Pereiti į pagrindinį turinį

Užtvindomų gatvių sostinėje liks vis mažiau

2020-02-29 19:51
DMN inf.

Žirmūnuose pradedamas infrastruktūros projektas, išspręsiantis iškart dvi Verkių, Kareivių gatvių ir aplink jas esančių teritorijų problemas: užtvindymą liūčių metu ir paviršinių lietaus nuotekų išvalymą.

Užtvindomų gatvių sostinėje liks vis mažiau
Užtvindomų gatvių sostinėje liks vis mažiau / Vilniaus savivaldybės nuotr.

Liūčių vandens srautas trikdo gatvių eismą, užlieja prekybos ir sandėliavimo teritorijas, ardo kelių ir kelkraščių pagrindus. Šias problemas  išspręs nauji valymo įrenginiai ir rekonstruojamas  avarinės būklės nepakankamo pralaidumo paviršinių nuotekų tinklas, aptarnaujantis Šiaurės miestelio bei Žirmūnų mikrorajonus.

Bendras rekonstruojamų tinklų ilgis (magistralinio kolektoriaus su jungiamaisiais vamzdynais) yra daugiau nei 2600 metrų. Padidinus tinklų pralaidumą lietaus vanduo bus surenkamas ir išvalytas išleidžiamas į Neries upę.

Kolektoriaus įrengimo darbai jau pradėti žaliojoje zonoje tarp Kareivių g. (prie Valakampių tilto) ir Emilijos Pliaterytės progimnazijos esančiame neasfaltuotame pravažiavimo kelyje. Artimiausiu metu bus imtasi valymo įrenginių statybos Neries gatvėje šalia Valakampių tilto.

Projektą įvertinusi visuomeninė želdynų ir želdinių apsaugos ir priežiūros komisija rekomendavo ieškoti būdų koreguoti nuotekų trasą randant galimybę ją nutiesti ten, kur išvis nėra želdynų. Specialistai jau buvo padarę visa, kas šioje žalioje, nelygaus reljefo teritorijoje įmanoma – planuoti savitakinio paviršinių nuotekų tinklo trasą jiems teko vertinant objektyvias aplinkybes: Vilniaus miesto paviršinių nuotekų surinkimo baseinų reljefus ir plotus, iš kurių surinktos nuotekos turės būti valomos, esamus tinklus ir kita. Gera žinia tai, kad atlikus korekcijas pradinis planuotų pašalinti medžių skaičius sumažėjo beveik perpus. Vamzdyno trasą pailginus 72 metrais, buvo išgelbėta 100 medžių. Visos techninės korekcijos papildomai kainavo per 100 tūkst. eurų.

„Po antrinio projekto derinimo kolektoriaus trasa buvo pakoreguota ir, kiek tik galima, ties Valakampių tiltu perkelta į proskynas ar pravažiavimo kelius, – aiškino statytojo – bendrovės „Grinda“ – atstovas, Paviršinių nuotekų tinklų plėtros ir projektų skyriaus vadovas Vilius Ankėnas. – Vienintelė likusi nekoreguota vieta minėtoje zonoje yra ta, kurioje bus statomi valymo įrenginiai. Toje vietoje teks pašalinti didžiąją dalį – apie 70 – medžių, tačiau ši valymo įrenginių vieta sąlygota esamo išleistuvo. Joje susikerta 2 atskiri paviršinių nuotekų surinkimo baseinai, todėl surinktas lietaus vanduo bus išvalomas maksimaliai didžiausiame įmanomame plote, taip pat – nuo ateityje, po Žirmūnų ir Kareivių g. sankryžos rekonstrukcijos, įsijungsiančios perspektyvinės Šiaurinės gatvės.“

Projektuojant lietaus nuotekų valymo įrenginius buvo svarstyta ir galimybė vamzdynus kloti uždaru mikrotuneliavimo būdu, tačiau projekto kaina būtų padidėjusi daugiau nei du kartus, o išsaugoti tai būtų leidę tik 30 ar 40 medžių.

Įrengus nuotekų tinklus, Kareivių gatvėje ant šlaito prie dviračių tako, kur planuojant kolektorių nepavyko išsaugoti 11-os medžių, bus pasodinti 129 maždaug 3 metrų aukščio ir 5–6 cm aukščio medžiai.  Planuojama, kad tai bus 64 klevai ir 65 raudonieji ąžuolai.

Tolesnių projekto darbų eiga bus derinama su numatoma Kareivių ir Žirmūnų gatvių sankryžos rekonstrukcija. Dėl intensyvaus viešojo transporto ir automobilių eismo darbai bus vykdomi kombinuotu būdu: Žirmūnų – Kareivių g. sankryžoje kolektorių kloti numatoma požeminio gręžimo būdu, o Verkių – Kareivių g. sankryžoje ir kitur, kur yra galimybė, vamzdžiai bus klojami atviruoju būdu.

Kareivių – Žirmūnų gatvių lietaus nuotekynės rekonstrukcija yra regioninės svarbos projekto „Paviršinių nuotekų sistemų tvarkymas Vilniaus mieste“, finansuojamo ES sanglaudos fondų, Vilniaus miesto savivaldybės ir bendrovės „Grinda“ lėšomis, dalis. Jo įgyvendinimą administruoja Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra.

Projekto autoriai – bendrovė „Atamis“, inžinerinių tinklų darbų vykdytoja – UAB „Inti“. Projektą planuojama užbaigti 2021 m. rugpjūtį. Projekto sutarties vertė – apie 5,9 mln. eurų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų