Kauniečiai ir miesto svečiai susiburs grožėtis lėktuvais, raižančiais dangų, o nemokama aviacinė ir kultūrinė programa garantuos nepamirštamą pažintį su aviacijos pasauliu.
Sparnus į orą pakels „Lituanica“
Miesto šventėje ras ką veikti ir mažiausias, ir didžiausias: veiks vaikų atrakcionai, tautodailės ir maisto mugės, kavinės, vyks gyvo garso koncertai ir viktorinos. Dar daugiau – kraują kaitins galimybė patiems pakilti virš senųjų Kauno stogų ir žemyn pažvelgti iš paukščio skrydžio, o likusieji ant žemės galės nusikelti į aviacijos priešistorę apžiūrinėdami lėktuvų ekspoziciją.
„Šventės atidarymo proga pakelsime į orą Lietuvos aviacijos muziejaus pasididžiavimą – legendinio lėktuvo „Lituanica“ kopiją, kurią prieš 35 metus filmui „Skrydis per Atlantą“ sukūrė aviacijos sportininkas ir aviakonstruktorius Vladas Kensgaila“, – sakė S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo direktorius Vytas Skučas.
Aviacinė programa žada dar daugiau staigmenų – vyks karinių oro pajėgų pasirodymai, kvapą gniaužiančios užsienio svečių programos, padange nardys NATO naikintuvai. Vyks ir parodomieji skrydžiai akrobatiniais, ultralengvaisiais bei savadarbiais lėktuvais, o unikali parašiutininkų programa ir muzikinis oro balionų šokis nuspalvins padangę.
Šventės svečiai galės išvysti ir tradicinį trijų lakūnų akrobatinį skrydį „Sparnas prie sparno“, pelniusį aukštas vietas tarptautinių aviacijos varžybų arenoje.
„Kiekvienais metais aviacijos renginiai Kaune tampa vis solidesni. Aeorodromas vis labiau atgyja: turime rekonstruotą pakilimo taką, čia vyksta šventės, atskrenda aviaturistų iš visų Šengeno zonos šalių. Tai rodo, kad šis taškas yra traukos centras, į kurį buriasi lankytojai iš visos Lietuvos ir net užsienio“, – sakė V.Skučas, pats skraidęs 30 metų ir per visą aviacijos karjerą išmėginęs keliolika įvairių lėktuvų modelių.
Aviacijos šventę globoja Kauno miesto savivaldybė, o tokias šventes aktyviai palaiko ir miesto meras Visvaldas Matijošaitis, kuris domisi techninėmis sporto šakomis, tarp jų – ir aviacija.
Aleksoto aerodromas – Lietuvos aviacijos lopšys
1933 m. Aleksoto aerodrome buvo laukiama iš Niujorko parskrendančių S.Dariaus ir S.Girėno – deja, nesėkmingai. Lakūnai naktį pakliuvo į audrą, patyrė peraukštėjimą ir nukrito dabartinėje Lenkijos teritorijoje, Soldino girioje. Jų garbei 1993 m. aerodromui suteiktas nacionalinio paminklo statusas, jis pavadintas S.Dariaus ir S.Girėno vardu. S.Dariaus ir S.Girėno skrydis garsina Lietuvą ir pasaulinėje aviacijos istorijoje. Aviacijos didvyriai išbuvo ore 37 val. 11 min. ir nuskrido 6 411 km – tai buvo antrasis tuo metu skrydžio be nusileidimo rezultatas pasaulyje, atvėręs kelią oro paštui tarp Amerikos ir Europos žemynų.
Kauno aerodromą Pirmojo pasaulinio karo metais, 1915-aisiais, įkūrė vokiečiai, o atgavus nepriklausomybę čia gimė karo, sporto ir civilinė aviacija. Aleksoto aerodrome įsikūrė ir pirmoji aviacijos stotis, pradėti vykdyti reguliarūs reisai į Berlyną, Maskvą ir Rygą.
Deja, Antrojo pasaulinio karo metu aerodromo likimas vėl priklausė okupantams – vokiečiai pastatė iki šiol gyvuojantį pakilimo taką, o vėliau net 50 metų čia karaliavo rusų kareiviai.
„Tai buvo balta dėmė Lietuvos aviacijos istorijoje. Kaunas iki 1987 m. buvo pagrindinis oro uostas, čia vyko didžiulis judesys. Bet nei miesto, nei Respublikos valdžia neturėjo jokio žodžio. Visi nurodymai buvo diktuojami iš Maskvos. Jeigu lietuviai pilotai čia nutūpdavo – juos pasitikdavo kareiviai su automatais“, – sakė V.Skučas.
Aviacinė programa žada dar daugiau staigmenų – vyks karinių oro pajėgų pasirodymai, padange nardys NATO naikintuvai.
Tikslas – tapti geriausiu bendruoju aerodromu Baltijos šalyse
„Aerodromo teritorija – beveik 200 ha viduryje miesto. Tikimės, kad saugioje zonoje įsikurs jaunimo centrų, visuomeninių pastatų, o iš jų žmonės ateis į kitą pakilimo tako pusę ir pradės skraidyti. Siekiame, kad S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas taptų geriausiu bendrosios aviacijos aerodromu Baltijos šalyse“, – šypsodamasis sakė V.Skučas.
Šiemet aerodromo teritorijoje, žaliojoje zonoje, planuojama įrengti aviacijos kempingą – medinius namelius, kuriuose galėtų viešėti aviaturistai iš užsienio. Planuojama įrengti naktinį pakilimo tako apšvietimą, kuris suteiktų galimybę lakūnams išmėginti vizualius naktinius skrydžius ir nutupdyti lėktuvą ant apšviesto tako.
S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome veikia keturios pilotų mokyklos, didžiausia jų – Baltijos aviacijos akademija, kuriai priklauso keli šimtai mokinių pilotų ir keliasdešimt instruktorių.
Aerodrome vyksta ir aukščiausio lygio Europos akrobatinio skraidymo čempionatai. Paskutinis, įvykęs 2014 m., buvo labai gerai įvertintas FAI tarptautinės organizacijos. Ne mažiau įsimintinos ir šiame aerodrome 1993, 2003, 2013 m. surengtos aviacijos šventės, skirtos S.Dariaus ir S.Girėno skrydžio jubiliejinėms metinėms.
Minint skrydžio per Atlantą 85-metį Kaune, tuo pačiu metu vyks šventė ir Soldine, didvyrių lakūnų žuvimo vietoje. Dalis aviatorių iš šventės skris pagerbti pilotų žygio į Soldiną, taip akcentuodami šių dviejų vietų simbolinę jungtį.
Naujausi komentarai