Pasiekiama visiems
Iki šiol didžiosiose miesto galerijose eksponuota paroda šiais metais perkelta į virtualiąją VDA KF Tapybos katedros galeriją PA. "Vienu metu atrodė, kad galerija nebus reikalinga, tačiau dėl pandemijos ji pasiteisino 100 proc. ir dabar turime puikią priemonę, leidžiančią menui būti pasiekiamam visada ir visiems", – sako projekto vadovė tapytoja doc. Aušra Vaitkūnienė.
"Galerijos PA tikslas yra būti platforma, kuri pristatytų šiuolaikines tapybos tendencijas, reprezentuotų jaunąją Lietuvos tapybą, kurtų naujas meno struktūras, padėtų menininkams bendradarbiauti ir plėstų naujus tarpkultūrinius ryšius. Tokio tipo virtualiosios galerijos, kuriose galima pasivaikščioti po parodų erdvę, priartėti ir nutolti nuo paveikslų, pasaulinės pandemijos metu tapo išeitimi pristatyti meną kitokiais būdais", – papildo projekto vadovas tapytojas lekt. Petras Lincevičius.
Tapybinės raiškos skirtingumas parodo ne tik jų atvirą požiūrį į tapybos mediją, bet ir atskleidžia jiems aktualias, svarbias temas.
Paveikslų transliacijos
Parodai persikėlus į virtualiąją erdvę, atsirado galimybė praplėsti eksponavimo ribas – neapsiriboti tik galerijos platforma, bet "Jaunąją Kauno tapybą 2020" pristatyti ir viešose miesto erdvėse.
Ekspozicija buvo rodoma Kauno autobusų stotyje įrengtuose vaizdo ekranuose, vėliau persikėlė į Vilniaus gatvės požeminėje perėjoje esančius ekranus, o galiausiai buvo rodoma už vitrininių galerijos "Meno parkas" langų stovinčiuose ekranuose.
Paroda kiekvieną dieną buvo rodoma po 260 kartų, iš viso įvyko net 3 600 jos transliacijų, kuriose, pasak projekto vadovo, atsiskleidė atviras jaunųjų kūrėjų tapybos suvokimas – neapsiribota vien tik konvencine tapybos samprata, o piešimo, koliažo technika ir kitų raiškos būdai jungti su aliejiniais ar akriliniais dažais.
Savitumas ir unikalumas
"Pradedantys savo kūrybos kelią autoriai išskiria savitumu, unikalumu. Ir tai yra labai svarbu, kadangi tapybinės raiškos skirtingumas parodo ne tik jų atvirą požiūrį į tapybos mediją, bet ir atskleidžia jiems aktualias, svarbias temas", – sako P.Lincevičius.
Kūrybos temos ir drąsa eksperimentuoti išskiria jaunuosius Kauno tapytojus, kuriems, A.Vaitkūnienės nuomone, kartu pavyksta išlaikyti ir koloristinės bei ekspresionistinės tapybos mokyklos bruožus.
"Jaunieji Kauno tapytojai puikiai įsilieja į Lietuvos meno lauką, tai įrodo ir šių metų parodos-konkurso "Jaunojo tapytojo prizas" rezultatai: abu specialius komisijos paminėjimus pelnė tapytojos, baigusios VDA KF. Peržvelgę Lietuvoje vykstančias jaunųjų menininkų parodas, pamatysime, kad daug juose dalyvaujančių autorių yra jaunieji Kauno tapytojai. Norint pasiekti tokių rezultatų reikia daug tapyti, skaityti, mąstyti apie tapybą", – pabrėžia P.Lincevičius.
Jaunųjų bendruomenė
Patiems tapytojams ši paroda yra ne tik startas į savarankišką kelionę kūrybiniu keliu. "Ji suvienija jaunuosius menininkus, skatina bendradarbiavimą, vienas kito palaikymą ir tobulėjimą. Būti bendruomenės dalimi yra svarbu, nes tai suteikia motyvacijos siekti savo svajonės, idėjų tolesnei kūrybai", – sako parodoje dalyvaujanti Indrė Mikašauskaitė.
Romanas Togobickis. Augalas.
"Kol studijuojame, tol bendruomeniškumo jausmas tiesiog yra, o baigus studijas jį reikia kurti iš naujo. Bendravimas su kitais tapytojais stimuliuoja", – papildo tapytojas Romanas Togobickis. "Gera žinoti, kad esi ne vienas pakvaišęs dėl tapybos, be to, smagu pamatyti, jog Kaune yra daug puikių jaunųjų menininkų", – džiaugiasi parodoje antrą kartą paveikslus eksponuojanti Sandra Kvilytė, o tapytojas Lukas Marciulevičius sako, kad patekti tarp "Jaunosios Kauno tapybos 2020" dalyvių jam reiškia pripažinimą, be to, neretai viena paroda atveria duris į kitą parodą.
Samanta Augutė. Noras.
Žvilgsnis iš šalies
Kas dvejus metus vykstanti paroda suteikia galimybę ne tik žiūrovams stebėti, sekti jaunųjų Kauno tapytojų kūrybos kelius, bet ir patiems menininkams pažvelgti į savo darbus iš šalies, (pa)stebėti kūrybos kaitą.
"Nauja drobė – nauja pradžia, naujas eksperimentas, naujas nuotykis. Atsistojusi prie jos, niekada nežinau, kuo viskas baigsis, – katastrofa ar puikiu kūriniu. Kaita – laisva, gyvybinga, kvėpuojanti kūrybinė išraiška", – sako I.Mikašauskaitė. "Laikui bėgant matau, kad randu subtilesnių būdų parodyti savo energijos pliūpsnius tapyboje, mąstymą ne tik apie spalvos, kompozicijos ar motyvo ieškojimus, bet ir apie pačią dėmės reikšmę. Tapyba keičiasi kartu manimi. Ji yra nuoširdžiausias ir atviriausias mano žodis", – atvirauja S.Kvilytė. Tapytoja Samanta Augutė sako, kad šioje parodoje jos tapyba grynėja, ji pamažu atranda savo veidą.
Būti pastebėtam, įvertintam svarbu bet kokią kūrybinę patirtį turinčiam menininkui. Tačiau savo kūrybą ištraukti į dienos šviesą reikia drąsos, kurios, pasak L.Marciulevičiaus, jauniesiems Kauno tapytojams netrūksta, nes studijuodami jie yra skatinami domėtis kitų tapytojų kūryba, bet aklai nesekti jų pėdomis, neprarasti savęs. "Jauna Kauno tapyba 2020" nebando įtikti, nesivaiko madų, kalba atvirai ir ryžtingai. Tai tikrai verta dėmesio, unikali talentingų jaunųjų menininkų paroda", – sako S.Kvilytė.
Parodos dalyviai
Menininkai: Indrė Mikašauskaitė, Sandra Kvilytė, Romanas Togobickis, Samanta Augutė, Lukas Marciulevičius, Sonata Riepšaitė, Kristina Čivilytė, Akvilina Šimkevičiūtė, Rūta Paleckaitytė, Medeinė Revuckaitė, Adelė Urbanavičiūtė
Vadovai: doc. Aušra Vaitkūnienė, lekt. Petras Lincevičius
Naujausi komentarai