Ant Panemunės tilto per avariją sutrupintas bortas, kliba turėklai. Specialistai baiminasi, kad iki tragiškos nelaimės – vienas žingsnis.
Nesusitaria, ką daryti
"Automobilis atsitrenkė į paaukštintą tilto atmušą (bortą) ir sudaužė betoną. Kitą kartą, jeigu koks automobilis vėl įvažiuos į tą pačią vietą, nugarmės į upę", – perspėjo tiltų inžinierius Henrikas Kebeikis. Jis nenori būti blogas pranašas, tačiau iki nelaimės teliko vienas žingsnis.
H.Kebeikis teigia, kad pasenę ir seniai neremontuoti turėklai nesulaikys nei automobilio, nei dviratininko ar motociklininko.
Atmušo apgadinimas tilto konstrukcijos nepažeidė, tačiau vairuotojai turėtų elgtis itin atsargiai, nes pataikius į tą pačią apgadintą vietą galima nugarmėti žemyn.
Po avarijos atskilusi borto dalis pasviro į važiuojamosios tilto dalies pusę. Savivaldybė likvidavo avarijos padarinius, tačiau nesutaria, ką toliau daryti. Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis vakar sakė pavedęs skyriaus specialistui Antanui Matusevičiui trūkstamą borto dalį atstatyti iš Kauno tiltų priežiūrai šiems metams likusių maždaug 20 tūkst. litų. A.Pakalniškio pavaldinys teigė apie tokį įpareigojimą nieko nežinantis.
"Tai nereikalingas pinigų švaistymas. Tos nedidelės dalies borto atstatymas padėties nepataisys, o kainuos labai brangiai. Geriau atlikti svarbesnius darbus. Pavyzdžiui, šią savaitę ant tilto bus užlopytos duobės", – pasakojo A.Matusevičius.
Šiais metais Kauno savivaldybės biudžete visiems mieste esantiems tiltams, viadukams ir estakadoms prižiūrėti skirta 100 tūkst. litų.
Perėjęs dėkoja Dievui
A.Matusevičius pripažino, kad tilto būklė tragiška. Apie būtiną Panemunės tilto rekonstrukciją kalbama daugiau nei dešimtmetį, tačiau nieko nedaroma. Dar 1996 m. "Kelprojektas" buvo parengęs Panemunės tilto remonto projektą. Rekonstrukcija būtų kainavusi apie 5,6 mln. litų. Tuometinė miesto valdžia nieko nesiėmė, o tilto būklė vis blogėjo, darbų sąmata augo.
Dabartinė miesto valdžia savo neveiklumą aiškino papildomų tilto ekspertizių poreikiu, tačiau visų jų išvados buvo vienodos – tiltas kritinės būklės, o geriausia išeitis – naujo tilto statyba. Kauno tarybos opozicija ne kartą buvo pareiškusi, kad naujo tilto statybą stabdo konservatoriai. Jiems daro įtaką planuojamo naujo tilto transporto mazgo vietoje žemės sklypus turintys panemuniškiai. Kai kurie jų dažnai lankosi aukščiausių miesto vadovų kabinetuose.
Praėjusių metų pabaigoje miesto savivaldybės taryba pagaliau pavedė Komunalinio ūkio skyriui parengti dar vieną rekonstrukcijos techninį projektą. Tam reikalingi 2,5 mln. litų bus skirti tik 2010 m. Tiltu važiuojantiems miestiečiams belieka viltis, kad iki to laiko jis nenugarmės į Nemuną.
"Kiekvieną kartą perėjęs tiltu dėkoju Dievui, kad neįgriuvo", – sakė per tiltą ėjęs kaunietis Adolfas Vaitiekūnas.
Viduryje tilto įsitaisę žvejai Mindaugas ir Vaidas teigė tilto griūties nebijantys, bet kiekvieną kartą, kai tiltu važiuoja sunkioji transporto priemonė, dreba kinkos.
"Vaikšto čia dažnai visokie statybininkai. Fotografuoja, kažką matuoja, bet nieko netvarko", – kas antrą žodį riebiu keiksmažodžiu palydėdamas pasakojo Mindaugas.
Rekonstruos kitais metais?
Kaip skelbia miesto savivaldybė, Panemunės tilto rekonstrukciją numatoma pradėti 2010 m. antrojoje pusėje. Planuojama įrengti keturias eismo juostas, naują plienbetonio konstrukciją, paplatinti tilto atramas.
Tilto ir gatvės ašis nebus keičiama, medžiai, patenkantys į tilto rekonstrukcijos darbų zoną, bus išsaugoti, o pašalintieji – atsodinti. Vykdant rekonstrukcijos darbus galimas dulkėtumas bus sumažintas laistant ardomas konstrukcijas ar kitais būdais, nurodytais techniniame projekte.
Rengiant techninį projektą numatytos konkrečios priemonės neigiamam poveikiui išvengti: bus išnagrinėtas poveikis Nemuno dugnui, parengtas saugotinų medžių ir krūmų želdinių, augančių ne miško žemėje, žiniaraštis, numatyta išsaugoti visus vertingus medžius. Taip pat turės būti išspręstas paviršinių nuotekų surinkimo, valymo ir išleidimo klausimas.
Panemunės tiltą per parą pervažiuoja apie 21,5 tūkst. automobilių.
Naujausi komentarai