Pereiti į pagrindinį turinį

Vilniuje važinės baltarusiški troleibusai "Vytautas" (atnaujinta)

2010-07-08 18:26
Vilniuje važinės baltarusiški troleibusai "Vytautas" (atnaujinta)
Vilniuje važinės baltarusiški troleibusai "Vytautas" (atnaujinta) / DMN archyvo nuotr.

Nuo penktadienio sostinės gatvėmis pradės reguliariai kursuoti naujo modelio baltarusiškas troleibusas "Vitovt" ("Vytautas").

Praėjusią savaitę bendrovės "Vilniaus troleibusai" parką pasiekė bandomasis baltarusių troleibusas "Vytautas". Vilniečiai jį galės įvertinti jau penktadienį.

Pirmiausia naująjį troleibusą išbandyti galės 4-ojo maršruto, vėliau - iki rugpjūčio 27 dienos, dar kelių maršrutų keleiviai, pranešė Vilniaus miesto savivaldybė.

Bendrovės Vilniaus troleibusai skaičiavimais, kad viešasis transportas būtų patogesnis keleiviams, reikia atnaujinti daugiau kaip 50 proc. turimų troleibusų.

Naujos kartos, modernus, elektros energiją taupantis troleibusas "Vytautas" Vilniuje bus vos porą mėnesių. Jį baltarusiai miestui dovanojo tik bandomajam laikotarpiui. Jeigu troleibuso gamintojai rudenį laimėtų Vilniaus savivaldybės skelbiamą konkursą, "Vytautų" jau kitais metais sostinės gatvėse pažirtų ir daugiau.

Kokie minėtos transporto priemonės pranašumai ir trūkumai, palyginti su šiuo metu Vilniuje važinėjančias "Solaris" troleibusais – 1diena.lt teiravosi "Vilniaus troleibusų" generalinio direktoriaus Vidmanto Striškos.

– Kokiomis savybėmis pasižymi bandomajam laikotarpiui gautas troleibusas "Vytautas"?

– Tai – žemagrindis, plačių durų troleibusas, kuriame įdiegta moderni elektroninė valdymo sistema su kintamos srovės varikliu. Dėl to troleibusas ekonomiškesnis. Apskaičiuota, kad jis sunaudoja apie 30 proc. mažiau elektros energijos.

Be to, jam nebūtinas nuolatinis tiesioginis kontaktas su elektros šaltiniu. Apie 5 km. jis gali važiuoti pasinaudodamas kondensatoriumi, kuris kaupia elektros energiją ir esant reikalui ją atiduoda. Vadinasi, troleibusas gali lengvai apvažiuoti kliūtį kelyje, nukritus ūsui – nesustodamas gali pasiekti stotelę.

Ekonomiškumui įtakos turi ir jo svoris bei ilgis. "Vytauto" kėbulo konstrukcijos lengvesnės, dėl to taip pat jam reikia mažiau elektros energijos. Be to, ši transporto priemonė kompaktiškesnė, puikiai tiktų važinėti siauromis miesto gatvelėmis, nes jos ilgis siekia apie 11 m, "Solaris" troleibusų – apie 15 m, kitų Vilniuje važinėjančių troleibusų – 12 m.

– Kiek rinkoje kainuoja vienas toks troleibusas?

– Jo kaina perpus mažesnė nei "Solaris" troleibusų. Gamyklos kaina siekia 600–760 tūkst. litų už vieną transporto priemonę. Ją kol kas Vilnius gavo pabandyti nemokamai.

– Baltarusių transporto priemonė pavadinta Lietuvos didžiojo kunigaikščio Vytauto garbei? Gal šis troleibusas specialiai pagamintas, pritaikytas Vilniui?

– Ne, tai standartinės komplektacijos, naujos kartos troleibusas, kuris prieš tai buvo pristatytas Milanui (Italija). Visi šios serijos troleibusai vadinami "Vytautais". Kodėl gamintojai nusprendė pasirinkti tokį pavadinimą – negaliu atsakyti. Turbūt myli mus.

– Kada vilniečiams ketinate pristatyti naująjį troleibusą, leisti jį išbandyti?

– Kol kas svarstome, kuriuo maršrutu jis galėtų važiuoti. Norime, kad jį pamatytų visi miestiečiai, todėl renkamės iš 2, 11 ir 19 maršrutų. Kas jį vairuos – jau nuspręsta. Mes du bendrovės darbuotojus specialiai buvome išsiuntę į trijų dienų stažuotę Baltarusijoje, kur jie buvo mokyti, kaip valdyti troleibusą.

Greičiausiai vilniečiai troleibusu galės važiuoti po poros savaičių. Iki tol tikimės jį išsinagrinėti, pasivažinėti patyliukais. Pirmiausia norime pavažiuoti troleibusu be keleivių.

– Ar "Vytautas" – vienintelis bandomasis troleibusas Vilniuje? Galbūt ir kiti gamintojai norėtų pristatyti savo naujas transporto priemones?

– Planuojame, be "Vytauto", šiemet dar išbandyti tris naujus troleibusus. Savo transporto priemonę norėtų pristatyti ir čekų bendrovė "Cegelec", du troleibusus – vieną pigesnį, kitą brangesnį – planuoja atvežti ir "Škoda". Visų bendrovių gaminių klasė labai artima "Vytautui".

Apie šių troleibusų kainas kalbėti sunku. Viskas priklauso nuo pasirinktos komplektacijos. Jeigu jis bus pritaikytas neįgaliesiems, su kondicionavimo sistema, pneumatine sistema, kad troleibuso dugnas stotelėje automatiškai su šaligatviu susilygintų – visa tai kainą keičia. Pasirinkta įranga gali sudaryti apie 40 proc. kainos skirtumą. Dėl pristatymo kalbama ir su kitomis bendrovėmis, bet kol dar nesusitarta, jų pavadinimų skelbti nenorėčiau.

– Kiek ir kada Vilnius planuoja įsigyti naujų troleibusų?

– Reikėtų atnaujinti 220 miesto troleibusų, tačiau tai būtų fantastinis variantas iš kosmoso temos. Optimalu, jeigu turėtume galimybę kasmet pakeisti apie 30–40 troleibusų. Juk transporto priemonė nebetinkama naudoti po 12 metų. Kiek metų mūsų parko seniausiam troleibusui – neklauskite.

Tačiau norėčiau atkreipti dėmesį į tai, kad Vilniaus troleibusai gana gerai atrodo. Pagyrimai parko darbuotojams, kurie juos remontuoja, išrenka iki karkaso.

Bet greičiausiai kitiems metams įsigysime apie 40–50 naujų troleibusų. Visos transporto priemonės bus įsigytos išperkamąja nuoma, nes bendrovė atliekamų lėšų neturi. Mes iki kaklo klimpstame skolose, bet to, dar trejus metus privalėsime mokėti paskolą už anksčiau įsigytus troleibusus.

Tačiau visos Vilniuje planuojančios pristatyti troleibusus bendrovės ketina konkursui siūlyti ne tik įsigyti transporto priemones, jos teiks ir finansinius pasiūlymus. Dabar įmonės lankstesnės. Gali būt taip, kad baltarusių bankas galėtų finansuoti mūsų pirkinį, o mums tereikėtų sumokėti pradinį įnašą. Bet viską parodys konkursas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų