Slopina ryšį
Globalios padėties nustatymo sistemos (GPS) trikdžiai fiksuojami jau kone visoje Lietuvoje, nors dažnesni sutrikimai pasitaiko būtent pajūryje.
Spėliojama, kad šių trikdžių priežastis – Rusijos Federacijai priklausančioje Kaliningrado srityje įsikūrusių karinių dalinių veikla.
Bepiločių savininkai pajūryje jau daugybę kartų pranešė apie prarastus ar paklydusius dronus būtent dėl GPS sutrikimų.
Paaiškėjus, kad mobiliuosiuose greičio matuokliuose taip pat pasitaikė atvejų, kai pažeidimai buvo fiksuoti be vietos koordinačių, Informatikos ir ryšių departamento klausta, ar galima pasitikėti šiuo metu keliuose greitį fiksuojančiais vadinamaisiais trikojais.
Šio departamento direktoriaus pavaduotojas Andrius Kavolis pripažino, kad tokių trikdžių gali pasitaikyti.
„GPS trikdžiu nuolat skundžiasi įvairios savivaldybės. Šakių savivaldybė skundėsi, kad ūkininkai negali suvaldyti technikos dėl prarasto GPS. Ryšių reguliavimo tarnyba seka šią situaciją“, – kalbėjo A. Kavolis.
Ne tik dronai, bet ir visi kiti įrenginiai, kuriuose yra įdiegta GPS sistema, gali neveikti dėl kaimynų slopinamo ryšio.
„Patys trikojai taip pat turi GPS sistemą. Jei kažkas sutriko, įrenginys gali neperduoti duomenų. Paprastai tariant, ne mūsų valdoma sistema, o pats trikojis neperduoda duomenų. Mūsų valdoma sistema negali sugalvoti GPS koordinačių, ji jas gauna iš mobilaus greičio matuoklio įrenginio“, – tikino A. Kavolis.
Protokolai – be koordinačių
Informatikos ir ryšių departamento direktoriaus pavaduotoja Alvyda Pupkovienė patikslino, kiek vis tik protokolų galėjo būti suformuota be GPS sistemos.
„Administracinių nusižengimų registro informacinės sistemos duomenimis, nuo šių metų sausio pirmosios iki birželio 17 d. mobiliaisiais greičio matuokliais užregistruoti 48 642 administraciniai nusižengimai, iš jų 21 administracinis nusižengimas, kurių administracinio nusižengimo protokole yra nurodyta tik pažeidimo padarymo vietos savivaldybė ir nenurodytos pažeidimo padarymo koordinatės“, – skaičius vardijo direktoriaus pavaduotoja.
A. Pupkovienė pažymėjo, kad nusižengimo protokolą surašiusi institucija gali tikslinti pažeidimo padarymo vietos adresą ar vietos koordinates.
„Todėl atsakyti, kiek iš viso buvo tokių atvejų, negalime. Vis dėlto nurodytų atvejų nesietume su pajūrio ruožu“, – tikino specialistė.
Lietuva yra pafrontės valstybė.
Policija bėdos nemato
Ar tinkamai pastaruoju metu veikia greičio matuokliai, klausta ir Klaipėdos apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus pareigūnų.
„Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos skyrius nėra pastebėjęs, taip pat nėra gavęs informacijos iš centrinės įstaigos, kad būtų fiksuoti kokie nors trikdžiai naudojant mobiliuosius greičio matuoklius, vadinamuosius trikojus. GPS sistema veikia sklandžiai. Taip pat Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos skyrius nėra gavęs tokio pobūdžio skundų ar kitokių kreipimųsi. Todėl ir toliau aktyviai bus vykdoma leistino greičio kontrolė šiais prietaisais“, – pranešė policijos atstovai.
„GPS trikdžių problema pirmiausiai atsirado pajūryje. Aš nežinau, kaip dabar matuokliai iš viso gali veikti. Jei nėra koordinačių, ko vertas toks protokolas?“ – stebėjosi ilgametis laidos apie eismo įvykius „Reidas“ kūrėjas Gintaras Vaičekauskas.
Jis pripažino, kad policijos turima technika gali klysti.
„Kartais nutikdavo, kad matuoklis užfiksuodavo dvi mašinas, viršijusias greitį, nors iš tiesų viena jų lenkdavo kitą. Nufotografuodavo abi mašinas, o pažeidėjas buvo tik vienas. Dabar jau taip nebenutinka. Tačiau Lietuva yra pafrontės valstybė. Todėl mes esame didelis bandomasis poligonas, visokių dalykų dar gali paaiškėti“, – pripažino G. Vaičekauskas.
Naujausi komentarai