Krizės įkarštyje atsisakiusi laiduoti už Lietuvos verslą, Austrijos kreditų draudimo kompanija "Coface" šiandien priversta teisintis: pernykščiai įmonės veiksmai Lietuvoje buvo pernelyg griežti.
"Pripažįstame - mūsų veiksmai buvo išties griežti. Bet pernykštė situacija buvo itin sudėtinga", - interviu "Lietuvos rytui" sakė kredito draudimo paslaugas teikiančios bendrovės "Coface" vadovė Lenkijai ir Baltijos regionui Katarzyna Kompowska.
Austrijos rizikos draudimo įmonė "Coface" supurtė Lietuvos verslą. Krizės įkarštyje nustojusi
drausti vežėjus, juos įstūmė į nepavydėtiną situaciją - degalų pardavėjai atsisakė pilti į skolą.
Pasak K.Kompowskos, Baltijos šalys labiausiai buvo paveiktos krizės, padėtis buvo labai sudėtinga, todėl bendrovės veiksmai buvo dėsningi.
"Turėjome daug informacijos apie įmonių riziką, žinojome, kad kai kurios jų gali tapti nemokios, todėl teko imtis veiksmų. Tačiau "Coface" krizės metu liko Lietuvoje, nepasitraukė iš rinkos, nors ir patyrė nuostolių. Neneigiu, kad kai kurių Lietuvos verslo sektorių atžvilgiu elgėmės pernelyg griežtai. Tačiau taip elgtis liepė tuometis rizikos lygis. Lietuvos atvejis nebuvo kažkuo išsiskiriantis iš kitų regiono valstybių", - kalbėjo viena "Coface" vadovių.
Jos teigimu, šiandien matoma daug ženklų, liudijančių, kad Lietuvos ūkis kyla, ypač gerėja eksporto rodikliai. Patikimiausios, anot jos, atrodo eksportuojančios bendrovės, tiesiasi pramonės įmonės tiesiasi, pamažu atsigauna ir vidaus vartojimas.
"Tačiau kol kas nesitikime, kad pradės augti nekilnojamojo turto objektų statybos ir plėtros verslas. Todėl šių sektorių rizika nedraudžiama", - kalbėjo ji.
Šiuo metu Lietuva turi "Coface" suteikiamą A4 reitingo laipsnį, kuris yra geresnis nei Latvijos ir beveik prilygsta Estijos. Tačiau jis yra prastesnis nei Lenkijos, turinčios A3 reitingą: "Pagal mūsų vertinimą, Lietuvos reitingas sutampa su Turkijos".
"Reitingą suteikiame atsižvelgdami į bendrą ekonomikos situaciją, verslo įmonių mokumą.
Taip pat vertiname konkretų verslo sektorių, pavyzdžiui, transportą. Juk šis verslas tiesiogiai priklauso nuo to, kaip sekasi kitiems. Tarkime, sumažėja vartojimas, gamyba, tai tiesiogiai atsiliepia ir transportui", - kalbėjo K.Kompowska.
Naujausi komentarai