Pereiti į pagrindinį turinį

Kauniečiai sutrikę: nesulaukę pensijų negali ir prisiskambinti

2019-01-15 09:24

Nuo sausio pensijas į namus kauniečiams neša nebe "Lietuvos pašto", o bendrovės "Bastaras" darbuotojai. Ne vienas pensininkas skundžiasi, kad laiku negavo pensijos, o su bendrove susisiekti niekaip nepavyksta.

Situacija: nesulaukę pensijų kauniečiai skundžiasi negalintys ir prisiskambinti jų išnešiotojams.
Situacija: nesulaukę pensijų kauniečiai skundžiasi negalintys ir prisiskambinti jų išnešiotojams. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Senjorai sunerimo

Apie pokyčius "Sodra" gyventojus įspėjo iš anksto, taip pat informuodama, kad pensijos bus pristatomos pagal tą patį grafiką kaip ir anksčiau, nurodydama bendrovės kontaktinius telefono numerius, jeigu gyventojams kiltų klausimų.

Klausimų jau kilo ne vienam kauniečiui ar jų artimiesiems. Nesulaukę pensijų žmonės sunerimo, o kai kuriems tokia painiava sukėlė labai keblią situaciją. "Negalima taip tyčiotis iš pensininkų", – teigė į "Kauno dieną" besikreipusi kaunietė Vita (pavardė redakcijai žinoma), kartu su kita moterimi besirūpinanti ir globojanti sunkiai vaikštančią ir vos prigirdinčią pensininkę.

Moteris pasakojo, kad "Bastaro" nurodytais telefono numeriais jai niekaip nepavyko prisiskambinti, nors tą bandė padaryti tris dienas iš eilės. Iš pradžių norėjo suderinti laiką, kada numatytą dieną laukti darbuotojo, o jo taip ir nesulaukusi, bandė skambinti norėdama paklausti, bent kurią dieną jo galima tikėtis.

"Problema ta, kad pensininkė, dėl kurios norėjau suderinti laiką, beveik negirdi, negali bendrauti nei telefonu, nei atidaryti durų, nes gali negirdėti skambučio, sunkiai vaikšto. Ji jau penkiolika metų iš namų niekur neišeina. Mes jai ir valgyti nešam, ir visa kita", – pasakojo moteris.

Globojamai senjorai pensiją visuomet atnešdavo 11 d., išskyrus, jeigu ji sutapdavo su savaitgaliu. Tuomet atnešdavo pirmadienį. Žinodama laiką, kuri nors moteris laukdavo paštininko, kad galėtų jį įleisti į pensijos gavėjos butą.

Sudėtinga situacija

Pasikeitus pensijų nešiotojų bendrovei ir sausio 11 d. nesulaukusios darbuotojo bei niekaip negalėdamos prisiskambinti į bendrovę, moterys suko galvas, ką daryti. "Močiutė norėjo laikyti atviras buto duris, kad nepražiopsotų darbuotojo. Bet taip elgtis – labai nesaugu. Sugalvojome ant durų užklijuoti lapą su mūsų kontaktais", – pasakojo ponia Vita.

"Tačiau neseniai kaimynė paskambino, kad pensiją jau atnešė. Sutarė su tuo vyru, kad nuo šiol pensiją neš 14 d. ir kad jis mums skambins, kad atrakintume", – pirmadienį priešpiet telefonu pasakojo ponia Vita.

Ji pasakojo, kad ir į "Sodrą" prisiskambinti buvo sudėtinga, kai norėjo pasitikslinti, kada turi būti atnešamos pensijos pasikeitus tvarkai. "Dvi dienas skambinau, vis muzika grojo. Trečią dieną bandžiau ryte, šiaip ne taip atsiliepė darbuotoja", – pasakojo kaunietė.

Moteris teigė mananti, kad su tuo susidūrė ne vienas pensininkas, kuriam pensija pristatoma į namus. Ir tai tiesa. Sekmadienį portale rekvizitai.lt buvo paliktas toks atsiliepimas apie "Bastarą": "Jūsų įmonė nevykdo deklaruotos veiklos. Iš anksto susisiekiau tel. 867712432. Atsiliepusi, bet neprisistačiusi darbuotoja užtikrino, kad pensiją atneš tą pačią dieną, kaip ir nešdavo įmonė "Lietuvos paštas". Pasakius, kad tai bus šeštadienis, darbuotoja patikino, kad jie dirba ir šeštadieniais, kad tikrai bus atnešta iki pietų, t.y. 13 val. Nepasidomėjo, ar tai vaikštantis asmuo, ar bus kam atidaryti duris, teigė, kad jie viską žino ir liepė laukti pensijos. Specialiai atvažiavau 150 km., laukiau iki 13.20 val., bet niekas jokios pensijos neatnešė! Prašau suderinti su manimi, kada bus atnešta pensija, nes atvykti su visais įgaliojimais 150 km. tikrai sudėtinga. Taip pat prašau informuoti, kaip kompensuosite nevykdomas jums deklaruotas funkcijas. Įdomu, kokiu būdu laimėjote konkursą, ar reikia kreiptis į viešųjų pirkimų tarnybą, kad išsiaiškintų skaidrumą?"

Dvi dienas skambinau, vis muzika grojo. Trečią dieną bandžiau ryte, šiaip ne taip atsiliepė darbuotoja.

Sausio 11 d. minėtame tinklalapyje palikti dar du panašaus pobūdžio atsiliepimai, susiję su minėta bendrove.

Neteisingi adresai?

"Bastaro" vadovas Paulius Rakauskas "Kauno dienai" neneigė, kad yra problemų dėl pensijų pristatymo laiku bei susisiekimo galimybės su bendrove. "Yra didelis skambinančių žmonių srautas. Žmonės bando tikslinti adresus. Su kiekvienu žmogumi gal ir nepavyksta susikalbėti", – pripažino P.Rakauskas.

Paklausus, dėl kokių priežasčių vėluojama atnešti pensijas, jis tikino, kad taip nutinka, nes bendrovei pateiktais adresais pensijos gavėjų kartais nerandama. "Greičiausiai taip yra dėl adresų neatitikimo. Visko gali būti nutikę", – teigė bendrovės vadovas.

Anot jo, iš "Sodros" gauti ne šiaip klaidingi adresai, o adresai, kuriais kažkada pensijų gavėjai gyveno, tačiau šiuo metu nebegyvena.

"Žmonės greičiausiai persikraustė ir neinformavo", – sakė P.Rakauskas. Patikslinus, kad minėtu Kauno atveju, moteris mažiausiai penkiolika metų gyvena tame pačiame bute ir iš jo net neišeina, vadovas teigė daugiau komentarų pateikti negalintis.

"Galima pasakyti, kad žmonėms reikia šiek tiek kantrybės", – prašė P.Rakauskas. Pasak jo, bandymai surasti žmones, kurie pakeitę adresus, bet apie tai nepranešę, apsunkina pensijų pristatymą ir tiems, kurie gyvenamosios vietos nekeitė. "Aiškinamės ir visi neatitikimai lenda lauk", – dėstė "Bastaro" atstovas. Jis teigė, kad sausį pensijas nešioti stengiasi ir šeštadieniais.

P.Rakauskas neneigė ir to, kad bendrovė dar ieško žmonių, norinčių ir galinčių pristatyti pensijas. "Mes nuolat ieškome žmonių visoje Lietuvoje, ten, kur dirbame. Kad būtų kuo pakeisti susirgusius ar darbą norinčius keisti žmones. Tai yra normali praktika", – kalbėjo vadovas.


Į klausimus atsako "Sodros" Komunikacijos skyriaus vedėjas Saulius Jarmalis.

– Kaip pakomentuotumėte esamą situaciją?

– Kaune nuo šių metų pradžios pasikeitė įmonė, kuri pristato pensiją į namus. Bendrovė "Bastaras", turinti 20 metų tokios veiklos patirtį, laimėjo viešųjų pirkimų konkursą. Apie pasikeitimus gyventojai buvo informuoti iš anksto.

Bendrovė pirmąjį mėnesį turėtų laikyti panašaus grafiko, kokiu pensijos buvo pristatomos iki šiol, bet gali būtų vienos kitos dienos nukrypimas. Džiugu, kad pensija jau buvo pristatyta, o kitais mėnesiais ji bus atnešama pagal grafiką, kurį pensiją atnešęs darbuotojas suderino su pensijos gavėju, todėl daugiau nesklandumų nekils. Atsiprašome dėl šiokių tokių nepatogumų šį pereinamąjį laikotarpį.

Taip pat atkreiptume dėmesį, kad iki šiol pensijos kai kuriems gyventojams buvo pristatomos pagal kitokį grafiką, negu buvo nustatytas, ir netgi ne visada tuo adresu, kuris iš tiesų nurodytas grafike. Dėl to dalis gavėjų nesulaukė pensijos įprastu laiku.

– Ar esate gavę skundų dėl "Bastaro" veiklos?

– Ši bendrovė paslaugas iki šiol ne vienerius metus teikė Klaipėdoje, Alytuje ir nusiskundimų dėl jų veiklos neturėjome. Tačiau šį mėnesį esame sulaukę iš gyventojų informacijos, kad pensija nebuvo pristatyta jiems įprastą dieną. Visos pensijos bus pristatytos, kaip numatyta, iki mėnesio 26 dienos, o neradus gavėjo, jos bus atnešamos pakartotinai.

– Visiems viešai buvo žadėta, kad pensijos bus nešamos tą pačią dieną ir panašiu metu kaip anksčiau. Kodėl tai buvo viešinta, jeigu bendrovė to nesilaiko?

– Buvo pranešta, kad planuojama ir siekiama atnešti pensijas tuo pačiu ar artimu grafiku, kaip ankstesniais mėnesiais. Iš tiesų pristatymo valanda gali skirtis, taip pat kai kuriais atvejais pensija gali būti atnešta ne tą pačią, o artimą dieną. Pasitaiko atvejų, kai oficialus pensijos pristatymo grafikas ar adresas buvo pakoreguotas pensininko ir laiškininko tarpusavio sutarimu. Tai yra viena iš priežasčių, dėl kurių pensija pristatoma kitą dieną, nei įprastai.

Dvi dienas skambinau, vis muzika grojo. Trečią dieną bandžiau ryte, šiaip ne taip atsiliepė darbuotoja.

Beje, mūsų duomenimis, per pirmąsias keturias dienas pristatyta trečdalis visų pensijų į namus, kurias pristato viešųjų pirkimų konkursus laimėjusios bendrovės. Visos pensijos į namus turi būti pristatytos iki mėnesio 26 dienos.

– Kaip vertinate tai, kad šiuo atveju taip ir nepavyko susisiekti su bendrovės atstovais kontaktais, kuriuos pensininkams nurodžiusi "Sodra"?

– Mūsų žiniomis, bendrovė į skambučius atsiliepia, tačiau dėl didelio jų srauto nespėja į visus atsakyti. Gyventojai gali skambinti "Sodrai" telefonais 8 5 250 0883 arba 1883, pateikti informaciją apie nesulauktą pensiją ar sužinoti pensijos pristatymo grafiką.

2018 m. lapkričio mėn. duomenimis Kauno miesto savivaldybėje pensijų gavėjų (asmenų) buvo 89 tūkst. žm., iš jų 74,8 tūkst. pensijas gavo per banką, likę 14,2 tūkst. žm. gavo pensijas per paštą (paslaugų sektorių).


Tvarka nesikeičia

"Sodra" informuoja, kad jeigu turite teisę gauti pensiją į namus, tačiau esate pasirinkę ją atsiimti pašto skyriuje, tai ir toliau galėsite pensiją atsiimti Lietuvos pašte. Tačiau, jeigu pensija pristatoma į namus, jos tuo pačiu atsiimti pašte nebebus galimybės. Tokiu atveju patariame pakeisti pensijos pristatymo būdą – pasirinkti pensijos išmokėjimą pašto skyriuje.

Mokėjimo būdą galite pakeisti atvykę į artimiausią "Sodros" skyrių arba per asmeninę "Sodros" paskyrą gyventojui, taip pat pateikę prašymą Lietuvos pašte.

Pati pensijos pristatymo tvarka nesikeis – paslauga yra nemokama, o pensija turės būti pristatyta nuo mėnesio 10 iki 26 d. pagal su jumis suderintą grafiką. Pensijos nešėjai nesiūlys jokių kitų paslaugų, tik atneš pinigus. Jie neprašys nei apmokėti kokių nors sąskaitų, nei suskaičiuoti santaupas, tik įteiks pensiją ir paprašys pasirašyti Išmokų išmokėjimo kvitą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų