Pereiti į pagrindinį turinį

Vilniečiai savivaldybėje aptarnaujami jau keturiomis kalbomis

2015-07-31 13:36
DMN inf.

Į sostinės savivaldybę užsukusiems interesantams nuo šiol informacija teikiama jų pasirinkta kalba: lietuvių, anglų, rusų ar lenkų. Vilniaus savivaldybė pirmoji Lietuvoje pradėjo diegti interesantų aptarnavimo keturiomis kalbomis standartą, siekdama užtikrinti, kad informacija apie teikiamas paslaugas gyventojams ir verslui būtų lengviau pasiekiama, aiški ir vertinga.

Dar prieš savaitę savivaldybės pirmojo aukšto fojė, prie eilės valdymo terminalo sutiktas vilnietis Anatolijus skėsčiojo rankomis, rusiškai klausdamas praeivių – kurią meniu skiltį jam rinktis. Pro šalį ėjusi vilnietė lietuviškai atsakė: „Taigi viskas aiškiai parašyta!“ Nuo šiol tokių nesusipratimų nebekils:  interesantams terminalo ekrane vėliavėlėmis iškart pasiūloma rinktis vieną iš keturių kalbų. Teikiamų paslaugų pavadinimai, išvardinti meniu skiltyse, taip pat yra išversti į anglų, rusų bei lenkų kalbas, o ant kiekvieno darbuotojo stalo matyti informacinė lentelė su vėliavėlėmis – kuriomis kalbomis kalba aptarnaujantis darbuotojas. 

Sostinės savivaldybės meras Remigijus Šimašius nutarė asmeniškai išmėginti, kaip veikia ši naujovė. Apžiūrėjęs eiles valdantį terminalą, meras tęsė darbus prie vieno iš langelių. Į savivaldybę deklaruoti gyvenamosios vietos užsukę broliai Viktoras ir Igoris buvo gerokai nustebę, kai deklaravimo paslaugą jiems suteikė pats meras. 

„Savivaldybė turi kalbėti ta kalba, kuria kalba vilniečiai. Natūralu, kad gyvenant daugiataučiame mieste, turime visi stengtis, kad Vilnius taptų patogesnis, atviresnis, o savivaldybėje dirbtų paslaugūs, atviri naujovėms ir  orientuoti į rezultatus žmonės“, – sako meras R. Šimašius.

Pasak Interesantų skyriaus darbuotojų, dažniausiai į savivaldybę užsukę užsienio kalbomis kalbantys žmonės teiraujasi – kaip deklaruoti gyvenamąją vietą Vilniuje, dažnas domisi prekybos, verslo paslaugomis. Daugelis šiuo metu su klientais dirbančių tarnautojų kalba daugiau nei 2-3 kalbomis. Nuo šiol jie pirmiausiai su visais sveikinsis lietuviškai, o išgirdę klausimą kita kalba, paslaugiai suteiks informaciją interesanto pasirinkta lenkų, rusų ar anglų kalba. Aptarnaujančių darbuotojų darbo laikas organizuojamas taip, kad besikreipiantys galėtų gauti paslaugą ir pietų metu.

Per metus savivaldybėje apsilanko daugiau nei 120 tūkstančių  gyventojų. Kasdien įvairios informacijos ir pagalbos kreipiasi vidutiniškai po 500 interesantų. Savivaldybė teikia daugiau nei 250 paslaugų, iš kurių daugiau kaip 100 pasiekiamos ir elektroniniu būdu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų