Pereiti į pagrindinį turinį

„Mokslo sriuba“: kaip šiandien tiesiami geležinkeliai?

2015-12-13 09:42
„Mokslo sriuba“: kaip šiandien tiesiami geležinkeliai?
„Mokslo sriuba“: kaip šiandien tiesiami geležinkeliai? / Laidos kadras

Senovėje, norint iš vienos vietos į kitą nugabenti daug krovinių, buvo tik du pasirinkimai: krovinius gabenti upėmis arba arklių traukiamais vežimais. Bet ką daryti, jei upė teka priešinga kryptimi, nei reikia? Tada belieka arklių traukiami vežimai. Išradėjai galvojo, kaip sumažinti trintį. Ar žinojote, kad pirmųjų bėgių užuomazgos mena Senovės Graikijos laikus?

„Šiuo metu Šveicarijoje baigiamas statyti ilgiausias planetoje geležinkelio tunelis. Tai yra vienas įspūdingiausių inžinerinių projektų Europoje. Tunelis eina po Šveicarijos Alpėmis ir sujungia du kaimelius – Erstfedą ir Bodijo. Jis sudarytas iš dviejų 57 kilometrų ilgio kelių, o bendras visų atšakų ilgis siekia apie 150 kilometrų. Galime įsivaizduoti kokio mąsto tai yra darbai. Naudojant galingą techniką iškasta daugiau kaip 28 milijonai tonų uolienų“, – pasakoja „Mokslo sriubos“ vedėjas Ignas Kančys.

Plačiau apie tai laidoje „Mokslo sriuba“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų