Pereiti į pagrindinį turinį

Vilniaus migracijos skyriuje nutįso eilės, o darbuotojai bėga iš darbo

2019-07-15 13:00

Vasarą vėl išaugus eilėms prie Vilniaus migracijos skyriaus, Migracijos departamentas paskelbė atranką 20-čiai naujų klientų aptarnavimo specialistų, o valdžia svarsto galimybes pasus pristatinėti į namus.

Naugarduko gatvėje įsikūrusioje įstaigoje pirmadienio rytą eilių, nutįsusių iki automobilių stovėjimo aikštelės, nematyti. Tačiau viduje laukimo salė buvo sausakimša, beveik visos sėdimos vietos užimtos, o dešimtys žmonių lūkuriavo stovėdami savo eilės „prie langelio“.

Ant kėdžių su sūnumi ir vyru apie 20 minučių savo eilės laukianti 37-erių advokato padėjėja Jolita Šimkevičienė sako, kad papildomi darbuotojai praverstų.

„Norėtųsi, kad būtų greičiau, bet yra taip, kaip yra. Manau, kad papildomi 20 darbuotojų čia padėtų“, – BNS sakė 37-erių J. Šimkevičienė

Ji čia atvyko atsiimti paso ir tikėjosi, kad valandų valandas laukti neprireiks, tik „dar kokias dešimt minučių“.

Įpusėjus vasarai, žiniasklaidoje kasmet pasirodo pasipiktinusių kelias ir daugiau valandų migracijos skyriuose užtrunkančių žmonių komentarai.

Praėjusią savaitę portalas delfi.lt paskelbė apie dokumentus besikeičiančių gyventojų besidriekiančias eiles net gatvėje.

Pirmadienį eilės prieiti laukę jaunuoliai Erikas Usonis ir Elena Dibner sako, kad skyriuje yra tekę praleisti ir tris valandas.

„Labai didelės eilės kiekvieną dieną, žmonių pilna. Dabar laukiam nežinau, apie 20 minučių“, – BNS sakė 19-metis studentas.

„Praeitą kartą, kai užsisakinėjau tapatybės kortelę, laukiau tris valandas, tai buvo labai apmaudu. Atėjau apie dvyliktą ir išėjau apie trečią“, – teigė 18-metė moksleivė.

Alga „ant popieriaus“ – 917 eurų

Dviejų dešimčių papildomų darbuotojų Vilniaus skyriui ieškantis Migracijos departamentas kandidatų prašymų laukia iki ateinančio trečiadienio.

Šie žmonės ieškomi nuo liepos 1 dienos įsigaliojus migracijos sistemos pertvarkai.

„Po pertvarkos mes bandome užpildyti visus esamus etatus maksimaliai ir lauksim konkursų pabaigos“, – BNS sakė Vilniaus skyriui vadovaujantis Artūras Gromovas.

Klientų aptarnavimo specialistu norintis dirbti žmogus turi turėti aukštąjį universitetinį ar koleginį išsilavinimą, mokėti anglų kalbą B1 lygiu, išmanyti darbui reikalingus įstatymus.

Klientų aptarnavimo specialistų ieškoma ir Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje bei Utenoje, tačiau tik po vieną.

Yra riboti ištekliai ir vidinė konkurencija yra didžiulė. Vilnius – didelis miestas, darbuotojų kaita ir visa kita. Čia ne provincijos miestas, kur įsidarbini ir dirbi ilgą laiką.

Vilniuje žadama alga klientų aptarnavimo specialistams siekia 917 eurų, kituose miestuose – 865 eurų prieš mokesčius.

Pasak A. Gromovo, rasti naujų darbuotojų Vilniaus skyriui – sunku, čia didelė ir darbuotojų kaita.

„Yra riboti ištekliai ir vidinė konkurencija yra didžiulė. Vilnius – didelis miestas, darbuotojų kaita ir visa kita. Čia ne provincijos miestas, kur įsidarbini ir dirbi ilgą laiką“, – teigė A. Gromovas.

Tikslaus skaičiaus, kiek pastaruoju metu dėl migracijos sistemos pertvarkos išėjo iš darbo, atsakyti negalėjo, bet teigė, kad nuo liepos pirmos dienos darbovietės nepaliko nė vienas.

Migracijos departamentas BNS nepateikė duomenų, kiek Vilniaus skyriaus darbuotojų pastaraisiais metais išėjo iš darbo. Neoficialiomis žiniomis, birželio pabaigoje beveik vienu metu iš darbo skyriuje išėjo aštuoni žmonės.

Darbą pradeda devintą, žmonės laukia nuo septynių

Nuo liepos pirmos dienos Vilniaus skyriui vadovaujantis A. Gromovas teigė, kad skyriuje šiuo metu dirba 34 klientų aptarnavimo specialistai.

„Vakar atsidarėme devintą ryto, tai žmonės būriavosi jau prieš septynias ryto. Arba jie nežino, kad mūsų darbo laikas pasikeitęs, nors laikas internete jau pakeistas. Tas laukimas, ten yra eilių bangavimas – jis jaučiamas ryte, bet artėjant link vakaro tų eilių sumažėja. Tikrai ten nereikia laukti dviejų valandų“, – praėjusią savaitę sakė Vilniaus skyriaus vadovas.

Migracijos departamento interneto puslapyje skyrių darbo laiko šiuo metu rasti neįmanoma – svetainėje nurodyta, kad „puslapis ruošiamas“.

Pirmadienį, trečiadienį ir penktadienį Vilniaus skyrius duris klientams atveria pusę aštuonių ryto ir dirba iki pusės penkių vakaro. Antradienį ir ketvirtadienį dirbama nuo devynių ryto iki šešių vakaro.

„Kol kas dirbame su tokiu darbo laiku. Aišku, jeigu jis nepasitvirtins, tai bus galvojama ir imtasi kitų sprendimų“, – teigė A. Gromovas.

Anot jo, skyriaus darbuotojai dirba maksimaliu pajėgumu, stengiamasi priimti kuo daugiau žmonių, taip pat peržiūrėti ir dokumentų išdavimo procesą – bandoma jį sutrumpinti.

„Vasaros laikas – pikas. Daugelis atostogauja, turi laisvesnio laiko, planuojasi keliones – žmonių kiekis automatiškai yra didesnis. Čia tendencija metai iš metų. Su eilėm pas mus – stengiamės tą skaičių optimizuoti, priimama per dieną kartais daugiau žmonių, negu turima žmogiškųjų išteklių. Dedamos visos pastangos, kad situacija dėl eilių būtų tvarkoma“, – kalbėjo migracijos specialistas.

Eilės yra metai iš metų, mes tokį rezultatą gavom, bet dirbame, kad jas mažintume.

„Peržiūrim savo vidinius resursus – žmonių kiekį, peržiūrim dokumentų išdavimo procesus, ką galima sutrumpinti. Yra dirbama kryptingai, bet tiesiog dirbame nuo liepos pirmosios, tad tas laikas per trumpas, kad per vieną dieną kažką pakeist“, – pridūrė jis.

A. Gromovas teigia, kad jam žinoma metai iš metų Vilniaus skyrių užgriūvančių eilių problema. Jis sako, kad tokia tendencija rodo, jog problema „tikrai yra“.

„Eilės yra metai iš metų, mes tokį rezultatą gavom, bet dirbame, kad jas mažintume. Akivaizdu, kad tai rodo problemą ir mes gavome tą situaciją, bet tikslingai dirbame dėl to, kad eilių skaičius mažėtų“, – teigė A. Gromovas.

Viceministras: planuose – dokumentų pristatymas į namus

Vidaus reikalų viceministras Darius Urbonas pabrėžė, kad eilės Vilniaus skyriuje nesusidarytų, jeigu žmonės planuotų savo atvykimą, tačiau žada imtis priemonių, kad eilės sumažėtų.

„Nieko neįprasto, kad vidurvasarį tas srautas išauga labai žymiai. Iš statistikos matome, kad tie srautai po truputį turėtų pradėti slūgti. Galbūt šitam sezono metui atėjus, mes šiek tiek perskirstysime pajėgumus ir kuriam komandiruosime galbūt į Vilnių atitinkamus darbuotojus“, – BNS sakė D. Urbonas.

„Galiausiai reikėtų akcentuoti, kad galima kreiptis dėl dokumento pakeitimo ne pagal deklaruojamą gyvenamąją vietą. Galėtų mūsų piliečiai tuo pasinaudoti“, – pridūrė jis.

Anot D. Urbono, sumažinti eiles padėtų ir nauja paslauga – asmens dokumento pristatymas į namus, jeigu žmogus to pageidautų.

„Dabar prie jo intensyviai dirbame, tačiau greičiausiai bus kitam sezonui. Tą padarytų kurjeris. Tokia sistema yra įmanoma, bet tam reikės pakeisti informacinę sistemą, pakeisti teisės aktus“, – teigė viceministras.

Pasak jo, Vilniaus skyriuje planuojama ir viena valanda prailginti darbo laiką, kad būtų galima aptarnauti daugiau žmonių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų