Jau kurį laiką Londone gyvenanti ir kurianti R.Bartkevičiūtė yra surengusi ne vieną įsimintiną parodą ir Jungtinėje Karalystėje, ir Lietuvoje. 2014 m. ji atstovavo jauniesiems Lietuvos talentams Tarptautinėje Europos keramikų bienalėje, organizuojamoje Bornholme, Danijoje. 2016 m. tapo organizacijos "Craft Pottiers Association" nare Jungtinėje Karalystėje, 2017 m. priimta į "Digswell Arts" organizaciją, padedančią jauniems menininkams įsitvirtinti ir išsilaikyti iš kūrybinės veiklos. Šiuo metu dailininkė jau turi nuosavą studiją, kur brandina kūrybines idėjas keramikos darbams, skirtiems parodoms. Studijoje taip pat veikia meno galerija, vedami edukaciniai užsiėmimai, atvirų studijų renginiai, vyksta parodos. Didžiulis darbo krūvis neužgožia menininkės ieškojimų, šiuo metu ji bando save realizuoti ir kurdama konceptualius grafitus.
Parodai "Gyvybės (pilnas) medis" dailininkė pasirinko jau išbandytą, jos sumanymus santykinai ryškiausiai atskleidžiančią cilindro formą, užsibaigiančią dangteliu ir tekstiliniu puošybos elementu. Nors ši forma paprastai naudojama modeliuojant buitinės paskirties indus, R.Bartkevičiūtė simboliškai ją sieja su senosiose kultūrose aptinkamais urnos pavyzdžiais.
Šios formos pasirinkimas yra glaudžiai susijęs su dekoru, todėl dangtelis ir apatinė indo dalis dekoruojama vienspalve glazūra, nukreipiant žiūrovo dėmesį į ornamentą. Jis dėliojamas preciziškai sulygiuotų kvadratėlių mozaikoje, kuri tarsi juosta apipina centrinę indo dalį. Ornamento pynėje užkoduotais simboliais rutuliojamas pasakojimas apie gamtos ir žmogaus dermę pasaulyje.
Plėtodama simbolinį gyvybės medžio vaizdinį, turintį tiek antropologinę tiek kosmologinę prasmę, menininkė teigia, kad "vienovė ir darna yra svarbiausia, nes tik išbaigtas vaizdas pasakoja istoriją nuo pradžios iki galo. Ornamentas pasakoja istoriją, simboliai jai suteikia prasmės".
Tęsdama pamėgtą inkrustacinę techniką, šioje parodoje dailininkė demonstruoja meistrišką jos įvaldymą. Keramikės nuomone, ši technika tinkamiausiai atskleidžia jos kūrybinį sumanymą, susiejant mikro- ir makrokosmosus, kur simbolinis statinys, svarbiausias pasaulio reiškinys iškyla gyvybės medžio ženklu.
Menotyrininkas Algis Uždavinys, gilinęsis į simbolių ir atvaizdų interpretacijas, rašė: "Gamtos ir žmonių pasaulis skleidžiasi kaip interpretacijos reikalaujančių simbolių voratinklis."
Dailininkė R.Bartkevičiūtė šiai parodai skirtuose eksponatuose giluminių regimybių daugiakalbiškumą perteikia minimalistinėmis priemonėmis. Spalvinga, efektinga kūrinių regimybė apgaulingai slepia platesnę simbolio interpretaciją, tad žiūrovui suteikiama galimybė ne tik gėrėtis, bet ir pajusti gyvybės medžio pilnatvę.
Kas? R.Bartkevičiūtės keramikos paroda "Gyvybės (pilnas) medis".
Kur? Galerijoje "Aukso pjūvis" Kaune.
Kada? Veikia iki rugpjūčio 31 d.
Naujausi komentarai