„Youtube“ kanalo „SciShow“ kūrybinė grupė aiškina, kad šviesoforo signalus perjunginėjant iš raudonos spalvos į žalią, svarbiausi yra du parametrai. Jei šviesoforo signalai junginėjami pagal laiko trukmę, vairuotojui nelieka nieko kito, tik sutelkti kantrybę ir laukti.
Tačiau yra ir šviesoforų, kurie veikia vadovaudamiesi aplink sankryžą įrengtais jutikliais. Štai čia galimybių šį bei tą pakeisti jau yra.
Du dažniausi jutiklių tipai – vaido kameros ir indukcinės kilpos. Vaizdo kameros fiksuoja, kur yra jūsų automobilis.
Tad jei pariedėsite šiek tiek į priekį, veikiausiai būsite pastebėtas vaizdo kameros, o informacija apie jūsų lūkuriavimą prie sankryžos bus persiųsta eismo srauto reguliavimo sistemai.
Indukcinės kilpos (įprastai jos įrengiamos po kelio danga) eismo srauto reguliavimo sistemai siunčia elektros srovės signalą. Automobiliui sustojus virš tokios kilpos, sistema informuojama, kad ties sankryža yra laukiančiųjų.
Žinoma, eismo piko metu šie triukai mažai gelbės. Tačiau jei „išmanieji“ šviesoforai raudonai šviečia ir jus stabdo naktį ar tokiu laiku, kai gatvės tuščios, šiuos veiksmus išmėginti tikrai verta. O jei užtaikėte ant automatinio ar beviltiškai „išmanaus“ šviesoforo – kantrybės, kantrybės ir dar kartą kantrybės.
Naujausi komentarai