Kompiuteriniai žaidimai vis labiau primena realybę. Ištobulinę žaidimų grafiką, garsus ir dirbtinį intelektą, dabar jų kūrėjai ieško naujų valdymo galimybių. Atrodo, kad netolimoje ateityje į virtualius nuotykius bus galima įsitraukti visu kūnu.
Žaidime – kaip realybėje
Šią savaitę Los Andžele, JAV, vykusioje kompiuterinių žaidimų konferencijoje "E3" netrūko naujovių. Šįmet žaidimų kūrėjai ir kompiuterių gamintojai daugiausia dėmesio skyrė įvairioms žaidimų valdymo technologijoms, kurios žaidžiant turėtų suteikti dar didesnį realumo įspūdį.
Bene labiausiai konferencijos dalyvius nustebino informacinių technologijų bendrovė "Microsoft", gaminanti žaidimų kompiuterius "Xbox 360". Bendrovės kuriama valdymo technologija "Project Natal" ateityje leis atsisakyti įprastų vairalazdžių ir virtualų žaidimo herojų kontroliuoti vien savo kūnu. Pagrindinė šios technologijos dalis – speciali kamera, galinti sekti žmogaus kūno judesius ir kintančią padėtį. Be to, kompiuteris turėtų reaguoti ir į balsu duodamas komandas.
Žaidžiant šiai technologijai pritaikytus žaidimus, bus galima kur kas labiau įsitraukti į ekrane vykstantį veiksmą. Pavyzdžiui, norint kovų ringe nugalėti virtualų priešininką, ateityje reikės gerokai pamiklinti rankas, kojas ir visą kūną.
Tiesa, šio kompiuterio priedo dar teks palaukti. "Microsoft" teigia, kad jo nereikėtų tikėtis anksčiau nei 2010-ųjų pabaigoje. Neskelbiama ir jo kaina, kuri greičiausiai bus nemaža. Gerai tiek, kad nereikia pirkti naujo kompiuterio – priedas tiks ir dabartiniams "Xbox 360".
Vairalazdė virsta kardu
Japonų bendrovė "Sony", gaminanti žaidimų kompiuterius "Sony Playstation", taip pat nesnaudžia ir suka galvą, kaip žaidimų mėgėjams suteikti daugiau galimybių judėti ne tik ekrane, bet ir priešais jį.
Ši bendrovė taip pat kuria specialią kamerą, kuri turės stebėti belaidžių kompiuterio vairalazdžių judesius. Ateityje "Sony" žaidimų mėgėjams į rankas ketina įduoti universalias vairalazdes, kurios, atsižvelgiant į žaidimo tipą, galės virsti teniso rakete, kardu ar pistoletu.
Bendrovė tikina, kad jų judėjimas bus stebimas milimetro tikslumu. Įdomu ir tai, kad ekrane bus rodomas į virtualią erdvę perkelto žaidėjo atvaizdas, kuriame iš tiesų bus galima matyti rankose laikomą ne kokį nors kompiuterio priedą, o sporto įrankį ar ginklą.
Tikslios šios technologijos pasirodymo datos "Sony" neskelbia. Vis dėlto atrodo, kad minėtos bendrovės sieks viena kitą aplenkti ir žaidimų naujoves pasiūlyti kuo greičiau.
Žaidimas atstoja mankštą
Dar vienai kompiuterių gamintojai "Nintendo" tokie konkurentų bandymai gali pasirodyti kaip bandymas pasimėgauti jos šlovės spinduliuose. Prieš porą metų pristatytas jos žaidimų kompiuteris "Wii" greitai sulaukė pripažinimo visame pasaulyje. Šis kompiuteris tapo pirmuoju žaidimų įrenginiu, leidusiu žaidžiant judėti. Paėmus į rankas "Wii" vairalazdes, galima imituoti smūgį golfo lazda, atlikti bokso judesius.
Žaidimų parodoje "Nintendo" pristatė platformą "Wii Fit plus", primenančią riedlentės paviršių. Šis kompiuterio priedas matuoja ant jo stovinčio žmogaus spaudimo jėgą ir pagal tai nustato kūno padėtį ir tai, kaip ji kinta. Šis priedas turėtų praversti žaidžiant sportinius žaidimus, pavyzdžiui, čiuožimą snieglente ar plaukimą banglente.
Apskritai "Nintendo" yra pabrėžusi, kad pagrindinį dėmesį ateityje ketina skirti žaidimų kompiuterių priedams, kurie padeda sveikiau gyventi. Tyrimai yra parodę, kad kompiuteriniai žaidimai, per kuriuos reikia daug judėti, gali iš dalies atstoti kasdienę mankštą ir padėti numesti svorio.
Naujausi komentarai