R. Požerskis atkreipia dėmesį į mūsų visuomenei, jos puoselėjamoms vertybėms įtaką darančius agresyvių medijų ir menininkų kūrinių triukšmus ir šiukšles.
„Fotografija XIX a. vaizduojamajai dailei išspyrė taburetę iš po kojų ir ji vis dar kratosi kartuvių kilpoje“, – sako R. Požerskis. Dailininkai, pasak jo, ėmė klaidžioti žmogaus pasąmonės labirintuose ir ieškoti meno grynumo abstrakcijoje.
XX a. 7-ąjį dešimtmetį meno kritiko Germano Celanto apibrėžto meninis judėjimo „Arte Povera“, neigiančio nusistovėjusios kultūros turtus, atsižadančio visko, kas gražu, protinga ir gera, pasekėjai, kartu su „Junk Art“ kūrėjais, meno objektais paverčiantys kasdienius daiktus, VDU profesoriaus žodžiais, į muziejus ir galerijas tempia šiukšles ir triukšmą.
Organizatorių nuotr.
Anot R. Požerskio, šios koncepcijos finansuojamos kaip bankrutavę bankai. „Triukšmų menas nehumanizuotas, bedvasis produktas, užsienietiškų sąvokų ir koncepcijų karstas. Triukšmai sukelia atminties trūkinėjimą, loginio suvokimo trikdžius ir trukdo susikaupti. Triukšmo menas sukelia moralinių vertybių destrukciją. Išbalansuoja jausmų ir mąstymo pusiausvyrą. Triukšmo meno prigimtis – persisotinimas menu ir meno kraujomaiša“, – anot fotomenininko, triukšme nėra vietos žmogaus dvasios skrydžiui ir ežero pakrantės pavasario ryto garsams.
Triukšmų ir šiukšlių duobėse paskendęs menas deformuojasi, praranda laiko ir prasmės orientaciją. Triukšmas iškreipia meno prigimtį.
Triukšmai sukelia atminties trūkinėjimą, loginio suvokimo trikdžius ir trukdo susikaupti.
„Nehumanizuotame triukšmų pasaulyje neliko vertybinių pamatų. Užgriuvus triukšmams ir skystoms šiukšlėms, tampi meno šiukšlyno dalimi. Triukšmų pasaulyje užprogramuota harmonijos ir grožio baimė“, – konstatuoja R. Požerskis. Anot jo, šiame destrukcijos meno fone talentingi autoriai niekinami, nes jie triukšmams atsparūs: „Triukšmo fone vidutinybėms saugiau slėptis tarp vidutinybių. Moralinės destrukcijos rezultatas – meno projektų naratyvų nuobodulys. Šiukšlėse paskendusi savigarba.“
Parodoje eksponuojamos fotografijos ir videokūrinys sukurtas naudojant 8 mm kino medžiagą, kurią R. Požerskis filmavo 1967–1973 m., prieš pasukdamas į fotografijos meno aukštumas.
Kas? R. Požerskio paroda „Triukšmai ir šiukšlės“.
Kur? VDU menų galerijoje „101“ (Muitinės g. 7, Kaunas).
Kada? Atidarymas balandžio 30 d. 17 val. Veiks iki gegužės 20 d.
Naujausi komentarai