau mokamiems specialistams. "Tų žmonių dar neliečiame, nes suprantame, kad už tūkstantį ar pusantro išgyventi Vilniuje beveik neįmanoma. Grupės viduje apsitarėme, ar atleisime žmonių, ar imsimės kitų priemonių. Sutarėme, kad dabar bandysime išlaikyti esamą žmonių skaičių, bet atlyginimai bus mažesni. Vis ką nors namo parneš, o ne gatvėje bus", – aiškino R.Lekys.

Prašo lengvatų

"Martono" vadovas taip pat užsiminė, kad kilpą po kaklu įmonių grupei vis smarkiau veržia ir bankai. Esą su bankininkais mėginama tartis, kad būtų atidėtas paskolų grąžinimo terminas, tačiau finansininkai nėra supratingi.

"Jeigu bankai eitų į tokį kompromisą, galėtų palengvinti tą naštą. Bet tokiu atveju palūkanos bus dvigubai ar trigubai didesnės. Bankai to dalyko nenori suprasti. Turime klientų, pajamos stabilios. Bet toks bankų požiūris – pirmiausia įsipareigojimai jiems, o paskui jau žiūrime, kaip išgyventi", – atsiduso R.Lekys.

Esą jeigu bankai kai kuriuos mokėjimus atidės dvejiems ar trejiems metams, įmonių grupė bus pajėgi nemažinti algų ir neatleisti darbuotojų.

Konkurentus kaltina aferomis

R.Lekys taip pat pripažino, kad "Martono" grupė jaučia vis didesnį smarkiai kainas mažinančių konkurentų spaudimą. Ypač taksi sektoriuje.

"Taksi sektoriuje padėtis dviprasmiška. "Martono" taksi įmonė laikoma brangiausia, bet, kaip rodo Konkurencijos tarybos duomenys, mes užimame tik 10 proc. rinkos, o sumokame 70 proc. visų Vilniaus miesto taksi firmų mokesčių", – pabrėžė verslininkas.

Pasak jo, to priežastis – nesąžiningi konkurentų veiksmai. Esą esant tokiems tarifams, kokius dabar siūlo daugelis taksi paslaugų teikėjų, jokia šio sektoriaus įmonė neišgyventų. "O mes dirbame skaidriai. Turime išperkamąja nuoma pirktas mašinas, oficialiai rodome remontus, algas, išlaidas degalams. O kitose panašaus dydžio įmonėse išlaidų iš esmės nėra, nėra net pajamų. Dabar jie skelbiasi vežantys po 1,25 lito už 1 km, o mes to sau negalime leisti. Mes irgi galime vežioti po litą ar net pusę lito už kilometrą, bet tada turėsime eiti į pogrindį", – pusiau juokais kalbėjo "Martono" direktorius.

Pasak jo, daugelis sostinės taksi vežėjų pigias paslaugas teikia dėl to, kad daugelį pirkimų vykdo juodojoje rinkoje. "Konkurentai pilasi degalus iš Baltarusijos, iš sunkvežimių, jie remontus daro naudodami vogtų mašinų detales, jų vairuotojai oficialiai dirba tik po valandą per mėnesį, ir jiems nereikia jokių mokesčių mokėti. Atpigino paslaugas, kaip visiems gerai! O kad pensininkai negaus pensijų, "Sodra" negaus įmokų, o valstybė negaus PVM – jau kita medalio pusė", – ironizavo R.Lekys.


Kaltinimus atmeta

Mažiausius tarifus siūlantys taksi vežėjai nesutinka su "Martono" išsakytais priekaištais. Štai bendrovės "Vilniaus taksi plius", keleivius vežančios 1,29 lito už 1 km tarifu, vadovas Ričardas Derenčius "Vilniaus dienai" teigė, esą toks tarifas dar leidžia įmonei gyvuoti ir uždirbti šiek tiek pelno.

Tiesa, vairuotojų uždarbis gerokai sumažėja. R.Derenčiaus teigimu, įvedus mažesnius tarifus vairuotojų uždarbis vidutiniškai krito apie 40 proc.

"Galiu tik už savo firmą atsakyti. Mūsų žmonės tikrai legaliai pilasi degalus ir tikrai neremontuoja mašinų naudodami vogtas detales, – nusijuokė R.Derenčius. – Jų ("Martono" – red. past.) mašinos naujos, pirktos išperkamąja nuoma, tai jiems toks tarifas gal ir per mažas."

"Vilniaus taksi plius" vadovo žodžiais, vidutiniška taksi įmonė, turėdama nenaujus automobilius, šiuo metu gali sėkmingi gyvuoti taikydama 1,25 lito už 1 km tarifą, tačiau žemiau leistis erdvės jau nebėra. "Be abejo, tokia kaina mažoka. Taikydami 1,29 lito už 1 km tarifą dirbame minimaliai pelningai. Tikslas – tik išgyventi. Negalvojame apie kokį nors didelį pelną", – pridūrė R.Derenčius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų