Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas – vaiko labui Pereiti į pagrindinį turinį

Tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas – vaiko labui

Šiuolaikinėje visuomenėje informacija įgauna ypatingą vaidmenį – jos turėjimas ir valdymas žmogų daro laisvą, nes suteikia galimybes rinktis. Kokybiška informavimo sistema pripažįstama kaip svarbi paramos šeimai sistemos dalis, padedanti auginti sveikus ir išsilavinusius vaikus bei užtikrinanti švietimo plėtotę didinant prieinamumą, tęstinumą ir socialinį teisingumą.

Niekam nekyla abejonių, kad pirmieji įtakingiausi vaiko mokytojai yra tėvai. Veikla kartu su vaiku (žaidimai, išvykos, aplinkos stebėjimas, emocinis klimatas šeimoje ir pan.) daro tiesioginę įtaką visai vaiko ugdymosi ir išsimokslinimo kokybei. Keitimasis informacija skatina tėvų ir pedagogų partnerystės ryšius, siekiant bendro tikslo – kokybiškesnės vaikystės.

Vienu svarbiausių sėkmės faktorių yra laikomas pozityvus tėvų požiūris į ugdymo instituciją. Kita vertus, mokyklai svarbu žinoti šeimos specifiką ir visus galimus pagalbos šeimai būdus. Todėl šiame kontekste ypatingą vaidmenį įgauna tėvų informavimo ir švietimo sistema, kuri padeda apspręsti galimą bendradarbiavimo formą ir turinį.

Komunikacijos tarp ugdymo institucijos ir šeimos turinys dažniausiai apima dvi pagrindines sritis: kai keičiamasi informacija apie ugdymosi instituciją (tikslai, misija, vizija, lūkesčiai, programos, renginiai ir įvykiai, pasiekimai, svarstomoms problemos ir pan.) ir informacija apie ugdytinį (priežiūra, ugdymas, pasiekimai, raida, būsena, individualios problemos ir pan.). Kaip žinia, komunikacija nevyksta, jei informacija tik pasiunčiama arba jei tik gaunama. Todėl ugdymo institucijos turi dėti pastangas, kad sužinotų geriausius susisiekimo su šeima būdus ir, jais remdamasi, sukurtų komunikacinius kelius, apimančius ir grįžtamąjį ryšį. Tai padės išsiaiškinti ir tai, kokio turinio informacija aktuali tėvams.

Efektinga mūsų darželio jau patikrinta tėvų informavimo priemonė yra jų įtraukimas į atitinkamą veiklą (sportinės ir rudeninės pramogos ar pan.).

Kita, taip pat mūsų darželio patikrinta priemonė, kuria keičiamasi informacija, yra grupių elektroninis paštas. Ši priemonė yra efektyvi, nes suteikia galimybę teikti individualią informaciją, kuri yra dažnai papildoma ar atnaujinama įvairiu turiniu (vaiko ugdymo(si) pažanga, vaiko būsena, jo elgesiu arba įvairiais psichologiniais pedagoginiais straipsniais). Be to, svarbūs faktoriai, lemiantys šios priemonės patogumą yra lengvas prieinamumas, informacijos šaltinio patikimumas, pedagogo tolerancija ir korektiškumas.

Siekiant skatinti tėvų dalyvavimą ugdymo įstaigose, svarbu tėvams jaustis laukiamiems ir svarbiems. Todėl tėvų ir pedagogų susitikimai ima funkcionuoti kaip būdas pasikeisti informacija, o ne tik ją išgirsti kuriai nors vienai pusei. Keitimasis informacija gali vykti naudojant įprastines formas, pavyzdžiui atviros durų dienos, tėvų ir ugdytojų konferencijos ar neformalūs grupių susitikimai. Mūsų darželis pradėjo organizuoti neformalius tėvų susitikimus, kuriuose naudodami multimediją parodome vaikų pažangą ir jų ugdymosi tęstinumą, aptariant galimus siekius tolimesniam tobulėjimui.

Apibendrinant galima teigti, kad tėvai ugdymą sieja su kokybės gerinimo siekiais ir mato visapusišką informacijos reikšmingumą ir naudą. Tai rodo, jog tėvai domisi įvairia profesionalia informacija. Todėl labai svarbu, kad jos svarbos rodikliai (forma, turinys, kokybė, svarumas) skatintų bendradarbiauti tėvus ir pedagogus, siekiant vaikų visapusiško ugdymo(si) gerovės.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra