„Metai buvo nelengvi, tačiau susitelkus komandai pavyko įveikti žaliavų, logistikos, pandemijos ir kitus iššūkius. Kylant gamybos savikainai toliau efektyvinome veiklą, tačiau beprecedentis kainų šokas veikia pelningumą, kadangi produkcija klientams brangsta su tam tikru atsilikimu. Mūsų šių metų pardavimus lėmė per pandeminius 2020-uosius padarytas įdirbis – mezgėme strategines partnerystes su naujais klientais, tobulinome gamybą, kūrėme naujus modelius ir viso to įdirbio vaisius skynėmės praeitais metais. Šiemet mes ir toliau intensyviai plečiame savo asortimentą ir neabejoju, kad įgyvendinę planus atsirieksime dar didesnę rinkos dalį Vakarų Europos ir Skandinavijos rinkose. Kartu tikimės augančio pelningumo“, – sako „Kauno baldų“ vadovas Tomas Mauricas.
T. Mauricas taip pat priduria, kad praeitų metų rodikliai yra lyginami su gana nuosaikiais – pandemijos ir karantino sukaustytais – 2020-aisiais. Nepaisant to, metinius pardavimus gerino sėkmingas paskutinis praėjusių metų ketvirtis, per kurį „Kauno baldų“ pardavimai ūgtelėjo 35 proc. (iki 7,1 mln. eurų), palyginus su tuo pačiu laikotarpiu 2020-aisiais (5,2 mln. eurų).
Siekiant išlikti konkurencingiems tokioje sudėtingoje aplinkoje turime eiti koja kojoj su inovacijomis.
Pagrindinės „Kauno baldų“ rinkos – Vokietija, Skandinavijos, Beniliukso šalys. Jau kelerius metus įmonė sėkmingai bendradarbiauja su Vokietija – čia nuolatos plečia klientų ratą, kuria ir adaptuoja rinkos specifiką atitinkantį asortimentą. 2021-aisiais stiprūs žingsniai buvo padėti Suomijoje ir Danijoje – pradėtos partnerystės su svarbiais klientais. T. Maurico teigimu, Skandinavija yra jau pažįstama rinka, kuriai prekių asortimentas išdirbtas iki detalių, tad čia svarbiausia neužleisti ir dar labiau tvirtinti savo pozicijas.
Nauja gamykla
Minkštųjų baldų gamybos segmente iššūkiai šiais metais nesikeis: tiek 2021, tiek ir naujausiais metais sudėtingiausias iššūkis bus kainos. Kai kur jau galime matyti atsigavimo, stabilumo ženklus, tačiau dar metų pabaigoje kai kurių žaliavų kainos vėl augo. Tačiau tik čia iššūkiai nesibaigia – brango ir tebebrangsta energija, didėjo darbo užmokestis, išlaidos logistikai. Viso to neįmanoma ir nenorime amortizuoti vien pirkėjo sąskaita. Būtent todėl svarbu ieškoti kitų būdų, padėsiančių stabilizuoti situaciją ir vienas tokių – gamybos efektyvinimas“, – sako T. Mauricas.
Tomas Mauricas/„Kauno baldų“ nuotr.
„Kauno baldai“ 2021 metais žengė į aktyvios plėtros etapą – pastatų konversijos projektas jau gerokai pasistūmėjęs į priekį. Šiuo metu vietoje senųjų patalpų Žemuosiuose Šančiuose, Kaune, kyla naujasis gamybinis pastatas, į kurį investicijos sieks daugiau nei 20 mln. eurų. Numatoma, kad nauja gamykla visu pajėgumu pradės veikti 2023 metais.
„Vis dėlto šiandieninė situacija tik dar labiau išryškino šios plėtros svarbą. Siekiant išlikti konkurencingiems tokioje sudėtingoje aplinkoje – tiek ekonominėje, tiek ir geopolitinėje – turime eiti koja kojoj su inovacijomis. Naujoje gamykloje bus ne tik įdiegtos efektyvesnės gamybos technologijos, bet čia galėsime plėsti gamybinius pajėgumus, o taip pat naudotis naujos infrastruktūros teikiamais privalumais. Pastatas bus energetiškai efektyvesnis, patogesnis darbuotojams, tvaresnis“, – pasakoja T. Mauricas.
Vadovo teigimu, 2022 m. be naujosios gamyklos projekto, įmonės komanda daug dėmesio skirs unikalumui, kuris padėtų įsitvirtinti naujose rinkose. Tam ieškoma sprendimų, kurie atitiktų kiekvienos rinkos poreikius – nuo patvaresnių, natūralesnių medžiagų balduose iki papildomų ar naujų funkcijų.
Naujausi komentarai