Planuojama, kad po rekonstrukcijos Vilniaus oro uosto peronas bus dar geriau pritaikytas šiems orlaiviams, kurių aptarnavimas oro uosto viduje yra kompleksinis iššūkis ir reikalauja didesnių tiek darbuotojų, tiek infrastruktūros resursų.
Skaičiai augo dešimtimis kartų
Pastaraisiais metais didžiųjų lėktuvų skaičiai augo dešimtimis kartų. Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys pažymi, kad tokių lėktuvų apsilankymas – įvertinimas oro vartams.
„Tai, kad per beveik pusę šių metų aptarnavome apie 100 didžiųjų orlaivių, rodo, jog mums patikimas užduotis įvykdome tinkamai ir sklandžiai. Didžiųjų lėktuvų aptarnavimas yra kur kas kompleksiškesnis nei tų, kurie įprastai leidžiasi pas mus, tad svarbu, jog pelnome ir šių oro vežėjų pasitikėjimą“, – teigia D. Čiuplys.
Kartas nuo karto Vilniaus oro uoste leidžiasi tolimųjų reisų didieji lėktuvai, vykdantys užsakomuosius skrydžius. Tačiau dažniausiai didelio tipo orlaiviai iš sostinės gabena krovinius. Pernai vien per Vilniaus oro uostą buvo pergabenta 13 tūkst. tonų krovinių.
„Šiemet taip pat jaučiame užsakymų paklausą iš krovinių pervežimo paslaugas teikiančių įmonių, rezultatai neturėtų nusileisti praėjusių metų apimtims. Svarbu suprasti, kad kroviniams naudojami didesni orlaiviai nei keleiviams gabenti, o šiems orlaiviams reikalingos stovėjimo aikštelės taip pat turi būti didesnės nei įprastos“, – pažymi Lietuvos oro uostų maršrutų plėtros vadovas Justas Rinkevičius.
Po rekonstrukcijos – naujos galimybės
Nors didelio tipo orlaiviai mūsų šalyje apsilanko vis dažniau, sostinės oro vartų vadovas pastebi, kad jų judėjimas oro uosto viduje galėtų būtų ir dar efektyvesnis, jei perono sąlygos būtų geresnės. Šiuo metu Vilniaus oro uoste didieji lėktuvai aptarnaujami užimant kelias mažesniems orlaiviams skirtas stovėjimo aikšteles.
„Dėl to turime labai ribotas galimybes lanksčiai reaguoti į perono operacijų planavimo pokyčius ar orlaivių tvarkaraščių pasikeitimus. Kai buvo statomas esamas Vilniaus oro uosto peronas, nebuvo poreikio įrengti didiesiems orlaiviams skirtų stovėjimo aikštelių. Tačiau šiandien situacija pasikeitė kardinaliai“, – sako D. Čiuplys.
Teigiama, kad susidariusį orlaivių stovėjimo aikštelių poreikį pavyks patenkinti įgyvendinus Vilniaus oro uosto rekonstrukciją.
Leidžiasi ir „Padangių karalienė“
Vilniaus oro uoste besileidžiantys didieji orlaiviai skirtingi ir kiekvienas pasižymi įspūdinga charakteristika. Dažniausiai sostinės oro vartuose apsilanko „Airbus A330-200“, kurio didžiausias operatorius – oro linijos „Turkish Airlines“. Keleivinė tokio orlaivio versija gali sutalpinti net 406 žmones, o krovininis lėktuvas perskraidina iki 70 tonų krovinių.
Kitas Vilniaus oro uosto „svečias“ yra lėktuvas „Boeing 747-400“, jis gerai atpažįstamas dėl įspūdingos išvaizdos – antrojo aukšto lėktuvo priekyje. Išskirtinis orlaivis vadinamas „Padangių karaliene“ (angl. Queen of the skies). Jis gali perskraidinti 660 keleivių, jo ilgis – 74 metrai, o sparnų mojis 64,4 metrai.
Sostinės oro vartuose apsilanko ir didieji „Boeing 767-300“ bei „Airbus A340-300“. Pastarojo keliamoji galia 277 tonų. Tokių milžiniškų lėktuvų kaina gali siekti 220 mln. JAV dolerių ar net daugiau.
Naujausi komentarai