Pasak Algio Latako, tai reiškia, kad laivo įgula uosto prašymu oficialiai nebenurodo Klaipėdos galutine kelionės kryptimi.
„Pavyko suderinti, kad laivas išimtų Klaipėdos pavadinimą iš savo dokumentų. (...) Dokumentuose buvo nurodyta Klaipėda“, – pirmadienį BNS sakė A. Latakas.
Anot jo, naują kelionės kryptį su Maltos vėliava plaukiantis laivas nurodys radęs kur išsikrauti sprogų salietros krovinį.
Konkretaus laivo plaukimo kryptis paprastai nurodoma laivų stebėjimo portale „Marine Traffic“. Jo duomenimis, šiuo metu laivas vis dar yra Šiaurės jūroje, prie Norvegijos krantų, o jo kryptis nenurodoma.
A. Latako teigimu, laivui oficialiai nebeplaukiant į Klaipėdą dar neaišku, ar jis čia bus remontuojamas. Anksčiau skelbta, jog laivo remonto konkursą rugsėjo pradžioje laimėjo Estijos koncerno „BLRT Grupp“ valdoma Klaipėdos grupė Vakarų laivų gamykla.
„Kai jis išsikraus, tada bus atskiras klausimas, kokios galimybės, kokios laivų statyklos laivą galėtų priimti. Turbūt neatmetama ir Klaipėda“, – teigė Klaipėdos uosto vadovas.
Jo teigimu, iškrovus laivą naujas konkursas greičiausiai nebus skelbiamas, tačiau kol kas neaišku, ar pakaks Vakarų laivų gamyklos pajėgumų: „Dokai, į kuriuos reikia iškelti laivą, nėra laikomi, jie ištisai užimti. Kada tas laivas bus pasiruošęs, sunku pasakyti. Dabar niekas nepasakys.“
A. Latako teigimu, „Ruby“ vis dar nerado uosto sprogiam kroviniui iškrauti. Anksčiau uosto vadovas sakė, jog toks krovinys negali būti iškrautas bet kuriame uoste, jam būtina specifinė infrastruktūra.
Tiek A. Latakas, tiek susisiekimo ministras Marius Skuodis, tiek premjerė Ingrida Šimonytė anksčiau tikino, jog su kroviniu laivas į Klaipėdą nebus įleistas, tačiau tuščią laivą uostas priimtų remontui.
Apie 20 tūkst. tonų amonio salietros iš Rusijos Kandalakšos miesto į Las Palmą Ispanijoje gabenęs laivas anksčiau rugsėjį prašė leidimo įplaukti į Klaipėdos uostą, iškrauti krovinį bei atlikti remontą. Skelbta, kad audros metu buvo pažeistas laivo korpusas, propeleris bei vairas.
(be temos)