Požeminės automobilių stovėjimo aikštelės įrengimo ir eksploatavimo konkurso dalyvis žada ne tik įrengti miestui būtinas automobilių stovėjimo vietas, bet ir atlikti miesto įvaizdžiui naudingus darbus.
Sieks abipusės naudos
Vienybės aikštėje planuojamos įrengti požeminės automobilių stovėjimo aikštelės statybos ir eksploatavimo konkursui pateiktą vienintelį pasiūlymą savivaldybės tarnautojai dar tik nagrinėja. Ar pasiūlymas tinkamas, bus pranešta geriausiu atveju po savaitės, tačiau Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas viešai paskelbė abejojantis, kad pasiūlymas yra geras startas deryboms nes, anot mero, koncesijos mokestis planuotą išleisti sumą viršija vos kone kelis kartus.
Vienintelį konkurso pasiūlymą pateikusio bendrovių "Kauno tiltai", "Invalda Construction management" ir "COWI Lietuva" konsorciumo atstovas Vitoldas Sapožnikovas tvirtino, kad pasiūlyme yra numatytos galimybės sumažinti koncesijos mokestį – koks jis bus, paaiškės po derybų su miesto valdžia.
"Sieksime, kad tai būtų partnerystės projektas, naudingas abiem pusėms – tiek miestui, tiek mums kaip privačiam partneriui", – teigė V.Sapožnikovas.
Įrengtų ir fontaną
Iki galimų derybų pabaigos nei techninių, nei finansinių pasiūlymo sąlygų negalinčio atskleisti konsorciumo atstovai teigė, kad pačios požeminės aikštelės statyba tesudaro pusę planuojamų investicijų. Beveik tiek pat būtų išleista miesto viešajai erdvei ir infrastruktūrai sutvarkyti. Rangovams reikėtų ne tik perkloti šiuo metu po aikšte chaotiškai susiraizgiusias komunikacijas, bet ir rekonstruoti poros gatvių atkarpas, sutvirtinti kelių pastatų pamatus, aikštėje įrengti ne tik kokybišką apšvietimą, bet ir naują fontaną.
"Mūsų siūlomą darbų projektą sudaro du kone atskiri objektai – pačios aikštelės statyba ir miesto infrastruktūros sutvarkymas. Darbai yra susiję, o miestui anksčiau ar vėliau juos vis tiek reikės padaryti", – aiškino V.Sapožnikovas.
Pasak pašnekovo, net ir sudėjus visus šiuos darbus, viso projekto kaina yra gerokai mažesnė, nei minėta Žalgirio arenos įrengimo kaina suskaičiavus ne tik paties pastato pastatymo išlaidas, bet ir koncesijos mokestį už arenos valdymą, infrastruktūros aplink areną ir krantinės sutvarkymą bei savivaldybės sumokamas palūkanas už paskolas.
Reikalinga kaip oras
Konsorciumas įsipareigotų visus darbus savo lėšomis atlikti per dvejus metus gavus leidimą statyboms. Vėliau 22 metus aikštelę valdysiančiam konsorciumui savivaldybė mokėtų koncesijos mokestį. Konkurso laimėtojas suinteresuotas darbus atlikti kokybiškai, nes visus tuos metus jis aikštelę prižiūrėtų kaip savo turtą.
Apie požeminės aikštelės Vienybės aikštėje būtinybe kalbama senokai, nes Kauno centre stinga vietų automobiliams statyti. Dar daugiau jų reikės vykstant renginiams Žalgirio arenoje. Apskaičiuota, kad arenoje vykstant vienam didesniam renginiui, reikės apie 5–7 tūkst. automobilių stovėjimo vietų. Kaip tik toks automobilių stovėjimo vietų skaičius išeina sudėjus visas esamas ir suplanuotas stovėjimo aikšteles Kauno centre. 750 vietų automobilių stovėjimo aikštelė Vienybės aikštėje būtų rimta paspirtis per renginius, nes nuo jos iki arenos tėra 900 m atstumas.
Susidomėjo vieninteliai
Šiuo metu gana skeptiškai konsorciumo pasiūlymą vertinanti miesto valdžia ne vienus metus įsivaizdavo, kad pasiūlymas įrengti požeminę aikštelę Vienybės aikštėje yra labai patrauklus verslininkams, tačiau atėjus konkursų laikui, paaiškėjo, kad ji klydo. Prieš metus paskelbus pirmą konkursą, juo rimtai domėjosi mažiausiai kelios bendrovės, kurios aktyviai klausinėjo apie konkurso sąlygas ir prašė nukelti vokų atplėšimo datą, nes ketino konkursui pasirengti kuo geriau. Savivaldybė atidėjo konkurso pabaigos datą, tačiau sulaukė tik vieno pasiūlymo, kurį pateikė "Kamesta". Tačiau ši bendrovė vėliau buvo eliminuota, nes ir ji nesugebėjo pateikti griežtas konkurso sąlygas atitinkantį pasiūlymą.
Tada savivaldybė žadėjo sušvelninti reikalavimus ir per pakartotinai paskelbtą konkursą tikėjosi, kad atsiras bent keli dalyviai, turintys rimtų, konkurencingų pasiūlymų, tačiau ir vėl sulaukė tik vieno. Daugelis potencialiais lankytų dalyvių teigė, kad dalyvauti konkurse nebuvo įmanoma, nes savivaldybėmis nepasitikintys bankai nesutinka duoti didelių paskolų. Kiti atšovė, kad savivaldybės konkursas apskritai nedomina, nes su varganai gyvenančiomis savivaldybėmis nebenori turėti jokių reikalų.
Stovėjimo vietos Kauno centre
"Akropolio" aikštelė – 2500
Karaliaus Mindaugo gatvė – 500
Žalgirio arenos aikštelė – 500
Visos kitos apmokestintos vietos centre – 2660
Projekte – ne tik aikštelė
Konsorciumas įsipareigoja ne tik įrengti požeminę aikštelę Vienybės aikštėje, bet ir atlikti daug viešosios erdvės ir infrastruktūros sutvarkymo darbų:
Kokybiškai ir moderniai sutvarkyti Vienybės aikštę, kuri, tikimasi, taps reprezentacine Kauno miesto vieta, traukos centru ir vieta pasivaikščioti. Ketinama ne tik keisti dangą, bet ir įrengti kokybišką apšvietimą, fontaną.
Naujausi komentarai