Vilniuje pernai greičio matuokliai užfiksavo 6,2 tūkst. pažeidimų, iš jų išaiškinta 5,3 tūkst. atvejų. Toks nemenkas skirtumas susidaro dėl to, kad kaltininką rasti sunku, o bausti automobilio savininko kol kas neleidžia teisės aktai.
Baus automobilių savininkus
Vilniaus miesto valdžiai vilties teikia Seime rengiamas įstatymo projektas, leisiantis už pažeidimus keliuose – greičio viršijimą, šviesoforo signalo nepaisymą, ne vietoje pastatytą automobilį ar kitą pažeidimą – bausti transporto priemonės savininką.
"Šiandien pažeidimą užfiksavusi policija, nustačiusi automobilio savininką, klausia, kas tuo metu vairavo transporto priemonę. Šis, pavyzdžiui, atsako, kad draugas iš Vokietijos. Turime tikrinti, ar savininko pateikti duomenys atitinka tikrovę, o tai užtrunka. Dažniausiai jo pateikti duomenys apie vairuotoją pareigūnus stumia į aklavietę", – padėtį apibūdino savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Gintaras Tamošiūnas.
Jeigu Seimas priimtų įstatymą, leidžiantį už pažeidimą bausti transporto priemonės savininką, šiam ir tektų mokėti baudą. Tuomet ne policijai, o savininkui tektų aiškintis, kas vairuodamas jo automobilį pažeidė Kelių eismo taisykles, ir iš pažeidėjo išsireikalauti sumokėti baudą.
Naujas įstatymas leistų atsisakyti ir automobilių ratų rakinimo. Pasak mero, taip būtų taupomas pareigūnų laikas. Dabar, anot jo, nuo to laiko, kai užfiksuojamas pažeidimas, iki kol užrakinami ratai, užtrunkama apie 4 valandas.
Daugės "gulinčių policininkų"
Nelaukdama, kol bus patvirtinta nauja tvarka, miesto valdžia ėmėsi kitų priemonių, galinčių sudrausminti taisyklių nepaisančius vairuotojus. Šiuo metu savivaldybės specialistai renka informaciją, kuriose miesto vietose reikalingi papildomi "gulintys policininkai". Jie bus įrengiami didesni nei įprastai: pėsčiųjų perėjos pločio ir apie 30 cm aukščio.
"Svarbiausia guldyti ne mažiuką "gulintį policininką", kad tam, kuris lekia, motoras iškristų. Taip mes greitį numušime nuo tos perėjos, o kameras galime sumontuoti kitose vietose", – tikino miesto meras Vilius Navickas.
Vieno "gulinčio policininko" kaina siekia 4–5 tūkst. litų. Tai dešimt kartų pigiau, nei įrengti greičio fiksavimo kamerą. Po mėnesio savivaldybė ketina pateikti tikslią informaciją, kiek "gulinčių policininkų" miestui reikės, kuriose vietose jie atsiras.
Mieste taip pat turėtų padaugėti greitį fiksuojančių kamerų. Šiuo metu jų Vilniaus gatvėse yra 34. Žadama įrengti dar 10, kurių vienos kaina siekia 50 tūkst. litų. Be šių mieste veikia dar 152 stebėjimo kameros, taip pat padedančios užfiksuoti pažeidimus.
Mieste sustiprintas patruliavimas
Taip pat griežtinamas patruliavimas sostinės gatvėmis. Savivaldybė perdavė sostinės policijai aštuonis automobilius. Taip siekiama sudaryti sąlygas policijos pareigūnams operatyviau reaguoti į tvarkos pažeidimus.
Vilniaus apskrities vyriausiasis policijos komisariatas pasirūpino, kad savaitgaliais būtų patruliuojama intensyviau. Nuo penktadienio iki sekmadienio papildomai sostinėje patruliuoja apie 60 policijos pareigūnų.
Šiems talkina ir negausus savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus pareigūnų būrys. Kasdien į gatves išrieda keturi savivaldybės pareigūnų ekipažai. Jie prižiūri, ar laikomasi smuklesnių viešosios tvarkos reikalavimų: nešiukšlinama, nepažeidžiami triukšmo reikalavimai, šunų vedžiojimo taisyklės. Tiesa, šiuo metu priimti daugiau darbuotojų nėra prasmės, kol šiems Seimas nėra suteikęs daugiau teisių.
"Mūsiškiai neturi teisės bausti, sulaikyti, todėl įžūlesni miestiečiai leidžia sau jų neklausyti. Dėl to jų darbas tampa beprasmis. Tikimės, kad Seimas priims įstatymą, suteikiantį jiems daugiau teisų: surašyti pažeidimo protokolus vietoje, skirti baudas", – vylėsi vicemeras Vidmantas Martikonis.
Naujausi komentarai