Pereiti į pagrindinį turinį

Taksi prie oro uosto – 3 tūkst. litų mėnesiui

2010-02-09 09:15
Kukliai: "Martono taksi" dabar prie oro uosto išsipirko tik vieną vietą.
Kukliai: "Martono taksi" dabar prie oro uosto išsipirko tik vieną vietą. / Mindaugo Ažušilio nuotr.

Vilniaus taksi bendrovės pašiurpo išvydusios Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) pasiūlymą: už vieną automobilio vietą prie atvykimo terminalo prašoma 3 tūkst. litų mėnesiui, nors Vilniaus savivaldybė tėra numačiusi ne didesnį nei 125 litų mėnesio mokestį.

24 kartus daugiau

"Vilniaus dienos" žiniomis, vakar paaiškėjo trys konkurso, kuris baigėsi vakar, laimėtojai, dvejus metus teiksiantys taksi paslaugas prie TVOU atvykimo terminalo. Tačiau nė vienas jų nepanoro įsigyti brangaus viso penkių vietų paketo, kainuojančio 15 tūkst. litų (kaina be pridėtinės vertės mokesčio (PVM).

Pavyzdžiui, "Martono taksi" nusprendė greta oro uosto atvykimo terminalo turėti vieną vietą. Kas yra kiti du laimėtojai ir kiek jie įsigijo vietų, kol kas neviešinama. Aišku, kad iš prabangių devynių prie atvykimo terminalo esančių vietų net keturios yra laisvos. Mat norinčių teikti paslaugas prie oro uosto viltis atšaldė kosminiai įkainiai.

Praėjusių metų gruodžio viduryje Vilniaus taksi paslaugas teikiančioms bendrovėms VTOU išplatino pranešimą: norintys teikti paslaugas prie atvykimo terminalo tesusimoka už kiekvieną automobilio vietą po 3 tūkst. litų per mėnesį be PVM.

Iš viso bendrovėms siūlyta įsigyti iki penkių automobilių vietų iš įrengtų devynių, esančių šalia atvykimo terminalo. Įsigyta teise teikti paslaugas greta atvykimo terminalo viena bendrovė galėtų naudotis ne ilgiau nei dvejus metus. Vadinasi, per šį laikotarpį TVOU iš bendrovių iš viso galėtų gauti 648 tūkst. litų. Neatsižvelgta į tai, kad ir oro uostas, ir apmokestintos aikštelės įrengtos ant valstybinės žemės. Šią TVOU valdo patikėjimo teise.

Be to, greta atvykimo terminalo esančios automobilių vietos priskirtos baltajai zonai. Miesto taryba 2008 m. nustatė, kad šioje zonoje už automobilio stovėjimą galima per mėnesį rinkti ne daugiau nei 125 litus, arba 24 kartu mažiau, nei užsiprašė oro uostas.

Nemokamų vietų nebus

Be kainos, iškelta ir kitų reikalavimų: norinčių dirbti oro uoste taksi įmonių automobiliai turi būti ne senesni kaip 2005 m. ir techniškai tvarkingi. Taksi automobiliai turi atitikti teisės aktų nustatytus ženklinimo standartus, turi būti aiškiai identifikuota taksi paslaugas teikianti įmonė. Pageidautina, kad automobilių spalva ir markė būtų vienoda. Keliami reikalavimai ir personalui: tvarkinga apranga, mandagus elgesys, mokėti lietuvių ir bent vieną užsienio kalbą.

Į TVOU kvietimą dalyvauti pirkimo konkurse taksi bendrovės atsiliepti galėjo iki gruodžio 29-osios, tačiau tokių atsirado vos dvi, kurių viena – "Martono taksi". TVOU buvo priverstas pratęsti terminą iki šių metų sausio 12-osios, tačiau rezultatas vėl tas pats. Mat kosminė kaina ir reikalavimai atbaidė kone visas Vilniaus taksi bendroves.

Oro uosto vadovybei teko rengti naują atranką, kuri paskelbta sausio 25-ąją ir baigėsi vakar, vasario 8-ąją. Taip pat buvo pakoreguotos atrankos sąlygos: vietoj penkerių metų senumo automobilio leista paslaugas teikti ne senesniu nei 2002 m. automobiliu.

Savivaldybė sausio pabaigoje buvo siūliusi ir daugiau korekcijų. Vėl baksnota į per didelį įkainį už automobilio vietą. Taip pat derėtasi ir dėl vietų kitoms, atrankoje nepajėgiančioms dalyvauti, taksi bendrovėms.

Šioms kiek tolėliau nuo atvykimo terminalo buvo numatytos penkios neapmokestintos vietos F.Vaitkaus gatvėje, prie traukinuko, važiuojančio Oro uostas–geležinkelio stotis, stotelės. Šioje vietoje kitos bendrovės nemokamai galėtų ne tik atvykti pagal iškvietimą paimti keleivio, bet ir jų lūkuriuoti. Mat dabar visoje TVOU teritorijoje kitiems taksi automobiliams stovėti draudžiama. Tačiau nė į vieną Vilnius valdžios pasiūlymų oro uosto vadovybė neatsižvelgė.

Kaltina verslo žlugdymu

Tokios sunkmečiu drastiškos sąlygos papiktino kone visas Vilniaus taksi bendroves. Trys sostinės taksi bendrovių asociacijos ir Vilniaus taksi darbuotojų profesinė sąjunga skundais dėl žlugdomo verslo nuklojo savivaldybės rašomuosius stalus.

"Tai tegul ima mokesčius ir iš autobusų, kurie keleivius į oro uostą atveža!" – piktinosi sostinės taksi vežėjų asociacijos "Sosveta" prezidentas Romualdas Bieliauskas.

"Juokinga, kad iš įmonių, kurios ir taip vos galą su galu suduria, dar norima imti mokesčius. Aišku, kad tai – neteisėta. Reikalavimas turėti ne senesnius kaip penkerių metų automobilius irgi nerealus. Mes neuždirbame tokių pinigų nei naujiems automobiliams, nei jų eksploatacijai. Įsigiję tokių automobilių žlugtume", – tikino "Sosvetos" prezidentas.

Vilniaus taksi bendrovių poziciją palaiko ir Vilniaus miesto savivaldybė. Ne viename susitikime su TVOU ir taksi bendrovių atstovais miesto valdžia laikėsi pozicijos, kad taksi paslauga yra vieša, oro uosto teritorija – taip pat, todėl apie mokestį už automobilio vietą prie atvykimo terminalo negali būti nė kalbos. Esą nežmoniški įkainiai už vietą nedelsiant išprovokuotų įkainių už vieną kilometrą pabrangimą.

"Sutinku, kad taksi automobiliai turi būti ne senesni nei 2002 m. Tai susiję ir su keleivių saugumu, ir su Vilniaus įvaizdžiu. Tegul bendrovės susitvarko automobilius, persidažo viena spalva ir važiuoja. Tačiau dėl mokesčio už vietą nesutinku. Neįsivaizduoju, kiek reikia uždirbti, kad galėtum atiduoti 3 tūkst. litų už vieną automobilį. Tai koks tarifas bus? Tai – taksi verslo žlugdymas. Mokesčio išvis neturi būti. Antraip juk ir savivaldybė galėtų apmokestinti visas taksi stovėjimo aikšteles mieste. Jei oro uostas – 3 tūkst. litų, prie Rotušės, tarkime, būtų 1 tūkst. litų, Antakalnyje – 500 litų. Absurdas!" – piktinosi savivaldybės Komunalinio ūkio departamento direktorius Virginijus Pauža.

Komentuoti susidariusios padėties oro uosto atstovai vakar nepanoro.


Ričardas Kriukovas

Bendrovės "Martono taksi" direktorius

Tikėjomės, kad oro uostas atsižvelgs į pastabas dėl mokesčio. Per išplėstinį posėdį buvo išsakyta nuomonė, kad nė viena pusių nėra nusiteikusi šiuo metu drastiškai kelti kainų. Bet į pastabas nebuvo atsižvelgta.

Anksčiau mes oro uostui už aikšteles ir jų priežiūrą per mėnesį mokėjome apie 1 tūkst. litų. Dabar – 3 tūkst. litų už vieną vietą. Labai daug, todėl mes konkurse dalyvavome labai simboliškai – nupirkome tik vieną vietą. Esame priversti bent vieną vietą turėti prie atvykimo terminalo, nes bendrovės užsako pas mus pasitikti atvykstantį svečią su lentele ir panašiai. O sąlygos tokios, kad nėra kur oro uoste pastatyti automobilio. Tai vien dėl to tą vieną vietą ir nupirkome.

Pabandysime, žiūrėsime, ar atsipirks. Gal įkainius kelsime. Dabar iš oro uosto be iškvietimo kelionė kainuoja 2,5 lito už kilometrą. Išlaidų už vietą prie oro uosto tai nepadengtų, todėl gali tekti kelti įkainį mažiausiai iki 5–6 litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų