A eismo juosta lekiančius maršrutinius autobusus nulydintys taksistai sulaukė savo valandos. Nuo liepos jomis galės važinėti ir jie. Ateityje tokios lengvatos žadamos ir lengvųjų automobilių vairuotojams.
Didinti autobusams skirtų eismo juostų skaičių ir taip skatinti vilniečius persėsti į viešąjį transportą – ne pats geriausias sprendimas. Tuo įsitikinę sostinės eismo specialistai siūlo keisti judėjimą viešojo transporto eismo juostomis numatančias Kelių eismo taisykles.
Šiuo metu A ženklu pažymėtais gatvių ruožais gali važiuoti tik maršrutiniai autobusai, troleibusai ir mikroautobusai. „Norėtume, kad pirmiausia autobusams skirta eismo juosta būtų leista važiuoti taksi. Tačiau tam reikia Susisiekimo ministerijos pritarimo ir pakeisti Kelių eismo taisykles. Leidimas taksi automobiliams naudotis A raide pažymėta eismo juosta prisidėtų ir prie eismo saugumo“, – sakė Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto poskyrio vadovas Kastytis Lubys.
Taksistai laukė penkmetį
Susisiekimo ministerija išgirdo siūlymą. Nuo liepos 1 d. įsigalios Kelių eismo taisyklių pataisos. Viena naujovių – dalis autobusams skirtų eismo juostų bus žymimos ženklais A ir TAKS. Tai reiškia, kad taksi galės važiuot autobusams skirtomis eismo juostomis.
Lietuvos taksi paslaugų teikėjų asociacija dėl šios privilegijos kovojo penkerius metus. Nors Susisiekimo ministerija pritarė tokiems taksistų norams, nesutiko leisti taksi automobiliams šiose juostose trumpam sustoti laukiant ar išleidžiant keleivius.
Tiesa, kiekviena savivaldybė turės pati apsispręsti, kuriomis viešojo transporto juostomis galės važiuoti taksi automobiliai. Atrodo, Vilniuje dėl to diskusijų nekils.
„Taksi keleiviai pyksta, kad už paslaugas moka brangiai, o važiuoja ilgai, ir pavydžiai žiūri, kaip maršrutinis autobusas juos lenkia A juosta. Mes rodėme iniciatyvą palengvinti taksistų darbą ir esame už tokį sumanymą. O įgyvendinus šį pirmą etapą, būtų galima svarstyti ir kitas su projektu susijusias vizijas“, – kalbėjo K.Lubys.
Du keleiviai – pliusas
Savivaldybės kabinetuose sklando ir kita idėja. Eismo organizavimo skyriaus specialistams kilo mintis leisti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis važiuoti ir automobiliams, kuriuose sėdi du arba daugiau keleivių. Tačiau jau dabar pripažįstama, kad tai būtų sunku kontroliuoti.
„Gali būti, kad nufotografavus pažeidėjo automobilį, kuriame važiuoja du ar vienas žmogus, bus bandoma išsisukti, esą vienas buvo pasilenkęs nukritusio daikto pakelti ir panašiai. Todėl visus kriterijus dar reiktų suderinti“, – įsitikinęs K.Lubys.
Projektą Vilniaus savivaldybės eismo specialistai žada apsvarstyti artimiausiu metu.
Susisiekimo ministerijos sekretorius Rimvydas Gradauskas teigė, kad sumanymas leisti ne mažiau kaip du keleivius vežantiems automobiliams naudotis autobusams skirtomis eismo juostomis yra realus, tačiau jį reiktų nuodugniai apgalvoti.
Nuomonės
Juozas Karalius, 61 metų, troleibuso vairuotojas
Įleisti taksistus į autobusams skirtą eismo juostą yra neprotingas sprendimas. Pažiūrėkite, kaip jie važiuoja mieste! Trukdo visą eismą! Nesąmonė, kad jie nestos šioje juostoje, – jeigu klientas stabdys, tai taksistas tikrai stos. Jeigu jau pradės važinėti autobusams skirtomis juostomis, tai darys, ką nori.
Miroslavas Klutkevičius, 35 metų, taksi vairuotojas
Be abejo, šis sprendimas mums padės, dirbti bus patogiau. Mums svarbiausias laikas, o jo sutaupysime daugiau. Būna, klientai prašo, kad pažeistume taisykles važiuodami autobusų juosta, siūlo už tai daugiau pinigų. Už važiavimą A juosta nubaustas esu tik kartą.
Gerda, 20 metų, studentė
Pritariu sumanymui leisti vežantiems 2 keleivius važiuoti autobusams skirta eismo juosta. Tačiau nežinau, ar pati ieškočiau kompanijos dėl to, kad galėčiau važiuoti autobusams skirta eismo juosta.
Naujausi komentarai