Vyriausybei nusprendus perpus sumažinti tarnybinių automobilių, Kauno miesto valdžia dairosi naujų plieninių žirgų.
Gelbsti bendri automobiliai
"Gegužę aukcione pardavėme devynis automobilius", – džiaugėsi savivaldybės administracijos direktorius Vygantas Gudėnas. Jis pripažino, kad atsisveikinta su pačiais seniausiais automobiliais, kurie jau netinkami važinėti.
Drastiškų sprendimų gerokai sumažinti automobilių ūkį miesto valdžia kol kas nesiima. Tiesa, iki 20 proc. sumažintas lėšų, skirtų tarnybinių automobilių degalams pirkti limitas. "Prieš metus 20 savivaldybės automobilių perdavėme naudotis policijai", – gyrėsi V.Gudėnas.
Vicemeras Steponas Vaičikauskas atsisakė savo tarnybinio automobilio ir vairuotojo paslaugų, tačiau jis, kaip ir kiti miesto tarybos nariai, gali naudotis bendrojo naudojimo tarnybiniu transportu.
Dabar Kauno miesto savivaldybė turi 45 lengvuosius automobilius, du autobusus ir keturis mikroautobusus. Daugiausia automobilių savivaldybėje turi Miesto tvarkymo skyrius, kuriam skirtos trys transporto priemonės. Du tarnybinius automobilius turi Transporto skyrius. Po vieną transporto priemonę skirta kiekvienai seniūnijai. Jeigu suskaičiuotume visus savivaldybės įstaigoms priklausančius automobilius, jų būtų kur kas daugiau.
"Tie skyriai, kuriems nėra būtinybės važinėti, automobilių neturi. Jų darbuotojai gali užsisakyti bendro naudojimo tarnybinius automobilius", – aiškino Bendrojo skyriaus vedėjas Alfonsas Jarušauskas.
Reikės trijų naujų
Trys naujausi "VW Passat" automobiliai, kuriais važinėja meras ir du jo pavaduotojai, nuomojami. Nuomos sutartis baigsis kitų metų sausį. "Galvosime, ką daryti su 2006-ųjų gamybos automobiliais. Jie jau bus gerokai pasenę", – sakė Bendrojo skyriaus vedėjas.
Pasak V.Gudėno, "VW Passat" nebus išperkami, nes per brangiai kainuoja jų remontas, o problemų kyla nemažai.
"Juos reikės kažkuo pakeisti. Į prabangius automobilius net nesidairome. Galbūt rinksimės "Škodą", – svarstė administracijos vadovas.
Praėjusią kadenciją merui Arvydui Garbaravičiui išnuomotas prabangus "Lexus LS 430" automobilis prie miesto vadovo vairo stojusiam Andriui Kupčinskui netiko, tad jo buvo atsisakyta.
Kas mėnesį mero limuzinas savivaldybei atsieidavo apie 6 tūkst. litų nuomos mokesčio. 2004-ųjų pabaigoje buvo pasirašyta ketverių metų nuomos sutartis. Savivaldybė bendrovei įsipareigojo sumokėti apie 312 tūkst. litų.
"Su įmone sudaryta sutartis buvo kebli savivaldybei, reikėjo daug už jį mokėti. Grąžinome įmonei", – aiškino V.Gudėnas. Jis negalėjo prisiminti, kokia bendrovė nuomojo savivaldybei limuziną ir kiek reikėjo sumokėti už jo grąžinimą. "Gal apie 20 tūkst. litų", – užsiminė administracijos vadovas.
Seniūnai nekontroliuojami?
Ne kartą į viešumą buvo iškilę faktų apie tai, kad miesto politikai ir valdininkai savo reikmėms naudoja tarnybinius automobilius, tačiau visa tai jau nugrimzdo užmarštin. Pasak administracijos direktoriaus, tokiais atvejais atlikus tyrimus dažniausiai nerandama viešųjų ir privačių interesų konflikto.
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija ne kartą yra išsakiusi savo nuomonę, kad nei iš darbo į namus, nei iš namų į darbą važiuoti nėra tarnyba. A.Jarušausko tvirtinimu, tarnybinių automobilių maršrutai tikrinami pagal pildomus kelionės lapus. Juose būtina nurodyti atstumą ir tikslų maršrutą.
V.Gudėnas prisipažino, kad sunkiausia kontroliuoti seniūnus, nes jų tarnybiniai automobiliai nelaikomi savivaldybės garaže.
Kas mėnesį seniūnijų kuro išlaidoms skiriama apie 300–400 litų. "Jeigu seniūnas tarnybine mašina atvažiuotų apsipirkti į turgų, tai jau būtų akivaizdus pažeidimas. Tačiau jiems reikia ir gatves apžiūrėti, ir kitokiais reikalais važinėti, todėl lengviau išsiginti", – neslėpė administracijos direktorius.
Anot V.Gudėno, savivaldybei sumažinus tarnybinių automobilių, piktnaudžiauti jais daug sunkiau, nes kartais susidaro norinčiųjų važiuoti eilė.
VTEK dar pernai yra atkreipusi dėmesį, kad užfiksuota nemažai Bendrojo skyriaus pažeidimų kontroliuojant tarnybinių automobilių naudojimą.
"Jeigu seniūnas ar kitas tarnautojas vežamas namo pietauti, taip neturi būti. Bet mes negalime bėgioti paskui kiekvieną automobilį", – tiesinosi Bendrojo skyriaus vedėjas.
Iki liepos 1-osios savivaldybės darbuotojai, tarnybos reikalams naudodavę asmeninius automobilius, gaudavo už tai kompensacijas. Suma siekė 200 litų. Buvo skaičiuojamos kuro išlaidos ir automobilio amortizacija.
"Esant tokiai ekonomikos situacijai, kompensacijos vargiai išliks", – prasitarė A.Jarušauskas.
Skaičiai
16 vairuotojų vežioja miesto politikus ir savivaldybės valdininkus.
700 Lt – tokia suma per mėnesį skiriama mero, vicemerų ir administracijos direktoriaus tarnybinių automobilių degalams pirkti. Limitą viršijęs darbuotojas sumoka tik už degalus.
Kuro išlaidos birželio mėnesį
Meras Andrius Kupčinskas 570 Lt.
Vicemeras Algimantas Kurlavičius 690 Lt.
Vicemeras Stanislovas Buškevičius 430 Lt.
Vicemeras Rimantas Mikaitis 174 Lt.
Vyriausybė taupo
Nuo šių metų liepos 1 d. Vyriausybės kanceliarija ir kiekviena ministerija turi po keturis tarnybinius automobilius, įvairios prie kanceliarijos ir ministerijų veikiančios įstaigos – tik po vieną. Perpus sumažinusi tarnybinių automobilių Vyriausybė tikisi sutaupyti apie 30 mln. litų. Nereikalingos transporto priemonės turės būti parduotos per metus.
Prasižengimai
2007 m. gruodį vicemeras Steponas Vaičikauskas, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Zenonas Abramavičius ir Kūno kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Albinas Grabnickas tarnybiniais automobiliais važiavo stebėti krepšinio varžybų.
2008 m. administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas ėjusi Jūratė Matekonienė savivaldybės automobiliu važinėjo iš darbo namo.
2008 m. pradžioje vicemeras Rimantas Mikaitis savivaldybės "VW Passat" važiuodamas iš namų į darbą pavežėdavo sūnų į mokyklą.
Naujausi komentarai