Didžiausias Baltijos šalyse tokio pobūdžio renginys – puiki erdvė įmonėms ir organizacijoms pristatyti vystomą veiklą, inovacijas, užmegzti ir plėtoti bendradarbiavimo tinklą. Parodos organizatoriai skatina nedelsti – dalyvių registracija įsibėgėjo.
Žvilgsnis į ateitį
Pasakodama apie VDU ŽŪA Verslo ir socialinės partnerystės centro (VSPC) jau 29-ą kartą organizuojamą tarptautinę parodą „Ką pasėsi... 2025“, direktorė Rita Petlickaitė džiaugiasi, kad parodos aktualumas, dalyvių ir lankytojų susidomėjimas kasmet auga.
„Visų pirma, parodai išskirtinumo suteikia jos mastas. Renginys vyksta 15 ha lauko teritorijoje ir trijų parodų paviljonuose, jų bendras plotas – daugiau kaip 7 tūkst. kv. m. Ne veltui paroda kartais lyginama su pirmaujančia pasauline žemės ūkio technologijų paroda, vykstančia Hanoveryje, Vokietijoje. Sakoma, kad „Ką pasėsi... 2025“ – mažoji jos versija. „Ką pasėsi...“ – didžiausia žemės ūkio paroda Baltijos šalyse, vykstanti ne kur kitur, o VDU Žemės ūkio akademijoje, turinčioje puikią parodų infrastruktūrą. Susiformavusi ilgametė renginio tradicija – dar vienas parodos išskirtinumas. Jau kitąmet švęsime parodos „Ką pasėsi...“ 30-ą jubiliejų. Tai rodo, kad šis renginys ypač svarbus visam žemės ūkio sektoriui“, – sako R. Petlickaitė ir priduria, kad paroda kiekvienais metais auga.
Paroda – puiki platforma ne tik įmonių reklamai, kontaktams su klientais stiprinti, bet ir naujausių žinių sklaidai. Organizatorių teigimu, per visą parodų „Ką pasėsi...“ istoriją surengta daugiau kaip 2 tūkst. seminarų, jų klausytojų skaičius viršija 14 tūkst.
Netrūksta naujovių
„Nepaisant populiarumo, paroda – nemokama. Joje galima rasti ne tik žemės ūkio technikos ar įrangos, atsarginių dalių, įrankių, daugybę kitų ūkiui reikalingų produktų, bet ir įvairių smulkmenų; vykstantys skirtingo formato renginiai lankytojus taip pat traukia. Galbūt dėl to ši paroda taip mėgstama, nes vienoje vietoje galima rasti plačiausią spektrą naujovių. Naudingų dalykų parodoje randa kiekvienas atvykęs, nepaisant labai skirtingų interesų. Klausimas apie parodos naujienas kaskart šiek tiek sutrikdo. Juk paroda skirta naujausių technologijų ir žinių sklaidai, taigi kasmet čia daugybė naujovių. Tačiau organizacinių pasikeitimų tikrai bus. Seminarų ir diskusijų zona šiemet išsiplės – su įdomiomis temomis lankytojų lauksime ne tik įprastose salėse, bet ir parodų scenoje. Tikimės, kad oro sąlygos leis surengti dronų ir tiksliojo tręšimo technologijų demonstravimą lauko teritorijoje. Staigmeną lankytojams šiemet ruošia ir ūkininkai – parodoje jie surengs senovinių, taip pat savos gamybos traktorių ekspoziciją“, – laukiančių naujienų paslapties šydą praskleidžia R. Petlickaitė.
Parodos „Ką pasėsi...“ pažanga kokybės prasme nuolat didėja, o dalyviai ir lankytojai tampa vis dalykiškesni.
VDU ŽŪA VSPC Parodų organizavimo skyriaus vadovė dr. Rima Pranaitienė priduria, kad parodoje, kaip ir kasmet, laukiamos įmonės ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio. „Didžiuojamės ilgamečiais dalyviais, kurie prisistato parodoje (dalis jų nepraleidžia nė vieno renginio) ir kartu su mumis puoselėja jo tradiciją. Stebime šių įmonių augimą ir kartu su jomis džiaugiamės, kad jų Lietuvai pristatomi inovatyvūs produktai ir sprendimai prisideda prie žemės ūkio sektoriaus plėtros. Parodoje laukiame ir naujų dalyvių, kurių, kaip rodo patirtis, būna apie 20 proc. Tikimės ir jaunų, ambicingų ir perspektyvius verslus vystančių organizacijų. Raginame nepraleisti progos pristatyti produktus, pasidalyti patirtimi ir užmegzti vertingų ryšių“, – komentuoja dr. R. Pranaitienė ir atkreipia dėmesį, kad paroda atvira tiek didelėms, tiek mažoms įmonėms.
Be to, parodos organizatorių tikslas – skatinti bendradarbiavimą tarp skirtingų šalių, todėl laukiama ir užsienio šalių atstovų.
Atliepia lūkesčius
Organizatorių teigimu, parodoje dalyvaujančios įmonės gana aiškiai įvardija savo tikslus. Paskutinės apklausos, vykdytos 2023 m., duomenimis, dažniausia dalyvavimo parodoje priežastis buvo įmonės reklama (94,6 proc.), siekis tiesiogiai bendrauti su klientais ir ištirti rinką (92,8 proc.), galimybė pademonstruoti naujus produktus ar technologijas (85,5 proc.), parduoti savo produktus ar paslaugas (83,7 proc.). Didžioji dalis įmonių pažymėjo, kad užsibrėžtus tikslus pavyko pasiekti.
„Tenka pastebėti, kad dalyviai renkasi skirtingas prisistatymo parodoje strategijas, ir tai suprantama, nes skiriasi pačių organizacijų kultūra, dalyvavimo parodoje tikslai ir lūkesčiai. Kita vertus, lankytojų apklausos duomenys rodo, kad absoliuti jų dauguma į parodą atvyksta norėdami susipažinti su produktais, eksponatais ir ekspozicijomis“, – teigia VSPC direktorė R. Petlickaitė.
Užsimezga bendradarbiavimas
Parodoje įvyksta daugybė kontaktų – juk dėl to čia ir susirenkama. Gerai žinomoms įmonėms paroda padeda išlaikyti žinomumą ir ryšį su klientais, neretai čia patvirtinamos sutartys, vyksta aktyvūs pardavimai.
„Mažai žinomoms įmonėms paroda „Ką pasėsi...“ neretai tampa tramplinu į žinomumą ir populiarumą. Be to, parodos vyksta akademinėje aplinkoje, o tai puiki galimybė išnaudoti mokslo potencialą. Nenuostabu, kad būtent parodoje „Ką pasėsi...“ užsimezga betarpiški mokslo ir verslo kontaktai, vėliau virstantys bendrais mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) ar kitokiais projektais. Yra ne vienas pavyzdys, kai įmonės dalyvavimas parodoje virsta ilgalaikiu bendradarbiavimu su universitetu, o bendrų interesų sritys stipriai išsiplečia. Toks bendradarbiavimas augina ne tik įmones, bet ir mokslininkų bendruomenę, nes atliekama daugiau į konkrečius poreikius orientuotų tyrimų, sukuriama naujų produktų“, – parodoje kuriamą bendrystę aptaria VDU ŽŪA Verslo ir socialinės partnerystės centro direktorė R. Petlickaitė.
Įmonės, parodoje pristatančios pačius inovatyviausius, naujausius ir moderniausius produktus, turi unikalią galimybę dalyvauti eksponatų konkurse.
„Kviečiame teikti paraiškas šiam konkursui, kuris yra neatsiejama parodos „Ką pasėsi...“ dalis. Šiame konkurse įmonės varžosi dėl dešimties vienodos vertės medalių – jais apdovanojami geriausi parodos eksponatai. Paraiškas vertins komisija, sudaryta iš žemės ūkio sektoriaus ekspertų, mokslininkų ir specialistų, turinčių ilgametę patirtį ir specialių žinių. Nugalėtojai bus apdovanoti unikaliais, išskirtiniais rankų darbo medaliais – juos kuria žinomas menininkas Marijus Petrauskas. Matome, kad įmonėms toks įvertinimas yra svarbus, kuria jų produktams papildomą vertę“, – sako VDU ŽŪA Verslo ir socialinės partnerystės centro Parodų organizavimo skyriaus vadovė dr. R. Pranaitienė. Ji kviečia parodoje dalyvaujančias įmones pasinaudoti šia puikia galimybe ir pristatyti geriausią produktą, kuris galėtų būti vertinamas konkurse.
„Parodos „Ką pasėsi...“ pažanga kokybės prasme nuolat didėja, o dalyviai ir lankytojai tampa vis dalykiškesni, orientuoti į tikslą, turintys vis daug žinių ir ieškantys papildomos vertės. Įmonių ekspozicijos kasmet vis modernesnės, kaskart randama vis naujų būdų patraukliai prisistatyti klientui. Mes, organizatoriai, siekiame įnešti naujovių ir išlaikyti renginio dinamiškumą. Norime, kad ekspozicijos būtų ne vien statiškos, todėl jau šiemet lankytojams pasiūlysime naujų parodos erdvių su produktų ir technologijų demonstravimu. Jos bus demonstruojamos VDU Žemės ūkio akademijos mokomojo ūkio laukuose, šalia parodų paviljonų, – lankytojams bus suteikta galimybė tiesiogiai stebėti šiuolaikinių technologijų taikymą žemės ūkyje ir pamatyti, kaip šios inovacijos gali pagerinti ūkininkavimo efektyvumą“, – parodos siūlomas naujoves vardija dr. R. Pranaitienė.
Atvira inovacijoms
Agrosektorius išgyvena įvairių transformacijų, ir klausimas, kaip išlaikyti sektoriaus ir jo dalyvių konkurencingumą, kasdien aktualesnis.
Paroda rodo, kad Lietuvos žemės ūkio sektoriaus bendruomenė yra labai atvira inovacijoms – pokytis sektoriuje technologine prasme yra milžiniškas.
„Įmonėms siūlome nedelsti, nes parodos ekspozicijos sparčiai pildosi. Kviečiame tapti parodos „Ką pasėsi... 2025“ dalimi. Dalyvių registracija vyksta iki 2025 m. vasario 26 d. svetainėje expoacademia.lt. Registracijos metu bus galima pasirinkti norimą vietą, pareikšti norą dalyvauti geriausių eksponatų konkurse, organizuoti savo įmonės seminarą. Iškilus klausimų organizatoriai visada siūlo susisiekti“, – kviečia dr. R. Pranaitienė.
Naujausi komentarai