Pereiti į pagrindinį turinį

Šaltojo sezono mada pakartotinio panaudojimo ritmu

2017-08-10 15:53
DMN inf.

Nors vasara dar nesibaigė, mados dizaineriai nesnaudžia ir ruošiasi šaltajam laikotarpiui.

Tvarios mados iniciatyva „Upcycled by LT” šiais metais šiuolaikinės mados mylėtojams pateikia dar vieną „upcycling“ metodu kurtą kolekciją, skirtą rudens-žiemos sezonui.

Šiais metais vykusioje „Mados Infekcijoje” žiūrovai galėjo išvysti naujosios šaltajam sezonui skirtos eksperimentinės kolekcijos anonsą. „Naujausios drabužių linijos idėja ir pagrindinė mintis susiformavo iš noro platesnei auditorijai pristatyti pakartotinį panaudojimą kaip kostiumo projektavimo metodą, drąsiai šnekėti apie tvarią madą, atkreipti vartotojų dėmesį į tai, ką ir kaip dėvime. Todėl pagrindinis kolekcijos įvaizdis turi daug simbolinių reikšmių, atspindinčių šiandien itin aktualias temas: subtilių spalvų troškimą, perėjimą nuo tamsos iki šviesos, iš žiemos sąstingio į pavasario prabudimą“, – prisimena vienas iš „Upcycled by LT” pradininkų Tomas Baranauskas (Thom Bara).

Šaltajam sezonui dizaineriai gerokai praplėtė savo asortimentą, kurį be jau matytų kailinių papildė bomber stiliaus striukės, paltai, taip pat drabužiai iš audinių: suknelės, kelnės, švarkai. Tarp aksesuarų mados mylėtojai galės rasti kailines rankines bei įvairius gaminius iš odos.  Urbanistines – militaristines uniformas primenantys ansambliai, postsovietinių drabužių,  kurie įrodo, jog gaminiai sukurti iš gamybinių likučių yra lygiaverčiai gaminamiems iš naujos žaliavos ir verti vartotojų dėmesio. Dizaineriai pastebėjo, kad po kurio laiko kolekcijos praranda aktualumą ir pirkėjo dėmesį bei prasitaria, jog klientų laukia trys kolekcijos dalys. Kol kas jie galės pamatyti tik pirmąją, o likusias laiko paslaptyje bei žadina smalsumą.

Kaip teigia „Upcycled by LT“ iniciatyvos pradininkai Vida Strasevičiūtė ir Thom Bara, šios kolekcijos kūrimą lydėjo iššūkiai. Pakartotinio panaudojimo esmė – kolekcijoje naudoti medžiagas, kurios kažkur ar kažkokiu būdu tapo nereikalingais likučiais ar atraižomis.

„Pirmasis iššūkis, su kuriuo susidūrėme, – gauti medžiagų atraižų Lietuvoje. Norėdami išlaikyti aukštus audinių kokybės standartus nusprendėme ieškoti galimybių gauti Lietuvos pramonės įmonių likučius. Džiaugiamės suradę įmones, patikėjusias mūsų idėjomis. Modeliams iš audinio buvo naudojami UAB „Lelija" gamybos likučiai, UAB „Omniteksas" trikotažo likučiai bei MB „Vilko studija" odos ir kailio atraižos“, – apie gamybos procesą pasakoja V. Strasevičiūtė.

Gavę medžiagų likučius, dizaineriai pasinėrė į kūrybinę dalį, kurioje taip pat laukė antrasis išbandymas. Laikantis „upcycling” metodo, drabužiai turėjo gimti iš turimų resursų. „Pagal tradicinį mados mechanizmą dizaineriai visų pirma išsirenka ir įsigyja medžiagas, o mes iš esamų audinių turėjome sukurti norimos kolekcijos vaizdą. Visa dizainerių komanda pasiskirstėme darbais: vieni kūrė bendrą kolekcijos kryptį, kiti siuvo kostiumus iš audinių likučių ar viršutinius drabužius, aksesuarus iš kailio ir odos atraižų. Labai norime padėkoti visiems prisidėjusiems, o ypatingai Marijai Kilčiauskaitei, Ingai Jurkevičiūtei bei Linai Žvirblytei“, –prisimena T. Bara.

„Upcycled by LT” kolekcijų reklaminių kampanijų idėja  taip pat paremta „upcycling” principais – sugrįžti į įvairias Lietuvos vietas, jas pateikiant naujai. Tai padaryti dizaineriams padeda fotografai Miglė ir Markas Cechanovičiai.

„Fotografuoti pavasario-vasaros sezono reklaminę kampaniją vykome į Kauno apylinkėse esančia Dubravos rezervatinę apyrubę. Ji garsi savo saugomais pelkynais bei nuolat atliekamais biologiniais tyrinėjimais. Šioje vietoje, pavyzdžiui, yra vienintelis Lietuvoje vabzdžiaėdis augalas – saulašarė. Įkvėpti įstabaus Lietuviškos gamtos grožio, nusprendėme ir antrąją kolekciją fotografuoti netikėtoje Lietuvos vietoje. Šaltajam sezonui pasirinkome daugumos mėgiamus kurortus – Palangą bei Šventąją. Fotografavome visiems gerai pažįstamose vietose, tokiose kaip Jono Basanavičiaus gatvė ar Zuzanos Pranaitytės „Žvejo dukros" skulptūros, ar senojo Šventosios molo. Tikimės, mados mylėtojai jas pamatys naujomis akimis”, – viliasi dizainerė V. Strasevičiūtė.

Tvarios mados iniciatyva „Upcycled by LT” – tai dizainerių ir menininkų sąjunga, kuri ne tik siūlo profesionalius mados dizaino produktus, bet ir ugdo vartotojų žinias apie atsakingą, beatliekę gamybą, vartojimą. Jau antrus metus gyvuojantis tvarios mados projektas stebina išrankius klientus. Naujausius iniciatyvos modelius galima išvysti Gedimino pr. 9, GO9 prekybos centre, LOCALS.LT parduotuvėje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų