Sekmadienio pavakarę Vilniuje Neries upėje paskendo moteris. Pasak portalo skaitytojo Justo, gal ją dar buvo galima išgelbėti, jei ne aplaidus mūsų specialiųjų tarnybų darbas.
Moteris į vandenį su visais drabužiais įbrido ties Žirmūnų tiltu. Kitoje upės pusėje buvęs Justas matė, kaip ji prausėsi, o po to greičiausiai paslydo, pargriuvo ir srovės buvo nunešta tolyn.
Apie skęstančią moterį, telefonu 112 iškart buvo informuoti bendrojo pagalbos centro darbuotojai. „Jų pirmas klausimas buvo: „į kurią pusę plaukia kūnas?“. Taip ir norėjosi paklausti, ar jūs specialiste, nežinote, į kurią pusę Vilniuje Neris teka?“, - portalui pasakojo Justas.
Nors telefonu buvo išaiškinta, kurioje upės pusėje įvyko nelaimė, tačiau visos gelbėjimo tarnybos kažkodėl buvo nusiųstos į Žirmūnus.
Pirmieji, maždaug po 10 minučių, atvyko ugniagesiai. Jiems buvo paaiškinta, kad žmogus kitoje pusėje ir šie, pasak Justo, neskubėdami nuvažiavo. Savo automobilį ugniagesiai pastatė prie Taikomosios dailės muziejaus ir, liudytojų teigimu, taip pat neskubėdami priėjo prie upės. „Jie net neskubėjo kūno traukti, tik tada, kai šis užplaukė ant seklumos, užmetė virvę ir su kabliu ištraukė į krantą. Matėsi, kad žmonės atvyko ne gelbėti, o tik ištraukti skenduolio“, - piktinosi Justas.
Į kitą upės pusę pirmiausia nuvyko ir policija, ir greitoji pagalba.
Pasak Justo, gelbėti moters praeiviai negalėjo. Nors vienas vaikinas, dviračiu greitai pervažiavęs į kitą Neries pusę, bandė ją pasiekti, tačiau tai padaryti nesugebėjo. Kūnas plaukė 5-10 metrų atstumu nuo kranto. „Mes buvome toli nuo jos, jei būtume sušokę į ledinį vandenį, skenduolių turbūt būtų dar daugiau“, - piktinosi vilnietis.
Darbuotojai pagalbą nukreipė ten, kur reikia
Bendrojo pagalbos centro viršininkas Artūras Kedavičius, perklausęs Justo skambučio įrašą, sakė jog jo darbuotojai pagalbą nukreipė ten kur reikia. „Buvo pasakyta, kad upės viduriu plaukia žmogus, o pats skambintojas yra Žirmūnuose, netoli „Iki“, buvusios Minsko parduotuvės“, - kalbėjo A.Kedavičius.
Kadangi buvo paminėtas upės vidurys, gelbėtojų pajėgos ir buvo pirmiausia nusiųstos ten, kur prie upės galima lengvai privažiuoti. „Vienoje pusėje yra šlaitas, o kitoje krantinė, ugniagesiai šlaitu neprivažiuos“, - aiškino centro viršininkas.
Bendruoju pagalbos telefonu kasdien sulaukiama iki 4000 skambučių, į kuriuos atsiliepinėja aštuoni, specialius mokymo kursus išklausę žmonės. Dar du specialistai koordinuoja gelbėjimo pajėgų darbą.
„Vidutinis atsiliepimo į skambutį laikas yra 6,5 sekundės. Žmonių prašyčiau nepadėti ragelio, jei po vieno, dviejų signalų niekas neatsiliepia. Paskambinus iš naujo jie automatiškai atsiduria laukiančiųjų eilės pabaigoje, todėl kai kuriems susidaro įspūdis, jog centras dirba lėtai”, - sakė A.Kedavičius.
Naujausi komentarai