VVT atstovas Vaidotas Misevičius sako, kad savivaldybė projektui yra patvirtinusi 19 mln. eurų finansavimą, tačiau tikroji statybų kaina paaiškės tik pasibaigus rangovo konkursui.
„Pastačius naują autobusų parką bus perketa didžioji dalis šiuo metu Verkių parke esančių autobusų. Kita autobusų dalis bus perkelta į Viršuliškių parką. Troleibusai nebus perkeliami“, – komentare BNS teigė V. Misevičius.
„Naujasis autobusų parkas bus skirtas aptarnauti pietinės miesto dalies maršrutus, tai gerins susiekimą vilniečiams, galėsime pasiūlyti dažnesnį transportą šioje sparčiai besiplečiančioje miesto dalyje“, – pridūrė jis.
Naujasis autobusų parkas bus skirtas aptarnauti pietinės miesto dalies maršrutus, tai gerins susiekimą vilniečiams.
Savivaldybė BNS teigė, kad ateityje taip pat planuojama statyti naują autobusų parką Pilaitėje – pastačius abu parkus, per metus būtų sutaupoma apie 1 mln. eurų, taip pat efektyviau išnaudojamos patalpos.
„Skaičiuojama, kad įrengus autobusų parkus Liepkalnyje ir Pilaitėje, transporto priemonių rida per metus sumažėtų maždaug 470 tūkst. kilometrų, o dėl to kasmet būtų sutaupoma beveik 1 mln. eurų“, – teigė savivaldybė.
Pasak jos, naujų parkų plotas bus mažesnis 20 tūkst. kv. metrų, palyginti su Verkių parku, bus pigiau juos išlaikyti.
Pastačius abu parkus Verkių parkas liks tuščias, jo pastatai ir teritorija bus perduota savivaldybei, kuri spręs, kaip panaudoti.
Anot VVT atstovo, naujajame autobusų parke Liepkalnyje numatytos 278 vietos autobusams ir 61 vieta lengviesiems automobiliams. VVT šiuo metu turi 403 autobusus ir 250 troleibusų.
V. Misevičius komentavo, kad naują autobusų parką nuspręsta statyti, nes senojo parko remonto dirbtuvės buvo suprojektuotos ir pritaikytos sovietų gamybos autobusams.
„Dabar eksploatuojant šiuolaikinius ir žemagrindžius autobusus remonto organizavimas sudėtingas ir neefektyvus, remonto patalpos tamsios, be natūralaus apšvietimo, didžiuliai plotai su nepakankama šilumine varža (didelės šildymo sąskaitos), sudėtinga užtikrinti ergonomišką remonto darbuotojų darbo vietą“, – teigė VVT atstovas.
„Perstatyti seną autobusų parką nei strategiškai, nei ekonomiškai nėra naudinga“, – pridūrė V. Misevičius.
Anot Vilniaus savivaldybės, naujo parko statyboms įtakos padarė ir Šiaurinės gatvės statybų projektas.
„Projektuojant Šiaurinę gatvę, planuojama, kad esama Verkių autobusų parko teritorija mažėtų apie 1,5 hektaro, dėl to nebebūtų galimybių joje laikyti dalies ten aptarnaujamų autobusų“, – teigė savivaldybė.
Naujame autobusų parke Liepkalnyje bus įrengtos patalpos ir vairuotojų mokymams, kalvė. Jame bus galima laikyti elektrinius, dujinius ir dyzelinius autobusus, o vėliau – ir vandeniliu bei biokuru varomus autobusus.
Verkių gatvėje esantis Vilniaus autobusų parkas pastatytas 1964 metais, nuo to laiko pristatytas administracinio pastato trečias aukštas, įrengtas dujinių autobusų aptarnavimo cechas bei remontuoti stogai. Kitos patalpos remontuotos tik kosmetiškai.
Naujo parko statybas tikimasi pradėti 2024 metais gavus statybos leidimą.
Šiuo metu VVT priklauso trys autobusų parkai: Antakalnyje, Viršuliškėse ir Verkiuose.
Naujausi komentarai