Keleiviai dėl tokios naujovės turi skirtingas nuomones.
„Manau, kad normalu. Užsienyje daug kur taip yra“, – dalijosi praeivė.
„Pas mus labai daug keleivių, galbūt tai nereikalinga arba nebent tuose maršrutuose, kur retas keleivių srautas“, – nuomonę išsakė moteris.
Šešerius metus autobusą vairuojantis Aurimas sako, kad keleiviams kelionės sutrumpės, o vairuotojams darbo padaugės, tačiau stotelių, kur keleivių nėra, daug.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Vakarais yra daug stotelių, kur ilgą laiko tarpą nėra keleivių ir tikrai galėtume sėkmingai nestoti“, – teigė autobuso vairuotojas Aurimas Karanda.
Apskaičiuota, kad vienas nereikalingas sustojimas užtrunka apie 15 s.
„Pagal duomenis, kuriuos mes turime, matome, kad iki 30 proc. ne piko metu gali būti tokių sustojimų, kuriuose nebus įlipama ar išlipama“, – komentavo transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Raudoni „stop“ mygtukai autobusuose yra atsiradę seniai, tačiau buvo nenaudojami, kadangi nebuvo tvarkos, kaip tą daryti. Dabar nuspręsta, kad norint išlipti, bent vienam keleiviui paspaudus mygtuką, transportas sustos stotelėje. Autobusas sustos, jei vairuotojas matys prie durų stovinčius keleivius arba stotelėje laukiančius žmones. Tvarkaraščiai keisis taip, kad net ir nesustojęs autobusas į kitą stotelę atvažiuotų nustatytu grafiku.
„Jis negalės atvažiuoti greičiau. Jis lėčiau važiuos. Ateityje mes pakoreguosime“, – sakė „Kauno autobusų“ vadovas Mindaugas Grigelis.
Trumpinant keliones, tikimasi pritraukti daugiau keleivių į viešąjį transportą ir sutaupyti.
„Kiekvienas sustojimas yra papildomi energetiniai resursai. Tikimės taupyti“, – teigė M. Grigelis.
Apie 70 proc. apklaustų keleivių pritaria naujovei. Vadovas sako, kad nuolat sulaukdavo kritikos, kad autobusas stodavo ten, kur nėra nei įlipančių, nei išlipančių.
„Sulaukdavome nemažai skundų, ypač žiemą, kai sninga, pusto“, – komentavo M. Grigelis.
Kiekvienas sustojimas yra papildomi energetiniai resursai. Tikimės taupyti.
Visgi skundų lavinai, kol žmonės pripras prie naujos sistemos ir skųsis, kad pravažiavo reikiamą stotelę, ruošiamasi.
„Kaunas jau didelę dalį investavo į infrastruktūrą. Turime didžiąją dalį naujų autobusų ir troleibusų, kuriuose yra techniniai sprendimai, yra „stop“ mygtukai, yra ekranai“, – teigė M. Matusevičius.
Pasak darbuotojų profsąjungos vadovo, taip tikimasi išspręsti autobusų vėlavimo problemą, už ką vairuotojai gaudavo nuobaudas.
„Sustodavo prie kiekvieno stulpo, kur nėra keleivių“, – sakė darbuotojų profesinės sąjungos vadovas Bronius Bučelis.
Kaunas pirmasis miestas Lietuvoje, kur visas viešasis transportas stos stotelėse tik paspaudus „stop“ mygtuką arba jei stotelėje bus keleivių. Vilniuje ir Klaipėdoje kursuoja greitieji autobusai, nestojantys tam tikrose stotelėse.
Naujausi komentarai