Bandomasis plaukimas iš Kauno į Nidą ir atgal buvo sėkmingas, tačiau laivo savininkai vis dar murkdosi biurokratijos liūne.
Lietuvos transporto saugos administracijos atstovai teigia, kad trūksta tik tokio laivo klasės sertifikato. Jis turintis įrodyti, kad laivas atitinka jam keliamus papildomus reikalavimus. "Lietuvoje yra šešios sertifikuotos bendrovės, kurios gali suteikti tokius sertifikatus", – sakė administracijos atstovas ryšiams su žiniasklaida Irmantas Kuzas. Anot jo, laivo savininkams gavus minėtą dokumentą, jį tektų administracijai pateikti elektroniniu būdu ir leidimas plukdyti keleivius būtų išduotas. "Leidimui nereikėtų antrą kartą atlikti techninės apžiūros", – sakė I.Kuzas.
„Raketos“ tipo laivas plukdys iš Kauno į Nidą
Plaukimus organizuosiančios įmonės "Vandens kelias" vadovas Nerijus Šilgalis akcentavo, kad išpildyti visi reikalavimai, įrodyta, kad laivas yra saugus plukdyti keleivius. Anot jo, saugumo priemonių imtasi netgi daugiau, nei reikalaujama.
Iškilus netikėtoms kliūtims, N.Šilgalis laukia teisininkų verdikto, ar laivui iš tikrųjų reikalingas institucijos įvardytas sertifikatas. "Atsinešėme į laivą nenormalų kiekį dokumentų ir aiškinamės", – "Kauno dienai" kalbėjo N.Šilgalis, kuris kaip teigė, lygiagrečiai jau yra pateikęs užklausimus reikalaujamus sertifikatus išduodančioms įmonėms. Pašnekovas neslėpė esąs sutrikęs, nes, jo teigimu, laivas yra upių, o minėtos įmonės, kaip paaiškėjo, dirba su jūriniais laivais.
Laivas „Raketa“ ruošiamas nuleidimui į vandenį
Užsiminus apie nuostolius dėl neribotam laikui nukelto starto, N.Šilgalis teigė neturėjęs laiko jų skaičiuoti. "Pinigai – nežinau, bet moralinis, emocinis nuostolis – neįkainojamas. Žmonės susiplanavę atostogas, savo keliones, užsisakę viešbučius. Mes kiekvieną dieną jiems sakome: "Rytoj, rytoj, rytoj." Ir vis dar niekaip neišplaukiame. Milžiniški nuostoliai. Emocine, moraline prasme tai yra žlugdymas", – kalbėjo N.Šilgalis.
Jis prašo bent laikino leidimo šį navigacijos sezoną "Raketa" plukdyti keleivius, kol bus išsiaiškinta dėl reikalaujamo sertifikato reikalingumo.
Pinigai – nežinau, bet moralinis, emocinis nuostolis – neįkainojamas. Žmonės susiplanavę atostogas, savo keliones, užsisakę viešbučius.
Į rekonstruotą "Raketą" telpa 58 keleiviai. 240 km Nemunu per Kuršių marias iki Nidos bus įveikiami per keturias valandas. Plaukiama apie 60 km/val. greičiu.
"Tai visiškai tas pats laivas, kuris į Nidą plaukiojo nuo 1963 m. Jis nuostabiai geros būklės, įvertinus tai, kad pastaruosius septynerius metus jis stovėjo, juo nebuvo plaukiojama", – pasakojo N.Šilgalis.
Keleivių patogumui prie staliukų įrengti kištukiniai lizdai, USB jungtys. Įrengtas baras, kuriame bus maisto ir gėrimų. Prie šešiaviečių staliukų susėsti tilps 48 žmonės, dar 10, įsitaisiusių pirmoje ir antroje eilėse esančiose kėdėse be staliukų, galės gėrėtis vaizdu pro priekinį langą.
Legendinė greitaeigė „Raketa“ nuleista į Nemuną
Plaukimo metu bus galima būti ne tik po stogu, bet ir išeiti į lauką. Ten įrengta papildomų sėdimų vietų.
Kaune keleiviai bus paimami uoste, esančiame prie "Combo" ir išleidžiami Nidos senajame uoste.
Naujausi komentarai