Ilgas įtrūkimas
„Kauno dienos“ skaitytojai atkreipė dėmesį į visai neseniai pastatytą ir naudoti pradėtą naująjį tiltą į Nemuno salą. Tiltas sujungia salą su Karaliaus Mindaugo prospektu. Kauniečiai tikino, kad šį objektą jau raižo įtrūkimai.
„Pačiame tilto viduryje eina siūlė, kuri visa sutrūkinėjusi, iškilusi, už jos galima užkliūti. Nebėra vientisos tilto dangos. Keista, kad jau veriasi tokie įtrūkimai, jei tiltas tikrai dar net nespėjo atlaikyti didelių pėsčiųjų srautų, nes kol kas juo vaikšto tik pavieniai“, – savo pastebėjimais pasidalijo dienraščio skaitytojas Linas.
Vyras svarstė, kad galbūt buvo pasirinktos ne tokios kokybiškos medžiagos arba jos netinka mūsų klimatui, todėl skersai tilto ir atsirado įtrūkimas. Kaunietis tikino, kad jis primena sueižėjusį asfaltą, kai ant takų jį iškelia šalia augančių medžių šaknys, tačiau, suprantama, kad ant tilto medžiai neauga, todėl dėl kokių priežasčių atsirado įtrūkimas, Linas galėjo tik spėlioti.
Defektai: sutrūkinėjo skersai tilto einanti deformacinė siūlė. / Justinos Lasauskaitės nuotr.
Tvarkys rangovai
Kauno miesto savivaldybės specialistai aiškino, kad naujasis tiltas į Nemuno salą pripažintas tinkamu naudoti dar pernai, o įtrūkimą rangovai tvarkys savo lėšomis, nes objektui taikoma garantija.
„Tai deformacinė siūlė (konstrukcinis elementas). Ji reikalinga, kad tiltas toje vietoje judėtų esant temperatūros, apkrovų pokyčiams. Deformacinės siūlės vietoje atsilupo tilto dangos viršutinis sluoksnis. Tai galėjo nutikti dėl besilaikančios aukštos oro temperatūros. Naudota viršutinė pašiurkštinta (neslidi) danga turi CE ženklinimą. Ji tinkama naudoti mūsų klimatui. Šis viršutinės dangos įtrūkimas laikomas defektu. Jį šalins rangovas savo lėšomis. Statinys turi penkerių metų garantiją“, – komentavo Kauno savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius ir pridūrė, kad daugiau defektų kol kas nebuvo pastebėta.
Architektūriniai sprendimai
Primename, kad miesto valdžia planavo Nemuno salą sujungti ir su Aleksotu, tačiau kol kas neaišku, kada šios statybos prasidės Aleksoto pusėje.
Kaip atrodys abu naujieji pėsčiųjų tiltai, vedantys į Nemuno salą, buvo nuspręsta dar 2018 m. vasarą. Tuomet skelbta, kad geriausią tiltų viziją pateikė architektų komanda KILD.
57 m ir 320 m ilgio tiltus projektavo KILD atstovaujantys architektai Ivanas Ksnelašvilis, Petras Išora ir Dominykas Daunys. Ši komanda buvo nuskynusi laurus Pietų Korėjos sostinės Seulo ekologiško tilto statybos projekte.
Pristatant projektą architektai teigė, kad abiejų Nemuno salą jungiančių tiltų architektūriniai ir konstrukciniai sprendiniai parinkti tokie, kad kuo mažiau paveiktų miesto panoramą ir kraštovaizdį. Architektų teigimu, arkinis tiltas leidžia išgauti minimalius gabaritus upės erdvėse ir sukurti kelių lygių panoramines viešas erdves. Vienas esminių naujųjų Kauno tiltų projekto akcentų – 360° panoraminė apžvalga.
Kada galėtų prasidėti antrojo tilto, sujungsiančio Aleksotą ir Nemuno salą, statybos, dar nėra tiksliai žinoma. Savivaldybė buvo nurod-iusi, kad rengiamas šio objekto projektas, o statybų kaina paaiškės tik radus rangovą.
Naujausi komentarai