– Kokie neigiami dalykai siejasi su šiuo laiveliu?
– Suprantu, kad Vilnius yra išskirtinis pagal savo populiaciją ir žmonės gal šiek tiek geriau gyvena. Jeigu mažame mieste meras padarytų kažką panašaus ir pasakytų, kad per artimiausius penkis metus į laivelius sudėsime, pavyzdžiui, 15 mln. eurų, bet kažkur kitur neužteks pinigų – panašu, kad sulauktų rimtų priekaištų. O vilniečiai kažkaip lengviau reaguoja. Tačiau tai gražu iki tol, kol pradedi skaičiuoti pinigus. Tie vilniečiai, kurie galbūt neturi mokyklos savo rajone arba jų gatvės neasfaltuojamos, paprastai visgi skaičiuoja. Šis projektas per artimiausius penkis metus kainuos miestui apie 15 mln. eurų.
– Dabar skelbiama, kad kainuos apie 2 mln. eurų.
– 2 mln. yra į prieplaukų instaliaciją ir pirmieji keturi laiveliai. Į tą sumą net neįeina laivų kapitonų atlyginimai. Viešojoje erdvėje buvo galima matyti, kad kapitonai samdomi po 3,3 tūkst. eurų prieš mokesčius. Tai reiškia, kad jie jau samdomi brangiau nei autobusų vairuotojai. Šių išlaidų neskaičiuojame, kaip ir to, kad kai kuriose institucijose, kai kuriose įstaigose reikės papildomų etatų.
– Meras taip pat pateikia pakankamai logiškų argumentų, kad mieste turi būti tokia transporto priemonė, kad būtų pasirinkimo galimybė vilniečiams, kaip jie norėtų keliauti.
– Tada galima ir malūnsparnius įtraukti į viešąjį transportą – galbūt atsirastų norinčių už tai mokėti. Grįžkime prie skaičių – žmonių kelionės laiveliais bus nykiai mažos, palyginti su bendru srautu. Pavyzdžiui, Vilniaus viešasis transportas skelbia, kad per dieną yra maždaug apie pusę milijono kelionių autobusais ir troleibusais. Pagal Valdo Benkunsko pateiktus duomenis, per dieną laiveliai perveš 390 keleivių vidutiniškai ir tik sezono metu, nuo gegužės iki spalio. Nemanau, kad tai galima vadinti alternatyva.
– Kodėl taryba taip nubalsavo, jeigu tai yra ekonomiškai nenaudinga?
– Niekuo nesiskiria šis tarybos sprendimas nuo daugumos, kurie priimami. Tai reiškia – dvi partijos tarpusavyje susitaria ir be kažkokių didesnių diskusijų šis klausimas yra pateikiamas ir priimamas. Netgi Ekonomikos komitete, kuriam priklausau, kažkokios gilesnės diskusijos nebuvo. Mums šio projekto ekonominio pagrindimo neduoda. Netgi dėl pilnų išlaidų, kas visgi priskaičiuota į projektą, irgi tenka gaudytis patiems. Šioje vietoje nereikėtų tikėtis, kad taryboje kas nors diskutuojama. Ne, tai yra tiesiog paprastai vieno arba dviejų žmonių idėja ir partijos ją palaiko.
– Kam merui reikalingi šie laiveliai?
– Mano nuomone, jis buvo kaltinamas kaip meras be vizijos. Kažkas kažkur vyksta – nacionalinis stadionas irgi, kurį, beje, galėjo užbaigti per savo kadenciją, bet nenorėjo perimti šio projekto. Jam reikėjo vizijos. Manau, kad tai tiesiog žaidimas su savo elektoratu – parodyti, koks Vilnius fainas, galbūt pritraukti šiek tiek jaunesnę publiką.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kas bus su ta viešojo transporto linija?
– 45 minutės į vieną pusę, kai plauki prieš srovę – bus virš valandos, nepamirškime tokio dalyko. Manau, kad kažkiek žmonių pasižais, paskui paliks – tai bus turistų pramoga arba vasarą, kai geras oras, su šeima pasiplaukioti. Bet tai jokiais būdais nebus alternatyva viešajam transportui, kad žmonės į darbą keliautų būtent šita transporto priemone.
– Ar yra numatytas visas 15 mln. eurų finansavimas?
– Ne. Miesto finansai tik neseniai pradėti planuoti trejiems metams į priekį. Tai yra abstrakčios sumos, kurios detalizuojamos kiekvieniems metams. Nepamirškime, kad maždaug po dvejų metų keisis miesto valdžia, tai nenustebsiu, jog šis projektas bus uždarytas.
(be temos)
(be temos)
(be temos)