"Kelionė buvo sunki, – pasakojo choro vadovas prof. Petras Bingelis. – Tačiau vertėjo, nes patekome į aukščiausio lygio festivalį, kuris mums buvo ir didelis išbandymas, ir puiki kūrybinė patirtis."
Festivalyje dalyvavo Hamburgo ir Sankt Peterburgo filharmonijų simfoniniai orkestrai, Bremeno filharmónijos kamerinis orkestras, Kadakeso (Katalonija) orkestras, garsi Argentinos pianistė Martha Argerich ir žinomas senovinės muzikos ansamblis "Hisperion XXI" bei kiti pripažinti atlikėjai.
"Labai džiaugiamės galėdami pakviesti žymiausius Europos ir pasaulio muzikos kolektyvus ir atlikėjus, pasiūlyti programą, kuri dovanoja nepamirštamų akimirkų: pažintį su tarptautinės klasės atlikėjais ir orkestrais, įvairių epochų muzikos korifėjų kūryba, nuostabiais solistais", – sakė festivalio organizatoriai.
Tradiciškai didžioji aplodismentų dalis tenka solistams, tačiau šį kartą ypač didelių ovacijų sulaukė choras.
Didingasis G.Verdi kūrinys Kanarų salų klasikinės muzikos festivalyje buvo atliktas pirmą kartą. Pirmasis koncertas vyko Tenerifėje, antrasis – kitoje Kanarų saloje, Gran Kanarijoje.
"Kauno chorui talkino puikus Gran Kanarijos filharmonijos orkestras, kurio atlikėjai surinkti iš įvairių pasaulio šalių, – pasakojo Kauno filharmonijos vadovas Justinas Krėpšta. – Pasiruošimas koncertams vyko keturias dienas, labai intensyviai ir atsakingai. Pirmiausia choras repetavo su koncertmeisteriu, po to su orkestru, o paskutines dvi dienas ir su solistais. Atrodytų, gerai pažįstamas kūrinys, kurį Kauno choras atlieka daugelį metų, tačiau šį kartą užduotys buvo gerokai skirtingos."
Dirigentas Karelas Markas Chichonas jau per pirmąją reperticiją pasakė, kad jis visiškai kitaip įsivaizduoja šį "Requiem" nei Wolfgango Amadeus Mozarto, Hectoro Berliozo ar Johanesso Brahmso kūrinius. Jis šį kūrinį prilygino G.Verdi operoms, su joms būdinga dramine raida ir dinamika. Beje, K.M.Chichonas yra buvęs žymiausio G.Verdi specialisto Riccardo Muti asistentu ruošiant šį kūrinį, taip pat dirbęs su garsiuoju Kurtu Masuru, todėl galėjo palyginti dvi labai skirtingas kūrinio interpretacijas.
"Kauno choras šį "Requiem" dar niekada nebuvo taip dainavęs, – kolektyvo atlikimu džiaugėsi ir maestro P.Bingelis. – Labai daug priklauso nuo dirigento, kaip jis supranta kūrinį. K.M.Chichon diriguoja daug G.Verdi ir Giacomo Puccini operų, puikiai išmano italų muziką. Šis kūrinys reikalauja ypatingo vokalinio išraiškingumo, remiasi dramaturgine linija, panašiai kaip operos. Dirigento reikalavimai buvo dideli, malonu, kad juos sugebėjome patenkinti. Atsisveikindamas jis ištarė: "Iki greito pasimatymo."
Kauno choras džiaugėsi publikos reakcijomis. "Didžiąją salės dalį sudarė svečiai iš Skandinavijos ir Vokietijos. Koncerto metu salėje vyravo mirtina tyla. Jautėme didelį klausytojų dėmesį ir pagarbą", – įspūdžiais dalijosi P.Bingelis.
Kauniečius sužavėjo salių akustika. Šios dvi nedidelės salos turi puikias sales, kviečia žymius atlikėjus.
Kauno valstybiniam chorui talkino Gran Kanarijos filharmonijos orkestras, solistai: debiutuojantis jaunas Tenerifės tenoras Celso Albelo, sopranas Mariangela Sicilia ir mecosopranas Marianna Pizzolato, bosas seras Brynas Terfelis. Pastarasis apie Kauno chorą atsiliepė ypač šiltai: "Jūsų chorą priskiriu prie pačių stipriausių pasaulio chorų, su jumis dirbti garbė ir gera patirtis."
"Labai malonu buvo matyti, kaip pasibaigus koncertams dirigentas ir publika dėkoja atlikėjams, – pasakojo J.Krėpšta. – Tradiciškai didžioji aplodismentų dalis tenka solistams, tačiau šį kartą ypač didelių ovacijų sulaukė choras. Kai į sceną išėjo maestro P.Bingelis ir pristatė chorą, salė tiesiog sprogo nuo plojimų ir šauksmų. Tokią reakciją tenka retai matyti."
Naujausi komentarai