Kauno S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome kyla ir leidžiasi ne tik lėktuvai, skraidyklės, sraigtasparniai, sekmadienį čia skraidė ir automobiliai. Sekmadienį čia vyko tarptautinis kaskadininkų šou „Skraidantys automobiliai – Double Twist“.
„Dviguba ožka"
Renginio kulminacijoje du automobiliai „Honda Civic“ ir „Volkswagen Golf“, vairuojami kaskadininkų iš Ukrainos Aleksandro Turčanynovo ir Aleksandro Medvedevo, įsibėgėję užlėkė viena važiuoklės puse ant tramplinų ir išmesti keletą metrų aukštyn, apsisukę ore, trenkėsi į žemę. Šis rizikingas triukas – dvigubasis apsisukimas, profesionalų vadinamas angliškai „double twist“. Kaskadinininkai savo žargonu jį vadina „dviguba ožka“.
„Honda“ žnegtelėjo į žemę pirmiau, o „Volkswagen“ trinktelėjo į ją iš viršaus. Po to, kai nutilo dūžtančių stiklų ir knežinamo metalo garsas, nuščiuvo ir gausiai susirinkę žiūrovai. Aptarnaujantis personalas ir kolegos, subėgę nukėlė golfą nuo hondos. „Golf“ vairavęs A.Turčanynovas pradžioje atrodė netekęs sąmonės, tačiau po kelių sekundžių jis atsimerkė, papurtė galvą ir išlindo pro priekinį „Volkswagen“ langą. Dar pora akimirkų, ir abu kaskadininkai, užsiropštę ant vieno iš aplamdytų automobilio stogo, mojavo žiūrovams.
Siekė rekordų
Šou rengėjai šiame pasirodyme siekė trijų pasaulio rekordų. Vienas jų buvo pati įranga – didžiausia pasaulyje auto triukų sfera. Kiti du turėjo būti pasiekti šioje sferoje. Tai ilgiausias vertikalus važiavimas automobiliu ir didžiausia mirties kilpa motociklu.
Sferos, kurios dydis prilygsta 4 aukštų namui, gamyba truko ilgiau nei metus, tam buvo skirta per šimtą tūkstančių eurų. Scenos skersmuo – 12,7 metro. Konstrukcijos svoris – apie 25 tonos. Jos surinkimas užtrunka apie savaitę. Sfera yra gerai peršviečiama tam, kad žmonės galėtų matyti tai, kas vyksta viduje, bet tuo pačiu – kieta ir saugi, išlaikanti dviejų automobilių perkrovą.
Filmuoti triukus sferoje į Kauną buvo atvykusi pažintinio TV kanalo „Discovery Channel“ komanda. Tai buvo jau antros šio kanalo laidos apie šou organizatorių, žinomą Lietuvos kaskadininką Jurijų Risnovskį, filmavimas. Mirties kilpas automobiliu milžiniškoje sferoje „Discovery Channel“ atstovai pavadino „geriausiu metų triuku“.
Ekstremalas J. Risnovskis tapo žinomas, kai 2001 metais Vilniuje pirmasis pasaulyje atliko mirties kilpą automobiliu.
Ties sąmonės netekimo riba
Jeigu motociklininko A.Turčanynovo pasirodymai sferoje vyko sklandžiai, tai automobilių padangos ekstremalaus vertikalaus važiavimo apkrovų per pasirodymą Kaune neatlaikė net 5 kartus. Nors jas kaskadininkams teko dažnai keisti, tačiau tai didesnių nesklandumų nesukėlė. Tiesa, profesionalai prisipažino, kad atliekant bene sudėtingiausią šou triuką – sferoje važiuojant dviem automobiliams – vos pavyko išvengti sunkumų, kai vieno iš sferoje ratus besukančio automobilio padanga sprogo, ir kolega turėjo staigiai suprasti, kas vyksta, kad taip pat sumažintų greitį ir abi mašinos važiavimą baigtų nesusidūrusios.
Milžiniškas apkrovas atlaikyti turėjo ne tik technika. Vairuotojas, važiuodamas sferoje vertikaliu ratu, patiria iki 7 G apkrovas (reiškia, jo kūnas tuo metu sveria 7 kartus daugiau), o sukdamas horizontalius ratus – iki 3,5 G.
„Po pirmų važiavimų visada sukasi galva. Vėliau galva sukasi mažiau ir po antro bei tolimesnių važiavimų stengiamės nebekreipti dėmesio į šį faktorių. Tiesiog atjungi šį pojūtį, kad galėtum susikoncentruoti. Tai panašu į sąmonės padalijimą į dvi dalis: viena valdo automobilį, kita stebi organizmo būklę, tarsi įvertindama perkrovos lygį ir tuo pat metu slopindama šį poveikį“, – patirtimi dalijasi J.Risnovskis.
„Turbūt kai jūsų draugai vakarėliuose svaiginasi gėrimais, jūs prieš tai sėdate ant motociklo ir apsukate keletą ratų sferoje“, – juokavo kaskadininkų šou vedėjas Antanas Kanopkinas, kai iš sferos išlipęs A.Turčanynovas pripažino, jog jam vis dar sukasi galva.
Keleivis – žinomas buriuotojas
Pasak J.Risnovskio, sėdint keleivio vietoje, visi pojūčiai juntami mažiau: „Keleiviui tereikia susitelkti ties savo būsena, o vairuotojas turi slopinti išorinius veiksnius ir dar valdyti automobilį“.
Patirti sunkiai pakeliamas apkrovas ir prisipumpuoti adrenalino buvo pasiūlyta ir žiūrovams. Drąsuolių atsirado keletas. Organizatoriai pasirinko patikimiausiu jiems atrodžiusį Roką Milevičių. Rokas – olimpietis, pirmasis Lietuvos buriuotojas, dalyvavęs prestižinėse jachtų lenktynėse aplink pasaulį ir su komanda užėmęs antrąją vietą.
Kol R.Milevičius segėsi saugos diržus, ukrainiečiai jam dalijo patarimus. „Svarbiausia, tegu gerai įsispiria kojomis. O tu – agresyviau!“ – automobilį vairavusiam kaskadininkui prieš uždarydamas sferos landą šūktelėjo kolega. Po keleto minučių sferoje besisukusio nediduko automobilio keleivio krėsle buvusiam R.Milevičiui teko kurį laiką pasėdėti automobilyje, kad atgautų žadą.
Įspūdžiui sustiprinti – ugnies efektai
Žiūrovų kvapą gniaužė ir kiti kaskadininkų triukai. Svečiai iš Ukrainos pademonstravo vadinamuosius „kėglį“, „liūtą“, „ugnies koridorių“ ir kitus.
„Kėgliu“ vadinamas triukas, kai pagrindinis jo atlikėjas stovi ant dviejų metrų aukščio taburetę primenančios vienkartinės medinės konstrukcijos, o jo kolegos vairuojamas automobilis įsibėgėjęs ištaško konstrukciją į šipulius. Numerio sudėtingumas tame, kad kaskadininkas turi nušokti laiku ir tiksliai. Pasak renginio vedėjo, šis triukas dažnai pasibaigia kojų lūžiais, nes 2 m aukštis yra pakankamas, kad nuo jo nesėkmingai nušokus lūžtų net ir abiejų kojų kaulai.
Paklaustas, kodėl šis veiksmas vadinamas „liūtu“, kai ant lekiančio automobilio stogo tupintis kaskadininkas peršoka pro degantį lanką ir nusileidžia ant to paties stogo, J.Risnovskis žiūrovams paaiškino, jog nuo vaikystės esame įsiminę klasikinį cirko numerį, kai pro degančius žiedus šokinėja liūtai.
Panašus, tik pavojingesnis yra „koridorius“. Čia kaskadininkas turi praskrieti pro du ugnies žiedus iškart. Tarp jų šįsyk buvo dviejų metrų tarpas, nors ši komanda yra atlikusi triuką, kai kaskadininkas praskrieja 4 m ilgio ugnies koridoriumi.
Ugnies efektais buvo sustiprinti ir kiti „Skraidančių automobilių" šou numeriai. Įspūdingai atrodė iš ugnies sienos išnyrantis motociklininkas bei ugnies sprogimai ore atliekant pavojingiausią „double twist“ triuką.
Pertraukose tarp skrydžių ir sprogimų, motociklo valdymo meistriškumu žiūrovus stulbino uteniškis Šarūnas Kezys, kurio važiavimą priekiniu ar galiniu ratais, akrobatinius apsisukimus ir kitus šou veiksmus renginį vedęs A.Kanopkinas pavadino „šokiais su motociklu“.
Naujausi komentarai