Pereiti į pagrindinį turinį

Kalnų didybė ir nepagražinta Vorkuta R. Puišio fotografijose

2017-07-12 14:48

Kauno Kristaus Prisikėlimo bažnyčios bazilikos galerijoje visą vasarą veiks fotomenininko Raimondo Puišio personalinė fotografijų paroda "Aukštumos. Žemumos". Paroda – tęstinio projekto "Dialogas – žodis ir spalva" dalis.

Iš fotografijų serijos "Aukštumos. Žemumos" Iš fotografijų serijos "Aukštumos. Žemumos" Iš fotografijų serijos "Aukštumos. Žemumos" Iš fotografijų serijos "Aukštumos. Žemumos"

Įvertinta kūryba

R.Puišys gimė 1963 m. Jurbarke, augo Alytuje, o fotografuoti pradėjo keliaudamas, todėl viena iš pagrindinių jo kūrybos temų – kelionių į tolimas šalis dokumentavimas, čia sutiktų žmonių fiksavimas. R.Puišys keliavo ir fotografavo kalnų viršukalnėse Elbruse, Monblane, vėliau Sankt Peterburge ir Vorkutoje, kopė į Altajaus, Pamyro, Tian Šanio, Himalajaus kalnus.

Lietuvos fotomenininkų ir Rusijos geografijos draugijoms priklausantis kūrėjas yra surengęs apie 60 personalinių parodų Lietuvoje ir Rusijoje. Jo kūrybinėje biografijoje – apdovanojimai iš tarptautinės fotografijos parodos "Gamta visų namai" (Lietuva, 2006 m., sidabrinis "Fujifilm" prizas), Tarptautinės sporto turizmui skirtos fotografijos parodos (Rusija, 2007 m., laureatas). 2009 m. Karlo Bulos vardo II tarptautinis fotokonkursas "Mūsų epochos veidas" (Rusija, 2009 m., medalis), 72-osios ir 73-iosios tarptautinių fotografijos parodų (Japonija, 2012 m., 2013 m., garbės medaliai).

Arčiau dangaus

Parodoje pristatomame albume "Aukštumos. Žemumos" (2012 m., sudarytojas Aleksandras Macijauskas) R.Puišio fotografijose fiksuotuose vaizduose ryškus gamtos detalių, svetimos šalies specifikos rakursas, fiksuojamas nykstantis paveldas, sukurta vietinių žmonių portretų – kurta stengiantis pamatyti, užfiksuoti unikaliausius lankomos vietovės momentus.

Šiame spalvotame albume autorius pristato ekspediciją su alpinistų grupe ir grupės vadovu alpinistu A.Jucevičiumi. Keliaujant ir kopiant į kalnus tiek autorius, tiek keliautojai, gyvena remdamiesi kitomis taisyklės, kita rutina, kitu ritmu. Gyvenimas kalnuose reikalauja ne tik dvasinės, bet ir fizinės ištvermės. Autorius fiksuoja ir reportažiškai pateikia alpinistų keliautojų kasdienybę, dvasinės ištvermės pastangas kopiant į kalnus. R.Puišys nemažai dėmesio skiria kalnų peizažui – fotografuota ir dieną, ir naktį.

Kita meninio albumo dalis skirta žemumoms: simboliška, kad šioje knygos dalyje įamžintos Sankt Peterburgo kapinės ir kai kurie šio miesto paveldo objektai.

Svarbiu R.Puišio fotografijos albumo akcentu tampa nematoma istorinė pusė arba istorijos kasdienybė, kurioje autorius fiksuoja per antkapių įrašus, architektūrines formas, menančias praeitį ir fiksuojančias istorines detales. Knygoje autorius leido žiūrovui susipažinti su dviem skirtingomis Sankt Peterbugo miesto pusėmis: oficialiąja ir kasdiene.

Kančių keliais

Drauge su paroda R.Puišys pristatė naujausią savo fotografijų ciklą ir meninį albumą "Vorkuta, 67-oji pararelė". Knyga skirta Sibiro miestui Vorkutai, šio miesto istorinio, socialinio, kasdienio gyvenimo dokumentiniam fiksavimui.

Vorkuta yra tapusi lietuvių tremties istoriniu simboliu, tačiau albumo autoriaus tikslas – ne tik fiksuoti istoriją, bet ir matyti kasdienybę. O ji – įvairiapusė, sujungianti komių ir nencų tautelių istoriją, sovietmečio palikimą ir nesurežisuotą dabartį.

Nepagražinta kasdienybė, autentiškos gatvės, gyventojai, architektūra, apleisti pastatai, – visa tai R.Puišio fotografijose dokumentiškai yra fiksuojama, nesiekiant apibendrinimų, pagražinimo, išankstinės nuomonės formavimo. Tarsi koliažą autorius pateikia tolimo Šiaurės miesto vaizdinį.

Pastarųjų metų R.Puišio kūrybinis procesas itin dinamiškas. Autorius keliauja po netradicines, turistiniais maršrutais nepažymėtas vietas, keliautojo aistrą susiedamas su fotografija.

Naujausi R.Puišio darbai liudija itin savitą šio autoriaus kūrybinį braižą, kuriame susijungia sustabdyta netikėta akimirka, dokumentuota svetimos šalies aplinka, gamtos detalės ir žmogus – neatsiejama aplinkos dalis. Metams bėgant šios fotografijos įgauna ir antropologinę vertę, suteikiančią galimybę ne tik pažinti, bet ir tirti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų