Žmogaus galvą vaizduojanti skulptūra taip pat įkūnija Lietuvos ir Lenkijos valstybių bendrą istorijos giją: kelis šimtmečius egzistavusią bendrą valstybę, tapatypę, vertybes – tai, ką vėliau nutraukė galingesnių mūsų kaimynų įvykdyti valstybių padalijimai; vėlesnes laisvės kovas ir atgautą nepriklausomybę. Laisvę kūrinio autorius vadina amžina vertybe ir tapatina ją su Vilnelės srove, apgaubiančia šią skulptūrą ir atsispindinčia jos veidrodiniame paviršiuje. Skulptūrą papildys su Vilniumi susijusio poeto, Nobelio premijos laureato Czesławo Miłoszo moto-eilėraštis „Upės“.
T. Koclęga baigė grafikos studijas Krokuvos dailės akademijoje. Šiuo metu vadovauja skulptūros dirbtuvėms Katovicų dailės akademijoje. Dėstė Suomijos, JAV ir Čekijos aukštosiose meno mokyklose. T. Koclęgos kūryba visuomet koncentravosi ties žmogaus prigimtimi, galimybėmis, emocijomis ir troškimais. Dažniausiai jo skulptūros įkūnija žmogaus siluetus be galvos, ar atvirkščiai – tik galvą. Šį pasirinkimą autorius aiškina tuo, kad pirmu atveju jis vaizduoja nuasmenintą žmogų, apibendrindamas pačią žmogiškumo esmę ir nepriskirdamas jam konkrečių vardų ar savybių; antru atveju, pasitelkdamas tik žmogaus galvos atvaizdą, Tomaszas akcentuoja žmogaus intelektines ir dvasines būsenas, išmintį ir ambicijas. Abiem atvejais skulptorius gilinasi į sunkiai apčiuopiamus ir įvardijamus jausmus, emocijas ir troškimus, iš kurių išsikapstyti mes, kaip žmonės, esame bejėgiai.
T. Koclęgos darbai ne kartą eksponuoti parodose viešosiose erdvėse JAV, Japonijoje, Kinijoje, Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Rusijoje, Belgijoje, Vokietijoje, Austrijoje, Suomijoje, Čekijoje, Slovakijoje ir daugelyje Lenkijos miestų. Menininkas yra pelnęs ne vieną apdovanojimą didžiausiuose ir prestižiškiausiuose sniego skulptūrų konkursuose Kinijoje, Japonijoje, Rusijoje ir Lenkijoje. T. Koclęga yra sukūręs skulptūrų nuolatiniam eksponavimui JAV, Čekijoje ir Lenkijoje.
Naujausi komentarai