Vilniaus meras Artūras Zuokas susitiko su įmonės “Vilniaus viešasis transportas“ profsąjungos atstovais, su kuriais aptarė finansinę įmonės situaciją. Susitikime taip pat kalbėta apie nuo 2007 metų galiojančią kolektyvinę sutartį, dėl kurios šiuo metu deramasi.
„Sujungę autobusų ir troleibusų parkus, įmonę išgelbėjome nuo bankroto, darome viską, kad žmonės turėtų darbus, efektyviai dirbtų viešojo transporto sistema, didėja pajamos iš bilietų, mažėja rida. Aš už tai, kad žmonės turi uždirbti, bet tryliktas atlyginimas, atlyginimų didėjimas yra neįmanomas, kol įmonė nėra pelninga,“ – susitikime kalbėjo Vilniaus meras Artūras Zuokas.
Nuo 2011 metų „Vilniaus viešojo transporto“ skolą pavyko sumažinti beveik 74 mln. Lt – nuo 182,5 iki 109 mln. Lt. Ypač prie įmonės finansinės situacijos pagerėjimo prisidėjo viešojo transporto optimizavimas. Pajamos per paskutinius metus už bilietų pardavimus išaugo 22 proc. (be PVM). Prognozuojama, kad 2014 metais pajamos už bilietų pardavimus išaugs beveik 14 mln. Lt. Taip pat po optimizavimo 13 procentų sumažėjo ir autobusų bei troleibusų ridos savikaina - nuo 5,95 Lt/km iki 5,19 Lt/km (autobusų ridos savikaina sumažėjo 15 %, troleibusų – 9%).
Lietuvoje vidutinis vairuotojų darbo užmokestis šiemet buvo 2253 litai, Vilniuje 2599 litai, o tuo tarpu įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ vairuotojai gauna trečdaliu didesnius atlyginimus nei kiti Lietuvoje, vidutiniškai 3246 litų per mėnesį. Pavyzdžiui, Rygoje vairuotojų vidutinis atlyginimas siekia 2640 Lt (550 LVL). Nepaisant to, „Vilniaus viešojo transporto“ profsąjungos reikalauja, kad vairuotojų atlyginimai būti padidinti dar 30 mln. litų.
„Vilniaus viešojo transporto“ skola susidarė dėl nepakankamo finansavimo iš valstybės. Vilniuje liekanti gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalis 2013 m. buvo 42 proc., kai tuo tarpu Kaune ir Klaipėdoje ji yra per 85 proc. Situacija kitais metais turėtų gerėti, kadangi nacionalinė valdžia Vilniui skiriamo GPM dalį padidino iki 45 procentų.
Naujausi komentarai