Jo teigimu, pagal planuotą įgyvendinti principą buvo nustatyta įmoka už atliekų tvarkymą kas ketvirtį perskaičiuojant kintamą įmokos dalį, priklausomai nuo faktiškai ankstesnį ketvirtį atiduotų komunalinių atliekų svorio, tačiau šis sprendimas nevykdomas. Dėl to niekas nekontroliuoja nei kiek atliekų išvežama, nei koks rinkliavos dydis paskaičiuojama gyventojams.
Pasak Ž. Šilgalio, jau dabar vežėjams mokama iki 50 proc. didesniu įkainiu nei buvo numatyta pagrindinėse sutartyse su konkurso laimėtojams.
„Kai klausiau, man buvo atsakyta, kad vežėjams mokama iki 50 proc. daugiau nei buvo nustatyta konkurso sąlygose. O kaip jau sakiau, visas išlaidas turi padengti gyventojai. Man buvo paaiškinta, kad tie susitarimai yra už papildomus darbus, kurie yra nurodyti sutartyje. Tai tie darbai: privažiavimas prie konteinerių, kur jie sunkiau pasiekiami, konteinerio nukėlimas nuo rampos, kai vežėjas, ruošdamasis konkursui, visus tuos duomenis turėjo“, - žurnalistams sakė Ž. Šilgalis.
Anot jo, tokie papildomi susitarimai su atliekų vežėjais sudaryti jau nuo lapkričio, nors prieš tai buvo pranešta, kad jiems už įsipareigojimų nevykdymą bus skirtos baudos.
Kai klausiau, man buvo atsakyta, kad vežėjams mokama iki 50 proc. daugiau nei buvo nustatyta konkurso sąlygose. O kaip jau sakiau, visas išlaidas turi padengti gyventojai.
Ž. Šilgalio teigimu, komunalinių atliekų sistemą administruojanti įmonė VASA negali susimokėti už paslaugas ir dėl to kreipėsi į savivaldybę dėl subsidijų.
„VASA biudžeto skylė yra 5,5 mln. eurų. Tai didžiulės sumos, kurių nėra kaip gauti, tik susirinkti iš vilniečių“, - sakė Ž. Šilgalis.
ELTA primena, kad atliekų tvarkymo įmonės „Ecoservice“ ir „VSA Vilnius“ dar praeitais metais Vilniaus miesto savivaldybės administracijai pranešė dėl patiriamų nuostolių norinčios stabdyti paslaugų teikimo sutartį.
Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Julius Morkūnas anksčiau sakė, kad toks verslo įmonių sprendimas yra normalus, nes atliekų tvarkytojai pripažino konkurse neįvertinę visų aplinkybių ir pasiūlę per mažą kainą.
Praeitų metų gegužės 1 dieną Vilniuje įsigaliojo atliekų išvežimo reforma. Nuo tos dienos Vilnius padalintas į penkias dalis. Šiaurinę, rytinę ir vakarinę zonas aptarnauja „Ecoservice“, centrinę - „VSA Vilnius“, pietuose dirba „Ekonovus“.
Naujausi komentarai