Tikrinti troleibusų tinklo atramas sostinės valdžia susirūpino tik po tragedijos sausio pabaigoje, kai Šopeno gatvėje stulpas užvirto ant pėsčiųjų perėjon įžengusio jauno vyro. Tinklą eksploatuojanti savivaldybės UAB "Vilniaus viešasis transportas" iš pradžių net neišdrįso viešai pripažinti, kad atramos požeminė dalis buvo surūdijusi, ir tai tapo nelaimės priežastimi.
Bet ylos maiše nepaslėpsi. Prokuratūra pradėjo ikiteisminį tyrimą, o savivaldybės įmonių "Grinda" ir "Vilniaus gatvių apšvietimas" darbininkai buvo įkinkyti talkinti UAB "Vilniaus viešasis transportas" prižiūrint jos valdomą ūkį. Paaiškėjo, kad per kasmetines stulpų patikras būdavo apžiūrimos tik antžeminės jų dalys.
Atkasti ir patikrinti buvo nuspręsta apie 3 tūkst. stulpų, kurie stovi per 40 metų. Seniausias toks Vilniuje tarnauja jau 54 metus. Atkasus gruntą, darbuotojai specialiu prietaisu matuoja atramos sienelės storį keturiose vietose – kas 90 laipsnių. Nors viename taške nustačius, kad metalas plonesnis nei 5 mm, stulpas įtraukiamas į keičiamų sąrašą. "Vilniaus viešasis transportas" informavo, kad blogiausios būklės atramas Šopeno ir Kauno gatvėse pradėta keisti. Šie darbai atliekami tik naktimis, kai troleibusai jau nebevažinėja, keitimo vietoje uždaromas eismas.
Per tris savaites sutelktomis trijų įmonių darbuotojų pastangomis patikrinta apie 600 atramų. Kas dešimtos iš jų sienelės storis nustatytas mažesnis nei 5 mm. Taigi, dar nebaigus patikrinimų, keičiamų atramų sąraše jau yra 60 vnt. O iki šiol per metus būdavo pakeičiama iki 20 atramų.
Antakalnio gatvėje ir Žvėryne patikrinimai baigiami. Atkastos atramų dalys padengiamos antikorozinėmis medžiagomis ir vėl užpilamos gruntu. Kada antikorozinių dažų sulauks aprūdijusios stulpų antžeminės dalys – nežinia. Įmonės teigimu, per metus nudažoma apie 500 stulpų, o jų iš viso yra apie 5 tūkst. Vadinasi, perdažymo kiekviena atrama sulaukia kartą per dešimt metų.
Naujausi komentarai