Šiandien urbanistams tenka sudėtinga užduotis – šiuolaikinės visuomenės poreikiams pritaikyti anksčiau statytus rajonus, kvartalus ir atskirus pastatus, derinant urbanistinio projektavimo ir architektūros meno bei mokslo principus. Savo baigiamuosiuose darbuose Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Architektūros fakulteto magistrės pateikė pasiūlymus, kaip atgaivinti vienus svarbiausių, bet nejaukiausių Vilniaus rajonų.
Urbanistinių kompleksų architektūros specializacijos magistrė Margarita Pantelejeva pasiūlė Ukmergės gatvės rekonstrukcijos koncepciją. Šią teritoriją siūloma paversti reprezentatyvia patekimo į miesto centrą arterija. Taip pat projektuojama aiškesnė ir paprastesnė pėstiesiems viešųjų erdvių sistema, svarbiausiose gatvės atkarpose įrengiant požemines perėjas, pėsčiųjų estakadas, jungiančias aplinkiniams gyventojams aktualias esamas ir naujai kuriamas viešąsias erdves. Siūloma performuoti erdvę prie Šeškinės poliklinikos, o pėsčiųjų alėjos pabaigoje sukurti dviejų lygių aikštę. Ukmergės ir Ozo gatvių sankryžoje M. Pantelejeva siūlo pastatyti „Miesto centro vartus“ – urbanistinį kompleksą, žymintį įvažiavimą į miesto centrą. Tai absolventė pristatė Seime vykusioje konferencijoje „Lietuvos miestų kaita: praeitis, šių dienų realijos ir ateities iššūkiai“.
„Studentai baigiamuosiuose darbuose analizuoja ir tiria konkrečių teritorijų problemas, ieško įgyvendinamų sprendimų. Galiausiai jie pateikia pasiūlymus, kaip visas išsisklaidžiusias teritorijas sujungti į organišką miestą. Džiugu, jog studentai kelia klausimus, kaip susigrąžinti prarastas teritorijas ir rūpinasi miesto vientisumu, kokybiška plėtra“, – tvirtino konferencijos „Lietuvos miestų kaita: praeitis, šių dienų realijos ir ateities iššūkiai“ organizatorė VGTU Urbanistikos katedros docentė dr. Dalia Dijokienė.
Renginyje dalyvavusi architektūros absolventė Marija Vaitkutė pasiūlė būdus, kaip spręsti Vilniaus stoties rajono problemas. Jos nuomone, prie stoties įkurti aukštybiniai pastatai taptų stoties orientyrais net ir esantiems kitame miesto gale. Be to, reikėtų nugriauti aplink stotį esančius nenaudojamus pastatus. VGTU absolventė pėsčiųjų patogumui ir saugumui siūlo sujungti autobusų bei geležinkelio stotis į vieną kompleksą, taip pat perdengti traukinių stoties peronus. Visos šios priemonės sukurtų naują Vilniaus stoties rajono urbanistinę aplinką, kuri būtų saugesnė ir reprezentatyvesnė, į visumą joje susijungtų trys skirtingos teritorijos – Senamiestis, stoties rajonas ir Naujininkai.
Naujausi komentarai