Darni Vilniaus miesto plėtra be transporto problemos sprendimo yra neįmanoma. Taip pareiškė aplinkos ministras Gediminas Kazlauskas, susitikęs su viešosios įstaigos „Vilniaus metro“ direktoriumi Rimantu Pūkeliu ir visuomeninio judėjimo „Metro Sąjūdis“ valdybos nariu Juozu Zyku.
Ministras pritarė Metroliteno projektui. Pasak G.Kazlausko, tai aplinką mažiausiai teršianti miesto transporto priemonė.
„Metropolitenas galėtų aptarnauti didelį keleivių srautą, būtų patogus gyventojams, galėtų dažnai kursuoti, - sakė Rimantas Pūkelis. – Racionaliai planuojamas maršrutas sudarytų sąlygas patogiai ir greitai pasiekti svarbiausius miesto objektus, darbovietes. Tai sumažintų automobilių judėjimą mieste.
Kaip susitikime informavo „Vilniaus metro“ atstovai, 30 kilometrų metro perimtų apie 50 proc. keleivių pervežimų. Kasmet būtų sutaupoma apie 3 milijardus litų, sumažėtų miesto užterštumas. Vykdant tokį projektą būtų efektyviai panaudojama Europos Sąjungos parama, atsirastų naujų darbo vietų. Toks projektas pakeltų Lietuvos, o ypač Vilniaus, gyventojų dvasią. Tikimasi, kad metropoliteno projektas gerokai padidintų užsienio investicijų.
Susitikime buvo aptartos galimos Metropoliteno alternatyvos. Tai galėtų būti metro, tramvajus arba kombinuota – paviršiuje ir po žeme – nutiesta susisiekimo linija. Buvo aptartos galimos trasos, projekto finansavimo galimybės, teisinis reglamentavimas ir kitos svarbios sąlygos.
Aplinkos ministras palankiai įvertino “Vilniaus metro” ir „Metro sąjūdžio“ siūlymui, kad Strateginiame planavimo komitete būtų svarstomas valstybei svarbaus ekonominio projekto statuso suteikimas Vilniaus miesto transporto sistemai. Kaip sakė ministras, tai svarbu tiek miesto urbanistiniu, tiek aplinkos apsaugos bei paveldo apsaugos aspektais.
Naujausi komentarai