Į kairę ir į dešinę dalijamos degalinių nuolaidų kortelės gali susukti vairuotojams galvas: į degalines gyventojai užsuka ne ieškodami galutinės mažesnės kainos, o ten, kur žadama didžiausia nuolaida. Apie aštrėjančius degalinių „nuolaidų karus“ jau prasitaria ir patys degalinių atstovai. Tačiau didėjančios nuolaidos ne tik džiugina klientus, bet ir įspėja apie gresiančią degalinėms krizę, rašo portalas delfi.lt .
Benzino kainai vėl artėjant prie 5 Lt/l, naftos produktų pardavėjai, vietoj konkurencijos švieslentėse esančiomis kainomis, išlaidas už degalus siūlo susimažinti brukdami nuolaidų korteles.
Žibalo tarp degalinių įpila ir gyventojai, perkantys vis mažiau degalų jose.
Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenimis, per šių metų sausio ir vasario mėnesį benzino kiekis vidaus rinkoje sumažėjo 19,8 proc., dyzelino – 15,5 proc. Mažiau nukrito tik suskystintų automobilinių dujų pardavimai (apie 3,8 proc.).
Bando išstumti konkurentus?
„Nordea Bank Lietuva“ ekonomistas Žygimantas Mauricas teigia, kad traukiantis rinkai pagrindinis įmonių tikslas tampa klientų perviliojimas iš konkurentų.
„Nuolaidų didinimui galbūt erdvės davė ir tai, kad paskutiniu metu ir naftos kaina pakrito. Tačiau kitas dalykas – jei rinka mažėja, tai ir vadovų apklausa rodo, kad įmonių pagrindiniu šaltiniu tampa klientų perviliojimas iš savo konkurentų“, - komentavo pašnekovas.
Pasak Ž. Maurico, nuolaidų karas gali būti kaip strategija: „Bandoma kuo daugiau jų (klientų – delfi) pervilioti į savo tinklą, duodant įvairias nuolaidas, tokiu būdu galbūt tikintis, kad konkurentas neatlaikys padidėjusios konkurencijos ir pasiduos. Ir gali būti, kad arba pasiduos, arba parsiduos. Neatmesčiau tokios galimybės“.
Su plastiko gabalėliu benzinas pigesnis iki 17 ct/l
„Statoil“ degalinių tinklas jums degalus parduos 10 ct/l pigiau, jei tik pardavėjui pakišite mokėjimų kortelę „Mylimiausia“. O jei turite „Statoil Extra“ lojalumo kortelę, degalų kaina mažės 8-12 ct/l, priklausomai nuo to, kiek degalų pilatės šioje degalinėje.
„Orlen“ degalinės šiuo metu siūlo iki 15 ct/l nuolaidą su „Orlen Eco“ kortele. O jei prie kasos perbrauksite „Norfa” nuolaidų kortelę, tai degalai jums kainuos ir 16 ct/l mažiau.
Jei į piniginę įsigrūsite dar ir „Lukoil Plus“ kortelę, užsukę į šio tinklo degalines gausite 10-12 ct/l nuolaidą. Telefonu naudojatės „Omnitel“ paslaugomis ir turite „Omni ID“ kortelę? Vėl būsite viliojami į degalinę 8-10 ct/l nuolaida.
„Emsi” deglinėse nuolaida suteikiama, jei turite „Emsi“, „Norfa“ ar „Daily Card“ nuolaidų korteles. Vien už tai, kad į degalinę atsivešite plastiko gabalėlį, gausite 7-12 ct/l nuolaidą.
Nuolaidų kovoje neatsilieka ir „Neste Oil“, kuri su savo lojalumo kortele žada degalų kainą nuleisti 12 ct. O jei turite „Rimi” kortelę, tai už vieną įsipiltą litrą degalų gausite 12 ct nuolaidą ir dar 3 ct bus įrašyti į „Rimi“ kortelę.
Tačiau ar tikrai degalinių siūlomos nuolaidos suteikia pigiausią galutinę degalų kainą, galite pasitikrinti išanalizavę portalo delfi.lt sudarytą degalų kainų ir nuolaidų lentelę.
Degalinių tinklas (balandžio 3 d. Vilniuje) | 95 benzinas | Dyzelinas | Nuolaidos su lojalumo kortelėmis |
Statoil | 4,94 Lt/l | 4,7 Lt/l | 8-12 ct/l |
Orlen | 4,91 Lt/l | 4,66 Lt/l | 15-16 ct/l |
Lukoil | 4,89 Lt/l | 4,64 Lt/l | 8-12 ct/l |
Emsi | 4,89 Lt/l | 4,64 Lt/l | 7-12 ct/l |
Neste Oil | 4,86 Lt/l | 4,61 Lt/l | 12-15 ct/l |
Pripažįsta, kad „nuolaidų karai“ vyksta
Apie vykstančią nuolaidų kovą tarp degalinių nebeslepia jau ir patys degalinių tinklų atstovai.
„Neste Lietuva“ išplatintame pranešime spaudai klientai raginami „neužkibti“ ant nuolaidų kabliuko.
Pasak degalinių tinklo generalinio direktoriaus Ringaudo Steikūno, daugelis siūlomų nuolaidų sukuria naudos iliuziją, tačiau iškreipia supratimą apie galutinę naudą.
„Vartotojai, kuriems rūpi kaina, kurie skaičiuoja, kiek jie moka ir už ką, turi būtinai įvertinti galutinę kainą, o ne nuolaidos dydį. Kai kuriuos vairuotojus vien skelbiama didelė nuolaida gali atvilioti į degalinę, tačiau už degalus jie gali sumokėti brangiau, nei ten, kur taikoma šiek tiek mažesnė nuolaida“, - įspėjo įmonės vadovas.
R. Steikūnas tikino, kad šiuo metu degalinių siūlomos nuolaidos gali sudaryti daugiau nei pusę prekybininko uždarbio. Todėl jis įtaria, kad ir toliau didinant nuolaidas, degalinių tinklai pradės papildomai kelti pagrindines degalų kainas.
Patys išaugino nuolaidų dydžius
Tačiau į karą niekas per prievartą neverčia įsitraukti. Degalinių atstovai patys konkuruodami susikūrė sąlygas, kurios diktuoja prekybos sąlygas.
Rinkodaros specialistas Simonas Bartkus taip pat teigė pastebintis tarp degalinių vykstančius nuolaidų karus.
„Jei pažiūrėtumėme, prieš kokius ketverius metus nuolaidos buvo 4-6 ct ribose, o dabar jau matau 10-15 ct. Manau, kad konkurencija ir lėmė, kad degalinės įsivėlė į tai, kad nuolaidos tik didėja. Kadangi kuro kainos keičiasi kasdien, tai degalinėms lengviau apie save komunikuoti pasitelkus akcijas ir nuolaidų dydžius“, - kalbėjo specialistas.
Pasak S. Bartkaus, Lietuvoje rinkodaros specialistai jau juokauja, kad šalyje brangiausiais prekių ženklais tapo „akcija“ ir „nuolaidos“.
„Šie žodžiai yra labai masinantys. Aišku, kol nėra padaryta tikslių tyrimų, kaip tie žodžiai koreliuoja, bet tie žodžiai iš tikrųjų, nepaisant to, kad kartais piktnaudžiaujama jais, vartotojus labai vilioja ir atkreipia jų dėmesį labiau nei paprastas kainų sumažinimas“, - įžvalgomis dalijosi pašnekovas.
S. Bartkus pastebėjo, kad degalų rinkoje akcijos ir nuolaidos tampa pagrindiniu ginklu pritraukti klientų, nes kuras – homogeniška prekė. Ji reikalinga tam pačiam tikslui – važiuoti transporto priemone, o kokybė nežymiai skiriasi, todėl ir kainos degalinėse panašios. Vienintelis būdas privilioti klientą lieka didesnių nuolaidų siūlymas.
Naujausi komentarai