Pereiti į pagrindinį turinį

Automobilių apgultis centrinėse Kauno gatvėse verčia imtis pokyčių: miestas – ne stovėjimo aikštelė

2022-03-15 08:40
DMN inf.

Dėl nuolatinio ir vis didėjančio centrinės miesto dalies apkrovimo automobiliais Kaune siūloma imtis papildomų sprendimų. Jie – nepopuliarūs, bet būtini, siekiant išvaduoti gatves nuo tankiai užstatomų transporto priemonių, kurios neretai paliekamos net ištisiems savaitgaliams. Planuojama plėsti mokamas žalias automobilių stovėjimo teritorijas ir prailginti rinkliavos rinkimo laiką geltonoje, raudonoje bei mėlynoje zonose. Parkavimo tvarkos naujovės įsigaliotų nuo balandžio.

Lieka nuo penktadienio

Rinkliavas administruojančios biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ direktorius Justas Limanauskas pastebi besiformuojančią ydingą vairuotojų praktiką. Pasak jo, centrinėse gatvėse fiksuojama didėjanti transporto apgultis būtent savaitgaliais.

Daugelis kauniečių, šeštadienį ar sekmadienį atvykę į miesto centrą, susiduria su stovėjimo vietų trūkumu. Nemažai jų užima dar nuo penktadienio vakaro čia „nakvoję“ ir užsilikę automobiliai.

„Gali nuskambėti paradoksaliai, tačiau tikrai nenorime, kad gatvės būtų užgultos vien paliktais automobiliais ir miestas taptų nesibaigiančia parkavimo aikštele. Tokie intensyvūs transporto srautai pirmiausia prasilenkia su šių dienų ekologijos normomis, o taip pat ir komplikuoja kitų eismo dalyvių, ypač greta gyvenančių kauniečių judėjimą“, – teigė J. Limanauskas.

Kauno m. savivaldybės nuotr.

Probleminės vietos aplink centrą

Tuo metu darbo dienomis rinkliavos už parkavimą vengiantys vairuotojai dažnai savo transporto priemonėmis apkrauna šalia senamiesčio bei naujamiesčio esančias teritorijas ir taip sukuria nepatogumų aplinkiniams gyventojams.

„Reaguodami į situaciją, inicijuojame atitinkamus sprendimus. Savaitgaliais siūlome rinkliavą rinkti geltonoje, raudonoje ir mėlynoje zonose, o darbo dienomis galiojanti žalia būtų išplėsta į centro periferiją. Suprantame, kad tokie pokyčiai visuomenėje nėra populiarūs, bet tik konkrečios priemonės padės išspręsti kylančias problemas.

Kaunas, kaip ir kiti Lietuvos ar Europos didmiesčiai, įgyvendina Darnaus judumo planą ir siekia sumažinti centrinių gatvių apkrovimą automobiliais. Be to, naujovės turėtų dar labiau paskatinti gyventojus rinktis alternatyvius kelionės būdus viešuoju transportu ar dviratėmis transporto priemonėmis“, – sakė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Plečiamos žalios parkavimo zonos

Pagal naująją tvarką į pigiausią, žalią, rinkliavos zoną patektų teritorija tarp Šv. Gertrūdos, Jonavos, Telšių gatvių ir Savanorių prospekto. Pokyčiai paliestų ir nedidelę dalį kvartalo šalia Autobusų stoties: Totorių, Baritonų, V. Mykolaičio-Putino, Dainos, Sopranų, Tenorų, Bažnyčios, Stakių ir K. Būgos gatves.

Dabar užimtumas šiose teritorijose siekia apie 85 procentus. Rinkliavos įvedimas minėtose gatvėse prisidėtų sprendžiant kitą vietos gyventojams opią problemą – įvažiavimų užstatymą aplink gyvenamuosius namus.

Diegiant pakeitimus ir įtraukiant naujas teritorijas, atsižvelgta į nuolat vykdomus gatvių apkrovimo stebėjimus bei jų rezultatus.

Supaprastinant rinkliavų dydžių tvarką, dalį Tvirtovės alėjos siūloma priskirti pigesnei – žaliai – zonai. Tokios pat spalvos rinkliavos teritorija taptų ir aikštelės, esančios Karaliaus Mindaugo prospekto bei Kaunakiemio gatvės ribose.

Parkavimo pokyčiai numatyti ir pačiame Karaliaus Mindaugo prospekte, kur įprastas užimtumas siekia net 95 proc. Čia iki šiol esamą žalią parkavimo zoną pakeistų mėlynoji.

Plačiau apie parkavimo zonas mieste ir jų įkainius galima rasti internete: bit.ly/ParkavimasKaune.

Prevencija prieš „užmaršumą“

Siekiant mažinti piktnaudžiavimo rizikas mažiausių įkainių zonose, siūloma keisti „užmaršties“ mokestį.

Įsigaliojus naujajai tvarkai, vairuotojai, nesusimokėję už automobilio stovėjimą mėlynoje, mėlynoje S, žaliojoje, paplūdimio bei riboto stovėjimo laiko zonų aikštelėse, per artimiausias 30 kalendorinių dienų įstaigai „Parkavimas Kaune“ turėtų sumokėti 10 eurų rinkliavos mokestį.

Raudonoje zonoje šis mokestis siektų 15 eurų, geltonoje – 25, o oranžinėje – 32 Eur.

Taip pat siūloma keisti įkainius devyniose ilgalaikio stovėjimo zonos aikštelėse. Jose lengvųjų automobilių stovėjimas vienai parai kainuotų 2 eurus, vienam mėnesiui – 35 Eur, o trims mėnesiams – 90 Eur.

Be to, priėmus naujus sprendimus, specialūs stovėjimo leidimai būtų išduodami tik gryniesiems elektromobiliams, į šią kategoriją neįtraukiant plug-in hibridinių automobilių.

Dėl numatomų pokyčių patvirtinimo Kauno miesto taryba spręs artimiausiame posėdyje kovo 22 d.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų