Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvoje sparčiai auga pieno supirkimo kainos: kokią įtaką tai turės prekėms parduotuvių lentynose?

2024-11-09 05:00
DMN inf.

Be pieno produktų savo kasdienio raciono neįsivaizduojantys gyventojai jau spėjo pastebėti išaugusias jų kainas. Gamintojai ir prekybininkai perspėja, kad artimiausiu metu galima tikėtis dar vieno pieno produktų kainų šuolio. Brangimą lemia keletas globalių veiksnių, tarp kurių – išaugusi pieno paklausa tarptautinėse rinkose, energijos ir trąšų kainų didėjimas bei mažėjantis pieno riebumas. Visgi prekybos tinklo „Maxima“ Pirkimų departamento vadovas Marius Tilmantas pažymi, kad prekybos tinklas savo pirkėjams įsipareigojęs bent iki metų pabaigos „įšaldyti“ daugiau nei 280 dalies savo privačių prekių ženklų maisto produktų reguliarias kainas, todėl pirkėjai ir toliau pieną bei jo produktus galės įsigyti ne brangiau nei iki šiol.

Išaugo paklausa Europoje

M. Tilmanto teigimu, jau kurį laiką tiekėjai siunčia signalus dėl pieno produktų brangimo. Iki šiol didžiausią įtaką tam turėjo energijos ir ūkininkų naudojamų trąšų kainų augimas pernai, kurį iš dalies nulėmė karas Ukrainoje. Tačiau pastaruoju metu prisidėjo ir tokie veiksniai kaip pieno primilžių mažėjimas Vokietijoje, Švedijoje, Suomijoje, Airijoje, Olandijoje bei kai kuriose kitose Europos šalyse ir dėl to išaugusi pieno žaliavos paklausa.

„Dėl išaugusios paklausos brangsta pieno milteliai ir pieno riebalai, o tai atsispindi ir galutinių produktų kainose vartotojams. Prie šių faktorių prisideda ir pieno riebumo mažėjimas, kuris turi įtakos pieno riebalų, naudojamų, pavyzdžiui, sviesto gamybai, kainos augimui. Kartu tai sukuria sąlygas spekuliacijoms žaliavų rinkoje“, – pieno produktų kainų augimą aiškino M. Tilmantas.

Marius Tilmantas. „Maximos“ archyvo nuotr.

Pieno supirkimo kaina šiemet – 15 proc. didesnė

Bendrovės „Rokiškio sūris“ vadovas Dalius Trumpa sako, kad šiuo metu pieno supirkimo kaina Lietuvoje siekia 390 eurų už toną, o tai yra maždaug 15 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Anot jo, Europoje tęsiantis primilžių mažėjimui, prielaidų žaliavinio pieno kainų kritimui nėra.

„Maždaug du trečdaliai perdirbto žaliavinio pieno Lietuvoje yra eksportuojami, todėl augančios supirkimo kainos Europoje veikia ir vietinę rinką. Esant didelei paklausai Lietuvos ūkininkai padidino pieno tiekimo apimtis, kurios šiemet, lyginant su praėjusiais metais, mūsų šalyje išaugo 4,5 proc. Pagal šį rodiklį Europoje mus lenkia tik Estija. Lietuvos ūkininkai yra ekonomiškai gana išprusę, todėl augant pieno supirkimo kainoms, jo tiekia daugiau. Visgi didžioji dalis šio prieaugio yra skirta paklausai užsienio rinkose patenkinti, todėl nesukuria galimybių pigti pieno produktams Lietuvos parduotuvių lentynose“, – sakė D. Trumpa.

Privačių prekės ženklų produktų kainos iki metų galo nekis

Eeškantys galimybių apsipirkti pigiau ir toliau galės rinktis privačių „Maxima“ prekių ženklų produkciją, kurios kainas prekybos tinklas „įšaldė“ iki kitų metų pradžios.

M. Tilmanto teigimu, pirkėjai jau nuo lapkričio gali tikėtis daugelio pagrindinių lietuviškų prekės ženklų pieno produktų pabrangimo. Visgi jis neturėtų būti ženklus, o ieškantys galimybių apsipirkti pigiau ir toliau galės rinktis privačių „Maxima“ prekių ženklų produkciją, kurios kainas prekybos tinklas „įšaldė“ iki kitų metų pradžios.

„Mūsų įsipareigojimas pirkėjams išlieka, todėl privačių prekių ženklų „Extra Line“, „Farm Milk“, „Pormet“, „Ocean“ ir „Mio Rio“ reguliarios kainos bent iki naujų metų tikrai nedidės. Be to, derybose su tiekėjais ir toliau išnaudosime visus turimus svertus siekdami užtikrinti savo pirkėjams kuo geresnes pieno ir kitų maisto produktų kainas. Dedame dideles pastangas ir nuolat deramės su tiekėjais bei gamintojais, todėl daugelį pagrindinių maisto produktų „Maxima“ parduotuvėse galima įsigyti pigiau, o „Kainų įšalo“ iniciatyva yra viena iš priemonių, padedančių to pasiekti“, – sakė M. Tilmantas.

Anot prekybos tinklo atstovo, „Maximos“ privačių prekių ženklų plėtros strategija užima svarbų vaidmenį įgyvendinant pirkėjams patrauklią kainodarą. Be to, didelę vertę pirkėjai gauna iš prekybos tinklo parduotuvėse gausiai įvairioms prekių kategorijoms taikomų specialių pasiūlymų ir akcijų.

Prekybos tinklo duomenimis, privačių prekės ženklų, kuriems taikomas kainų „įšaldymas“ produktus kiekvieną mėnesį įsigyja vidutiniškai 900 tūkst. pirkėjų. Prekės, kurių kainos garantuotai nekils, yra žymimos specialiu „Kainų įšalo“ ženklu.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Valentina

Toliau meluojama. Smulkiesiems ūkininkams, kurių yra nemažai, mokama po 18- 20 centų. Iš tos sumos dar apskaičiuoja už tyrimus ir atvežimo iki punkto mokestį. Tai ar turėtų taip drastiškai kilti kainos? Aišku, panagrinėkit gamintojų pelnus,pvz. " Rokiškio sūris" ir suprasti.
0
0
senis

laukiam kada pradės dyrbt nauja valdžia kuri surinks į krūva tekėjus ir pardavėjus ir sustabdis isisiautėjusius kainu kėlimo arklius.
0
0
Visi komentarai (2)

Daugiau naujienų