15, 22, 30, 37. Tiek metų kiekvienas iš jų vairuoja troleibusus ir gyvena virš transformatorinių įkurtame bendrabutyje. Tačiau ir šiuos ankštus kambarėlius iš vairuotojų ketinama atimti. Gyventojai savo teisę į būstą pasiryžę ginti iki galo.
Pakišo pasirašyti sutartis
Dienraščio žurnalistus po naktinės pamainos į savo kuklius kambarėlius sugrįžę vairuotojai pasitiko bendroje virtuvėje, Kareivių g. 7A. elektros pastotėje. Kelios elektrinės viryklės, stalas, sovietmetį menanti sofa praplėštu gobelenu per vidurį. Justi, kad švarą ir grožį bendrabutyje palaiko rūpestingos moterys – laiptinėje žydi gėlės, o pačiame pastate nematyti nei besimėtančių šiukšlių, nei išlaužytų durų.
„Šį bendrabutį mums skyrė 1989 m. Virš transformatorinių, o paprastais žodžiais tariant, virš akumuliatorių, kurie tiekia elektrą visiems troleibusams. Dar anksčiau čia buvo sandėlis, buvo laikomos pirštinės, buvo kabinetai. Dabar ir šį būstą iš mūsų nori atimti“, – sielojosi nuo 1974 m. troleibuso vairuotoja dirbanti moteris.
Šiuo metu bendrabučio gyventojai atsisako pasirašyti naujas gyvenimo bendrabutyje sutartis. Pagrindinė priežastis – dokumente atsiradęs prierašas, kad sutartis sudaroma iki 2013 m. rugpjūčio 1 d. be teisės pratęsti. Iki tol sudaromose sutartyse nuomotojas, nusprendęs iškeldinti nuomininkus, įsipareigodavo darbuotojams parūpinti kitą būstą. Dabar ir šios pareigos kratomasi.
Gailėjosi pasirašę
Prieš porą savaičių panašų dokumentą pasirašė kito troleibusų vairuotojų bendrabučio, esančio Viršuliškėse, gyventojai. Anot dienraščio pašnekovų, dabar jų kolegos gailisi tai padarę, tačiau parašo atšaukti nepavyksta.
„Jiems pakišo tas sutartis, kaip ir mums bandė pakišti. Tik mes nusprendėme pasitarti su profsąjunga, o jie iškart pasirašė. Ir dabar gailisi. Eina į profsąjungą, prašo pagalbos, sako, gal prirašyti “nesutinku„. Bet ką profsąjunga – parašas jau yra, vadinasi, sutinki. Tai nuosprendis“, – tikino Antanu prisistatęs vairuotojas.
Anot pašnekovo, parašus klasta bandyta išgauti ir iš Kareivių gatvės bendrabučio darbuotojų, tačiau šie provokacijai nepasidavė.
„Iš pradžių kiekvienam buvo atspausdinta atskira sutartis. Mes nepasirašėm. Tada atėjo moteriškė su dviem lapukais, ant kurių buvo ta pati sutartis ir visų pavardės. Sako, galit rašyti, kad nesutinkat, bet pasirašykit, kad susipažinot. Nusprendė mus visus kartu, urmu sutvarkyti. Bet mes tikrai nesirašysime ir nieko be teisininkų nedarysime“, – tikino vairuotojas.
Matavo elektromagnetines bangas
Nepavykus gauti parašų, gyventojams pradėta kalbėti apie kenksmingas gyvenimo sąlygas. Neva pirmame aukšte esanti transformatorinė skleidžia elektromagnetines bangas.
„Atėjo čia, matavo tas bangas. Nieko mums, tiesa, nepasakė, bet manau, kad troleibusuose, kai važinėjame, tų bangų būna dar daugiau“, – piktinosi vienas troleibuso vairuotojų.
Darbuotojus prajuokino toks bendrovės „rūpestis“ savo pavaldiniais. „Jie daro taip, kaip jiems naudinga. Kai reikėjo apgyvendinti, visus 20 metų mums čia niekas nekenkė. Dabar staiga pradėjo kenti, nebegalima gyventi. Tai gal mums kompensacijų pasiprašyti už tuos metus, kur mums sveikatą gadino?“ – pusiau juokais, pusiau rimtai svarstė pašnekovai.
Tikisi sulaukti provokacijų
Nors pabendrauti su žurnalistais susirinko bemaž visi bendrabučio gyventojai, sulaukėme prašymo neminėti nei vardų, nei pavardžių. Priežastis – baimė, kad su „maišto“ organizatoriais bendrovės valdžia susidoros.
„Bus taip. Pamatys, kad mes nepasiduodam, pradės ieškoti organizatoriaus. O atleisti iš darbo ir tada kaip nebedirbantį bendrovėje išmesti iš bendrabučio – juokų reikalas“, – teigė vienas pašnekovų.
Pasak vairuotojų, būdas, kaip išvyti nepalankų darbuotoją, yra senas kaip pati bendrovė. „Žinai troleibuso numerį, laiką. Išeini į gatvę ir skambini – mane tas ir tas tokiu laiku prispaudė durimis. Įrodyti, kad to nebuvo – neįmanoma. Arba į troleibusą įsėda revizorius ir važinėja, kol padarai kokią nors klaidą. O kas jų nedaro?“ – retoriškai klausė pašnekovas.
Mano pasielgęs garbingai
Dienraščio kalbintas bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (ji atsirado sujungus autobusų ir troleibusų parkus) generalinis direktorius Gintaras Nakutis nebuvo linkęs dramatizuoti situacijos. Pasak pašnekovo, Kareivių g. 7A esančios patalpos teoriškai negyvenamos, o kambariai ten buvo įrengti laikinai, dar sovietmečiu, sprendžiant tuo metu susidariusias socialines problemas.
Iškeldinus gyventojus, patalpos, anot jo, bus tvarkomos, bendrovė sieks suteikti joms gyvenamųjų patalpų statusą ir vėliau jas bandys parduoti.
„Tos patalpos laikomos negyvenamomis. Be to, ten reikia remonto, to prašo ir patys gyventojai. Dar vienas dalykas – ar, pavyzdžiui, jums darbovietė suteikia bendrabutį? Ne mūsų reikalas aprūpinti darbuotojus būstu. Kodėl tam tikra darbuotojų grupė, labai nedidelė, turi būti privilegijuota? Tada mes juk visiems turėtume ką nors kompensuoti?“ – vieną po kito klausimus bėrė G.Nakutis.
Sostinės viešojo transporto vadovas pripažino nesidomėjęs į gatvę metamų darbuotojų praeitimi, darbo stažu, jų nuopelnais įmonei.
„Nepasidomėjau, kiek ten kas gyvena metų, kiek dirba. Bet man atrodo, kad yra ir visai neseniai atėjusių. Mes juk nemetam jų į gatvę tuoj pat. Duodam terminą. Manau, kad įspėti prieš metus, suteikti galimybę rasti būstą tikrai yra sąžininga. Šiuo metu Vilniuje tikrai nėra problemos rasti, kur galima ką nors išsinuomoti“, – tikino pašnekovas.
Naujausi komentarai