Pereiti į pagrindinį turinį

Dvi savaitės po aviakatastrofos: ką pavyko sužinoti?

2024-12-10 05:00

Jau gauti Vilniuje sudužusio DHL lėktuvo juodųjų dėžių duomenys. Terorizmo ar sabotažo versija vis mažiau tikėtina. Pagrindinė versija – žmogiškoji klaida. Apklausti ir įgulos nariai, du iš jų tebėra medikų rankose, o lietuvis jau paleistas iš ligoninės. 

Daugiau apie tai pasakojo Teisingumo ministerijos avarijų tyrimo grupės vadovas Laurynas Naujokaitis. 

– Pone Laurynai, praėjo dvi savaitės po aviakatastrofos, kas naujo? 

– Turiu pasakyti, kad prieš savaitę iššifravome abiejų savirašių duomenis, tačiau su jais vis dar dirbame. Nėra taip lengva, kaip gali visiems atrodyti. Visų pirma, patys savirašiai neturi laiko pririšto prie mūsų laiko ir juos reikia sinchronizuoti tarpusavyje ir pririšti prie oro navigacijos arba skrydžių vadovo pokalbių įrašo. Taip pat reikia išversti pilotų kalbą, nes jie kalbėjo ispanų kalba, interpretuoti tam tikrus trumpinius. Reikia identifikuoti jų asmenis, kurie kalbėjo, taip pat sugretinti juos su skrydžio duomenų savirašio duomenimis, juos patvirtinti. Tam reikia laiko.  

– Kaip galvojate, kiek tam prireiks laiko? 

– Planuojame iki Kalėdų paskelbti trumpą faktinę ataskaitą, kurioje būtų pirminiai duomenys, kurie yra sužinoti per šį laikotarpį. 

LNK stop kadras.

– Sakėte, kad pavyko duomenis paimti, tyrėjai juos girdėjo. Ar pavyko išgirsti kažką tokio, kas galėtų patvirtinti ar paneigti tam tikras aviakatastrofos priežastis?  

– Turiu pasakyti, kad nematome ir turime jokių įrodymų, kad tai būtų neteisėtas įsikišimas į aviacijos veiklą. Tai yra tiesiog avarija, kurios saugos tyrimą atliekame ir dabar sugretiname tiek fizinius įrodymus, tiek savirašių informaciją. 

– Kol kas terorizmo atvejis, sabotažas yra atmetamas. 

– Taip, neturime jokių įrodymų, kad tai būtų įvykę. 

– Fiziniai įrodymai yra lėktuvo nuolaužos, taip? 

– Taip, tai yra nuolaužos, prietaisų parodymai ir panašiai.  

– Lėktuvo nuolaužos buvo apžiūrėtos, aviakatastrofos vieta apžiūrėta, ką ten pavyko nustatyti? Galbūt yra kažkokios išvados? 

– Nenorėčiau labai detaliai komentuoti, visi veiksmai avarijos vietoje jau buvo atlikti ir tos nuolaužos surinktos ir nugabentos į saugojimo vietą, kur ir toliau analizuojamos. 

LNK stop kadras.

– Buvo kalbama apie neišskleistus užsparnius. Teko išgabenti į saugojimo vietą, ar tie užsparniai ten yra išskleisti? 

– Dabar gretiname tiek fizinius, tiek savirašių įrodymus, todėl negaliu atsakyti jums pagal tiesiog fizinius įrodymus, nes juos reikia patvirtinti.  

– Ar reikės atkurti lėktuvą iš nuolaužų? 

– Tikėtina, kad ne, nes tai yra pakankamai imlus laiko ir fizinių sąnaudų darbas ir šiai avarijai nėra būtinas.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Kaip laikosi pilotas ir įgulos nariai? 

– Kiek žinau, pilotas yra nugabentas į Ispanijos ligoninę ir ten toliau gydomas. 

– O įgulos nariai? 

– Lietuvis šiuo metu yra paleistas iš ligoninės, o Vokietijos pilietis yra Vokietijos ligoninėje.  

– Jie jau apklausti, taip? 

– Taip. 

– Ar pateikia kažkokių svarbių įrodymų? 

– Taip, nes mums būtina atkurti eigą prieš avariją, kaip buvo pasirengiama skrydžiui, kaip vyko skrydžio eiga, mums reikia juos apklausti. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų