Pagaliau pristatyti visuomenei
Kauno miesto savivaldybė ir bendrovė „Kauno autobusai“ paskutinę rugsėjo dieną pristatė naujus troleibusus „Solaris“, kurie palaipsniui pakeis senus „Škoda“ troleibusus.
Sutartis su Lenkijos bendrove pasirašyta prieš metus. Tuomet žadėta, jog pirmieji troleibusai Kauną pasieks rugpjūtį, tačiau į mieto gatves naujas viešasis transportas išrieda tik dabar.
„Kauno autobusų“ atstovai tikino, jog kai kurios pirmųjų troleibusų specifikacijos neatitiko to, ką buvo numatęs miestas, todėl rangovai turėjo tas detales pakeisti. Dėl šių priežasčių užtruko naujųjų troleibusų pristatymas.
„Tai labai ilgai laukta šventė. Senieji troleibusai tarnavo daugiau nei 30 metų, tai dabar juos išlydime į atsargą. Nauji troleibusai yra lai geras pirkinys. Miestas išmoko rimtai derėtis ir nusipirko juos už labai gerą kainą. Gera ir spalva – žalia, nes Kaunas visada bus ekologiškas ir sutvarkytas miestas“, – troleibusų pristatymo šventėje kalbėjo Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis.
„Labai smagu matyti, kai miesto ir Europos Sąjungos investicijos pasiekia tikslą ir dirba žmonėms, gerina paslaugas ar aplinką. Kartu miestas tampa patrauklesniu, sėkmingesniu“, – sveikinimo žodį tarė Europos komisijos atstovybės Lietuvoje vadovas Arnoldas Pranckevičius.
„Kauno autobusų“ vadovas Mindaugas Grigelis pristatymo metu keleiviams pranešė gerą naujieną. Visą šią savaitę naujausiais troleibusais keleiviai galės važinėti nemokamai, todėl gal kartais bus proga stotelėje palaukti naujos transporto priemonės ir už kelionę nemokėti, nei sėsti į seną troleibusą ir pirkti bilietą.
Šiuo metu Kauną jau yra pasiekę aštuoni nauji troleibusai. Kas savaitę miestą pasieks dar kas septynias aštuonias transporto priemones. Planuojama, kad visi nauji troleibusai į Kauną atvažiuos iki metų pabaigos.
Patogios kelionės
Kartu su naujomis transporto priemonėmis miestas taip pat atnaujins kontaktinį tinklą, kuris leis troleibusams per sankryžas važiuoti patikimiau ir gerokai greičiau.
Komfortiški, modernūs, aukščiausios kokybės žemagrindžiai troleibusai turi daugiau sėdimų vietų, vietą neįgaliajam, efektyvų salono kondicionavimą ir šildymą, aukštos kokybės informavimo sistemas, vaizdo stebėjimo kameras, ergonomišką vairuotojo darbo vietą. Keleiviai galės jaustis saugiau, nes jie bus apsaugoti nuo prispaudimo, t.y., durų uždarymo metu tarp durų atsiradus kliūčiai, jos automatiškai atsidarys. Pagal individualų užsakymą Lietuvoje gamintame sėdynių gobelene keleiviai atras ir šalies vėliavos spalvų fragmentus.
Keleivių patogumui naujuose troleibusuose įrengtos penkios USB jungtys, saugumą užtikrins dvi vidaus ir viena lauko kameros, o pageidaujantys keliauti su dviračiu, jį galės pasistatyti specialiai tam skirtoje vietoje.
Šiuolaikišką informacijos perdavimą įvairiais formatais garantuos du aukštos kokybės multimedijos ekranai, o geresnį salono apšvietimą keleiviams užtikrins naujoviška LED apšvietimo sistema.
Naujus troleibusus vairuoti taip pat bus gerokai patogiau. Vairuotojai naujose transporto priemonėse dirbs pilnai uždarose, kondicionavimo sistemą turinčiose kabinose, o jų patogumui troleibusų ratuose sumontuota slėgio ir temperatūros stebėsenos sistema leis nuolat sekti ratų techninę būklę, taip juos apsaugojant ne tik nuo gaisro, bet ir eismo įvykių. Vairuotojų pasirengimą kelionės pradžiai ir jos metu nuolat tikrins alkoblokai.
Užtruko pritaikymas
Pristatytas bendrovei „Kauno autobusai“ troleibusas buvo testuojamas, tikrinamas ir integruojamas į bendrovės sistemą. Dėl to į Kauno gatves nauji troleibusai išvažiavo maždaug mėnesiu vėliau nei planuota.
Naujų troleibusų vairuotojams buvo rengiami mokymai pagal saugaus ir ekonomiško vairavimo programą, o remonto personalas buvo apmokytas atlikti troleibusų garantinį ir po garantinį remontą bei troleibusų techninės priežiūros ir diagnostikos darbus.
Neliks senųjų troleibusų
Iki metų pabaigos į miesto gatves išriedėsiantys 85 naujieji troleibusai atitiks aukščiausius kokybės standartus, troleibusuose bus 33 sėdimos vietos, jie talpins iki 85 keleivių. Iki metų pabaigos visas bendrovės troleibusų parkas bus žemagrindis.
Per metus beveik 80 mln. keleivių Kaune vežančio viešojo transporto atsinaujinimas kainavo 29,4 mln. Eur iš kurių 7,9 mln. Eur skyrė Europos Sąjunga, o 1,6 mln. miesto savivaldybė. Iš Lenkijos bendrovės „Solaris Bus & Coach S.A“ įsigytų transporto priemonių kaina buvo mažiausia regione.
Originalus atsisveikinimas
Miestas sugalvojo originalią idėją, kaip atsisveikinti su senaisiais „Škoda“ troleibusais. Portalas kauno.diena.lt primena, kad ant visų šių transporto priemonių leista išlaisvinti menininkų fantaziją, tad dabar mobiliojoje gatvės meno parodoje „Atia senienos, labas naujienos!“ galima pamatyti įvairiausių piešinių.
Štai menininkas Marius Skorupskas ant senojo troleibuso perpiešė kosmosą ir kosmonautą. Toks pats gatvės meno piešinys puošia Lietuvos sporto universiteto pastatą. Ant troleibuso yra ir „Naktis zoologijos sode“. Šis piešinys ant troleibuso vaizduoja įvairius gyvius, leidžia pafantazuoti, kaip gyvūnai Kaune esančiame zoologijos sode atrodo tamsiuoju paros metu.
Gatvės menininkai atidavė duoklę ir Kauno istorijai. Ant senosios „Škodos“ jau yra mieste seniau veikusios spaustuvės motyvai, istorinės asmenybės – japonų vicekonsulas Čijunė Sugihara ir Pasaulio teisuolis olandas Janas Zwartendijkas.
Šioje parodoje yra nutapytas ir Kauno centrinis paštas, IX forto memorialas. Yra ir linksmesnių troleibusų, padabintų zebro „kamufliažu“, Lietuvos trispalve ar socialiniame tinkle „Facebook“ naudojamomis širdelėmis ir patiktukais ar mažiesiems kauniečiams sukurto Kauniuko atvaizdu.
Naujausi komentarai