Daugiau gyvybės senamiesčiui
„Tai yra reprezentacinė miesto vieta su vaizdinga Kauno pilies, Neries ir santakos panorama. Tikriausiai kiekvienas kaunietis pritars, kad asfaltuotas antžeminis parkavimas su automobiliais nepuošia šios erdvės. Turime viziją vietoje jos įrengti parką, o stovėjimo aikštelę „nuleisti“ į požemį, padidinant vietų skaičių iki maždaug 280.
Detaliajame plane čia numatytos laisvalaikio rekreacinės zonos – savotiškas Santakos parko tęsinys. Senamiesčio prieigos taptų dar patrauklesnės, humanizuotos. Įpūsti daugiau gyvybės senamiesčiui norime ne tik rekonstruodami Rotušės aikštę ir tvarkydami gatves. Tam reikia kompleksinių sprendimų, kuriems esame pasiruošę“, – teigia Kauno savivaldybės administracijos direktorius Tadas Metelionis.
Ateityje šią senamiesčio dalį su kitapus Neries esančia Brastos gatve sujungs pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas. Jis užtikrins patogesnį susisiekimą su Vilijampole.
1,61 ha ploto sklype viešoji erdvė turėtų sudaryti bendrą kompozicinį kompleksą su šalia numatytu administraciniu savivaldybės pastatu. Pastarajam nedidelis užstatymo plotas numatytas už dabartinės stovėjimo aikštelės ribų, priešais dabar veikiančią kebabinę ir viešąjį tualetą.
Naujose patalpose įsikurtų per bemaž dešimtį vietų po miesto centrą „išsibarstę“ savivaldybės skyriai, kad paslaugos kauniečiams būtų pasiekiamos greičiau, patogiau ir vienoje vietoje.
Dabar esamoje trikampės formos Jonavos ir A. Jakšto gatvių sankryžoje (Jonavos g. 1F) užstatymo plotą numato miesto detalusis planas, kuris pradėtas rengti bemaž prieš 15 metų. Dar tarpukariniame 1922-ųjų Kauno miesto plane šioje senamiesčio dalyje buvo numatyta vieta pastatams.
Kauno m. savivaldybės nuotr.
Senamiesčiui derantys sprendimai
Savivaldybės administracijos užsakymu atvirą konkursą organizuojantis Lietuvos architektų sąjungos Kauno skyrius kviečia dalyvius teikti administracinio pastato ir viešosios erdvės su požeminiu garažu architektūrinių sprendinių projektinį pasiūlymą.
Konkurso dalyvius vertins kompetentinga komisija, sudaryta iš architektūros ir urbanistikos ekspertų. Tik paaiškėjus laureatams, su prizinės vietos laimėtoju bus tęsiamos derybos dėl sutarties projektavimo paslaugoms.
Iš dalyvių laukiama aukštos kokybės architektūrinių sprendimų, kurie integraliai derėtų su senamiesčio urbanistiniu audiniu. Vizualinėje medžiagoje eskizais turi būti grafiškai atvaizduoti tiek galimi meniniai statinio architektūros, tiek ir sklypo sutvarkymo sprendiniai.
Siekiama, kad siūlomi sprendimai būtų tvarūs. Tikimasi šiuolaikiško ir maksimaliai atviro visuomenei pastato.
„Visuomenėje pasigirsta įvairių reakcijų, tačiau šioje vietoje siūlytume atkreipti dėmesį, jog tai tėra architektūrinės idėjos konkursas – būtent pirminė stadija, kur svarstomos galimybės ir teikiamos profesionalų vizijos. Tik po to bus vertinimo ir sprendimų etapas. Apie konkrečias statybas kalbėti dar tikrai pernelyg anksti“, – teigia Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas arch. Gedeminas Barčauskas.
Turime viziją vietoje jos įrengti parką, o stovėjimo aikštelę „nuleisti“ į požemį, padidinant vietų skaičių iki maždaug 280.
Geriausiųjų trejetui – premijos
Dalyvių pasiūlymų laukiama iki šių metų gruodžio 12 d. 13 val. Sprendimą dėl geriausiųjų trejeto numatyta paskelbti kitų metų sausį.
Komisijoje dirbs Statybos sektoriaus vystymo agentūros Urbanistikos padalinio vadovas Mindaugas Pakalnis, paveldosaugos specialistė Rymantė Gudienė, KTU dėstytojas bei patyręs paveldo specialistas Gintaras Prikockis, Lietuvos architektų rūmų Kauno RAT pirmininkas Vilius Adomavičius ir kiti patyrę architektūros profesionalai.
Vertintojai vadovausis nustatytais kriterijais: miestovaizdis (30 proc.), architektūrinės idėjos originalumas ir vientisumas (25 proc.), statinio erdvių struktūros ir patalpų funkcionalumas (25 proc.), tvarumas (10 proc.) ir projektavimo paslaugų bendra kaina (10 proc).
Pirmos vietos laimėtojui atiteks 13 tūkst. eurų premija. Antrosios geriausios idėjos autoriams bus skirta 10 tūkst. Eur, o trečiosios – 7 tūkst. Eur piniginiai apdovanojimai.
Daugiau informacijos: bit.ly/architekturiniskonkursas
(be temos)