Taksi firmų paslaugos sunkmečiu tapo beveik nebereikalingos. Bent taip teigia Kauno bendrovių atstovai.
Prarado klientus
Bendrovės "Kauno taksi paslauga" direktorius Alfonsas Sadurskas, šiame versle dirbantis nuo 1983 m., pastebi, kad dar nė per vieną krizę nebuvo taip sunku sudurti galą su galu.
"Rusijos krizės metais irgi nebuvo lengva, bet vis tiek daugiau keleivių turėdavome, o dabar yra tikrai labai blogai", – kalbėjo A.Sadurskas.
Šiemet, palyginti su pakilimo laikotarpiu, darbo sumažėjo dviem trečdaliais, o pajamos dar labiau smuko.
"Troleibusai, autobusai, dviračiai, nuosavi automobiliai – yra ir pigesnių susisiekimo priemonių. Atšilus orams, žmonės mielai ir pasivaikšto, taksi nebereikalingi", – guodėsi A.Sadurskas. Anksčiau kauniečiai taksi automobiliu važiuodavo ir į turgų apsipirkti, o dabar privačius vežėjus dažniau kviečia vėluojantieji arba žmonės su negalia, neturintys kito pasirinkimo.
A.Sadurskas atkreipia dėmesį, kad visiškai neliko naktinės rinkos – apie 1 val. nakties miestas ištuštėja. Dar prieš metus iš klubų, kazino ir barų miestiečius tekdavo vežti iki paryčių.
Vasarą bus sunkiau
"Taksi kelyje" direktorė Joana Aleknienė prognozuoja, kad vasarą taksistams darbo dar sumažės.
"Tyliai, ramiai gyvename ir tikimės, kad pavyks išgyventi", – sakė J.Aleknienė.
Paklausta, ar imasi kokių nors priemonių, kad ne sezono metu pavyktų išgyventi, ji prabilo apie nuolaidas. Esą dabar visi kauniečiai vežami su 30–40 proc. nuolaida, kuri anksčiau būdavo taikoma tik nuolatiniams klientams.
Verslininkė įsitikinusi, kad konkurencinę kovą galima laimėti pasiūlius mažesnę kainą.
"Žaibiško greičio" direktorė Ingrida Karpavičienė taip pat rengiasi sunkiajam laikotarpiui – vasarai, kai klientų gerokai sumažėja.
"Mūsų pagrindinis pajamų šaltinis – sutartys su įmonėmis. Tie sandoriai sudaro 80 proc. apyvartos. Vežame žmones į darbą ir iš jo", – sakė I.Karpavičienė.
Ji ypatingą dėmesį skiria paslaugos kokybei: "Žaibiško greičio" vairuotojai vilki vienodas uniformas, iš šimto automobilių beveik visi pažymėti tais pačiais skiriamaisiais ženklais.
"Situaciją apsunkina nelegalūs taksistai, kurie nemoka mokesčių. Kur valdžia žiūri? Turėtų susirūpinti, kas vyksta miesto pakampėse", – piktinosi I.Karpavičienė.
Naujokas – ambicingas
Prieš pat krizę į rinką žengęs firmos "Greičiau" direktorius Gintautas Sudeika iššūkius tikisi įveikti.
"Nežinojome, kad bus krizė, o žengęs žingsnį nebenorėjau atsitraukti", – sakė verslininkas.
Rinkos naujokas priklauso nedidelei grupelei Kauno taksi firmų, kurios klientus veža už 1,5 lito už kilometrą. Kaunas.lt duomenimis, tokia kaina šiuo metu mieste yra mažiausia.
"Atrodo, kad labiau piginti taksi paslaugų nėra galimybių, bet jeigu niekas nevažiuos, teks dar mažinti kainą", – svarstė G.Sudeika.
Išsaugoti vietą rinkoje jis planuoja teikdamas aukštos kokybės paslaugą. Kauno verslininkas neleidžia vairuotojams dirbti su šortais ir kitokia sportine apranga, ragina visus būti kultūringus ir mandagius.
"Sakau vyrams, kad būtų pasitempę, bendrautų su klientais, nes tik taip galime tapti mėgstamiausia taksi firma", – apie veiklos strategiją kalbėjo G.Sudeika.
"Kauno taksi paslaugos" direktorius A.Sadurskas įsitikinęs, kad ateityje visi taksistai vilkės uniformas ir galbūt netgi turės specialias kepuraites.
"Dabar apie tokią prabangą negalvojame, nes nėra pinigų. Vairuotojams keliame vieną reikalavimą – būti tvarkingiems ir maloniems", – kalbėjo A.Sadurskas.
Naujausi komentarai